Skip to main content

Goedemorgen,

onze zoon heeft een telefoon met prepaid. Hij neemt deze mee naar school, voor als er onderweg iets is. 

Nu zie ik dat er bv afgelopen nacht (25-8) om 02.27 €0.30 voor mobiel internet is afgeschreven. Op 13-8, 14-8, 15-8, 16-8, 21-8 en 24-9 is er ook voor steeds een paar cent mobiel internet afgeschreven. Hoe kan dit? Het gaat namelijk om tijden waarop hij echt in bed ligt en hij gebruikt zijn telefoon niet in de nacht. 

Hij is ingelogd op de wifi thuis. 

Het gaat steeds maar om een paar cent, maar uiteindelijk loopt het wel op en vind ik het bovendien raar dat dit nu een paar dagen achter elkaar gebeurt is. 

Kunnen jullie eens meekijken naar wat er gebeurt? Het gaat om het nummer wat eindigt op 6168.

 

Vriendelijke groet,

MPV

Hier het zelfde helaas....alleen bij mij gaat het om grote bedragen van 17,- en 8,- etc.😱.

Binnen een paar dagen bel en bonustegoed op 0,00 Ik heb alle mobiele gegevens uitstaan behalve WhatsApp. Thuis altijd op de wifi !

Hoe kan dit?


Goedemiddag,

afgelopen nacht weer €0.74 afgeschreven. 
Wij snappen er niets van, maar ondertussen loopt zijn beltegoed terug. Dit tegoed is bedoeld om te gebruiken als hij onderweg moet bellen.

Ik zou graag zsm een reactie ontvangen van KPN.

 

Groet,

MPV


Hoi @MPV en @Marel68, er wordt toch iets gebruikt aan data blijkbaar. Wat er precies wordt gebruikt kunnen wij ook niet inzien, we kunnen hooguit zien dat er data wordt gebruikt. Maar daarvan ben je al op de hoogte.

In de instellingen van het toestel kan je het dataverbruik ook terugzien, daar kan je zien welke app data gebruikt. Het kan ook zijn dat het systeem updates doet op de achtergrond, dat dat het kan veroorzaken.

 

Wat het ook kan zijn is Wifi Assistentie. Dat is een functie waarbij de telefoon zelf de mobiele verbinding gebruikt als het Wifi netwerk ondersteuning nodig heeft. 

Op een Apple toestel kan je daarvoor deze stappen volgen:

  • Ga naar 'Instellingen’
  • Ga naar ‘Mobiel netwerk' of 'Instellingen'
  • Ga naar 'Mobiele data'
  • Scrol vervolgens omlaag en tik op de schuifknop bij 'Wifi-assistentie'

Voor een Android toestel zijn dit de stappen:

  • Ga naar het Instellingsmenu
  • Ga naar ‘Verbindingen’
  • Ga naar ‘Wi-Fi’
  • Ga naar ‘Geavanceerd’ (rechtsboven)
  • Zet de schuifknop bij 'Slimme netwerkwisse’ uit

Hallo @MPV als je zoon de telefoon alleen voor nood onderweg nodig heeft, kan hij beter de telefoon bij thuiskomst uitzetten en opladen voor de volgende dag.