Skip to main content
Beantwoord

Van prepaid L-mobi naar prepaid KPN lukt maar niet, aanvragen worden geannuleerd

  • 19 June 2024
  • 5 reacties
  • 83 keer bekeken

Help

Ik heb nu 4 keer gebeld met klantenservice, 

De eerste x wordt na 10 minuten intern overleg een aanvraag gedaan en zou ik binnen 1 tot 3 werkdagen bericht krijgen, na een week weer gebeld hoe het nu zit, blijkt de aanvraag geannuleerd te zijn... door wie?, opnieuw aanvraag gedaan nu met lmobi klantnummer want dat moest ook, na weer een week wachten maar weer gebeld blijkt de aanvraag weer geannuleerd en dan weer geen bericht van kpn dat het geannuleerd is, ook nu weer een aanvraag willen doen maar ik kon mijn klantnummer niet zo snel vinden en werd de verbinding plots verbroken, net weer gebeld wordt mij door Pim? verteld dat het helemaal niet kan van prepaid naar prepaid....ik de boel weer eens uitgelegd maar hij blijft erbij dat dat niet kan en verwijst mij naar een kpn winkel.

Wat een gedoe ik ben vaker overgestapt van prepaid naar prepaid en dat kon soms zelfs via een website en bij kpn niet? 

Hoi @Gertje67 

Welkom op het forum van KPN

Als eerste even een misverstand uit de wereld helpen, aangezien je verkeerd bent geïnformeerd door Pim, wat vanzelfsprekend niet netjes is.
Je kunt ten allertijde met nummerbehoud overstappen van een Prepaid aansluiting naar een nieuwe Prepaid aansluiting bij een andere provider, dit heeft altijd al gekund sinds nummerbehoud werd ingevoerd.

Dus overstappen met nummerbehoud, van een L-Mobi Prepaid naar een Prepaid van KPN is dus gewoon mogelijk!

Dit zou je volledig zelfstandig in werking kunnen zetten.
Je koopt ten eerste een Prepaid Simkaart bij KPN, via de volgende pagina: KPN Prepaid simkaart bestellen of bij een KPN Winkel.
Heb je dit al gedaan, dan hoef je dat uiteraard niet opnieuw te doen.

Zorg er vervolgens voor dat de KPN Prepaid simkaart geactiveerd is, door hem even in je smartphone te doen, en hem aan te zetten.

Vervolgens kun je gewoon nummerbehoud aanvragen via de klantenservice (0800-0402), of vraag nummerbehoud aan in een KPN winkel bij jou in de buurt.
Helaas, kun je dit niet zelf regelen via de website van KPN.
Zorg dat je jouw klantnummer van L-Mobi bij de hand hebt.

Als slot nog een update vanuit L-Mobi:

Beste L-mobi Klanten,

We hebben goed nieuws voor u! Zoals eerder aangegeven, heeft L-mobi samen met COIN en ACM een oplossing gevonden om nummerbehoud mogelijk te maken met behulp van een nieuwe verificatiemethode. U kunt uw L-mobi mobiele nummer behouden door gebruik te maken van uw SIM-kaartnummer dat begint met 89…, dat op de achterkant van uw L-mobi SIM-kaart staat.

Er zijn een aantal providers in Nederland die een oplossing hebben gevonden om L-mobi klanten over te nemen met behoud van hun L-mobi mobiele nummer. Dit betekent dat u uw huidige nummer kunt behouden wanneer u overstapt naar een van deze providers, zoals Lebara, 50Plus en alle overige providers. Voordat u overstapt, neem contact op met de betreffende provider om duidelijk te informeren hoe het proces werkt en hoe u dit kunt uitvoeren. We denken dat we hiermee het probleem van nummerbehoud hebben opgelost.


Hallo Michel

Bedankt voor je reactie.

Ik was er ook van overtuigd dat het zou kunnen en vindt het wel raar dat de klantenservice van een bedrijf als de kpn dit niet goed weet ook dat als een aanvraag voor nummerbehoud geannuleerd wordt er geen terugkoppeling is.

Ik ben vandaag dus op hun advies naar een kpn winkel geweest (Lelystad 30km rijden) zoals je ook in je antwoord aangeeft, en denk je dat het dan helemaal goed komt? NOT dus, een vriendelijke meneer geeft aan dat hij niet in die systemen kan en ook zijn collegas niet..…

Whaaaaaa wat een bedrijf 


Ha @Gertje67, welkom! Het klopt helemaal wat Michel zegt, dus heel vervelend om te lezen dat het ook in de winkel niet gelukt is! Mijn advies: bel inderdaad alsnog even met 0800-0402. Mijn collega's helpen je graag! Via het forum kan ik dat helaas niet 😞.


Hallo Marcia

Ik heb op jouw advies nog een keer gebeld maar had weinig hoop deze keer kreeg ik Arjan P aan de lijn en Arjan gaf aan dat het zeker wel kon en vertelde iets over porting. 

Wat er gebeurde was dat de sms waarop je ja moet antwoorden verstuurd werd naar het oude nr dat niet meer aktief is omdat kpn  alle nummers van L-mobil geblokkeerd heeft 🙄waardoor de aanvraag geannuleerd werd, ik weet niet wat Arjan kon doen maar na een paar dagen, het weekend zat er tussen, was het wel geregeld 😎.

Hulde Arjan P


Super zeg! Fijn dat je nog even liet weten dat het gelukt is 🙂.


Reageer