Skip to main content

Vanwege een tijdelijke emigratie wil ik mijn abonnement omzetten naar prepaid, volgens de website is dit mogelijk. Volgens KPN kan je dit zelf doen via ‘Mijn KPN'. Kan iemand mij vertellen waar en hoe?


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hi. Ik ondervind hetzelfde probleem. Heb altijd pre paid gehad maar heb me door klantenservice (die ik belde voor een probleem ivm nummerbehoud van HEMA naar KPN met ander toestel) een tijdelijk sim only aan laten praten die je elke maand (zou) kunnen opzeggen. Nu zoek ik me een slag in de rondte om het weer terug te draaien. Word van kastje naar de muur gestuurd op de website in Mijn KPN.

Zal wel weer moeten bellen. Echter nergens het gratis telefoonnummer van KPN te vinden. Inderdaad: ontmoedigingsbeleid!


Hallo @Jeanet2810  en @Taurus48 

Of het via MijnKPN zou moeten kunnen weet ik niet, ik denk het haast niet omdat je volgens het stappenplan de klantenservice moet bellen of naar een winkel moet gaan.
Zie deze pagina: https://www.kpn.com/prepaid/nummerbehoud.htm

Dus eerst prepaid kaart aanschaffen en dan via klantenservice (0800 0402 = gratis nummer) of in een KPN winkel nummerbehoud aanvragen.

 

Nog een aanvulling voor @Jeanet2810 

Hoe lang is tijdelijk en ga je het dan nog wel gebruiken af en toe?

Een prepaid nummer wordt na 6 maanden niet gebruikt te zijn ‘op slot’ gezet en 3 maanden later vervalt het helemaal als je in die tijd niet opwaardeert.


Hi Gesp,

Heb ook via klantenservice nummerbehoud aangevraagd. Half uur aan de telefoon om een en ander te regelen. Blijkt verkeerd gelopen. Weer gebeld met advies naar KPN winkel. Die zagen dat nummerbehoud naar compleet verkeerd nummer was overgezet maar konden het niet aanpassen. Intussen op vakantie in buitenland en waren dus op het oude nummer onbereikbaar. 

Nu terug en moet maar weer eens bellen. Dank voor het nummer.