Skip to main content

Ik stel deze vraag namens mijn oma die een senioren mobiele telefoon heeft en sinds vandaag niet meer uitgaan bellen met haar prepaid telefoon. Ik heb meerdere topics bekeken hier en vaak zie ik terug komen dat er 1x in de 6 maanden gebruikt moet worden gemaakt van het prepaid tegoed. Dit is wel gebeurd, maar sinds vandaag kan ze alleen nog maar inkomende gebeld worden.

 

De telefoon is meerdere keren opnieuw opgestart en er staat ook gewoon genoeg tegoed heb.

Heeft iemand hier een idee voor een oplossing?

 

Zie hier 3 foto's van de de telefoon met info die wellicht handig is.

Alvast bedankt!

 

Hallo @jerruh ,

Vreemd. Heb je al geprobeerd om het simkaartje in sleuf 1 te stoppen? 


Beste @jerruh, welkom! Het is belangrijk dat je eens in de 6 maanden kosten maakt. Dat is iets anders dan gebruiken. Gebeld worden of internet via wifi ‘telt’ niet. Het gaat echt om bellen/sms’en of mobiel internet gebruiken. Zij moet daar overigens wel een sms van krijgen. Mocht dit het geval zijn, kan ze binnen 3 maanden opwaarderen. Dan kan ze er weer gebruik van maken. Als jullie twijfelen of dit het geval is, kan je even bellen (op werkdagen, met een ander toestel) naar 0800-0402. Mijn collega's kijken graag mee!


@Marcia van KPN 

Je kan op het plaatje zien dat er op 3 mei 2024 belkosten zijn gemaakt. 


Hallo @jerruh ,

Vreemd. Heb je al geprobeerd om het simkaartje in sleuf 1 te stoppen? 

Hoi Noordzee,

 

Dank voor je reactie.

Yes, zelfde resultaat helaas. Heb je nog andere ideeën toevallig?


Beste @jerruh, welkom! Het is belangrijk dat je eens in de 6 maanden kosten maakt. Dat is iets anders dan gebruiken. Gebeld worden of internet via wifi ‘telt’ niet. Het gaat echt om bellen/sms’en of mobiel internet gebruiken. Zij moet daar overigens wel een sms van krijgen. Mocht dit het geval zijn, kan ze binnen 3 maanden opwaarderen. Dan kan ze er weer gebruik van maken. Als jullie twijfelen of dit het geval is, kan je even bellen (op werkdagen, met een ander toestel) naar 0800-0402. Mijn collega's kijken graag mee!

 

Hoi Marcia,

 

Het klopt wat Noordzee zegt inderdaad. Zoals te zien op de foto's zijn er vorige maand nog uitgaande belkosten gemaakt.

 

Kan het zijn dat als ik het nummer geef dat opnieuw geactiveerd of iets moet worden.

 

Bedankt alvast!


Dat is dan inderdaad erg vreemd! Heb je nog contact gehad met mijn collega's via 0800-0402? Zij kunnen controleren of administratief alles wel goed staat. Je kunt een nieuwe simkaart bestellen via onze website, maar omdat dit geld kost, zou ik eerst gratis met met collega's bellen om te kijken of zij het voor je op kunnen lossen. 


Reageer