Skip to main content

Waar moet ik naar vragen bij 1200 wanneer ik uitgaande nummerweergave bij gesprekken uit wil laten zetten, zonder telkens #31# per gesprek? Of het wordt op een factuur uitgezet (mooi, wil ik ook), of het wordt inkomend uitgezet.

Ik wil dus dat anderen altijd “Onbekend nummer” zien wanneer ik iemand bel (KPN Prepaid).

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hallo en welkom op het forum @Xynixme, nummerweergave op de factuur stopzetten kun je via de KPN website regelen: Nummerafscherming aanvragen 
De uitgaande nummerweergave kun je uitzetten via jouw toestelinstellingen of via de klantenservice kan dit ook op het netwerk worden stopgezet. Als je belt met 0800-0402 en aangeeft geheim nummer moet het lukken. 

 

 


bedankt . Ik heb al héél vaak gebeld met 1200. Dan wordt het of verwijderd van facturen, of zie ik niet meer wie mij belt.

 

Voor uitgaande nummerweergave ben ik al naar een telefoonwinkel gestuurd, maar daar kwam een medewerker er ook niet verder mee. Die liep vast op iets wat in een menu zou moeten staan, maar er niet stond. Ook bijvoorbeeld #31# als nieuw vast voorvoegsel, ook prima, was blijkbaar nergens in te stellen.

 

Met mijn vorige SIM-kaartje (onnodig komen te vervallen) moest ik het overigens ook bij de klantenservice KPN laten regelen, zonder toestelmenu’s. en zonder dat het via Mijn KPN kon Waarschijnlijk is het toestel daar ook te oud voor (Nokia N97).

 

Van een KPN-verkooppunt servicegericht instructies ontvangen, maar die heeft die beste man zelf ook al geprobeerd. Van dat menu, en dat je stap zoveel dan niet terugvindt in het menu.

 

De gesuggereerde toverwoorden ‘geheim nummer’ had ik nog niet gebruikt, nu wel, maar dan wordt het wéér ‘afgeschermd’ en blijkt dat dan wéér over de factuur te gaan.

 

Naar een KPN-winkel, van KPN?


Hallo @Xynixme , ik ben even online op zoek gegaan naar een handleiding van jouw Nokia. Ik heb deze hier gevonden: https://www.gebruikershandleiding.com/Nokia-n97/preview-handleiding-65273.html?page=0150. Op pagina 150 staat het volgende:

 


Ah, klasse. Niet gevonden door de medewerker van een algemene telefoonwinkel, waarvan ik keurig een andere menuroute geprint mee kreeg. Iets met "Beller-ID”, maar door hem niet helemaal zo terug te vinden.

 

De door jou beschreven vondst was precies zo terug te vinden. Ja, nee, of ingesteld door netwerk Het stond standaard op “Ingest. door netwerk”, wat zal verklaren waarom KPN verleden keer (vorige SIM-kaart) de instelling aanpaste en dat werkte.

 

De nieuwe instelling op het oude toestel moet nog worden getest, maar deze instelling klinkt hoopvol.

 

Bedankt; scheelt weer enkele uren reizen voor eigenlijk iets sufs!!! Ik dacht zelf misschien iets teveel aan een instelling door KPN, ook vanwege de antiquiteit van het toestel zonder KPN-app en zo.


Graag gedaan @Xynixme 
Standaard volgt een toestel meestal de netwerk instelling, maar je kan dat zelf ‘overrulen’.