Skip to main content

Beste KPN,

Onze zoon heeft een horloge waar hij mee kan bellen. Nu hebben wij 13 dagen geleden een bundel gekocht van 30 min bellen en 200 GB.

Nu kan hij sinds vrijdag niet meer bellen. Ik heb in de KPN prepaid app gekeken, maar zie niet het verbruik van deze bundel. Ik kan dus niet zien hoe het komt dat deze 30 min nu al op zijn. Ik heb op mijn telefoon en de telefoon van mijn man gekeken en zag dat hij totaal 10 min naar ons gebeld heeft. Waar kan ik het verbruik inzien en daarmee bedoel ik niet hoeveel er nog over is, maar naar wie en hoe lang hij gebeld heeft?

Hartelijke groet 

Hallo @M Zijl,

Bij prepaid krijg je niet achteraf een factuur met een overzicht van de uitgaande telefoontjes. Je kunt dat overzicht ook zelf nergens in de KPN-app terugvinden. 

Wat natuurlijk wel kan, is kijken in het menu van zijn telefoon. (Mits hij geen gesprekken heeft gewist.)   

Wat ook heel goed mogelijk is, is dat zijn beltegoed is opgegaan aan mobiel internet. Ook dat kun je wel terugvinden in het menu van zijn telefoon. (In het overzicht Mobiele Data.) 

KPN is anders hiervoor telefonisch te bereiken via 0800-0402.


Hij heeft een horloge waar hij mee kan bellen, maar dan zie je helaas geen belgeschiedenis. Ik vind het vreemd dat in de app niet te zien is naar wie en hoe lang hij gebeld heeft. Hij kan ook alleen naar ons als ouders en de opa's en oma's bellen. We hebben ook bij de opa's en oma's nagevraagd, maar komen niet aan de 30 minuten...


Dan moet je het toch echt hierin zoeken: 

Wat ook heel goed mogelijk is, is dat zijn beltegoed is opgegaan aan mobiel internet. Ook dat kun je wel terugvinden in het menu van zijn telefoon. (In het overzicht Mobiele Data.) 

Denk aan een update van iets wat veel mobiele data kan verbruiken. 


Hij heeft naast de belminuten ook 200MB. Dus dat lijkt mij stug


Vandaag gebeld met de klantenservice. Nu blijkt dat de belminuten naar boven afgerond wordt. Dus bel je 2,25min dan worden er 3min afgeschreven uit je bundel. Maar dat geldt ook als je maar een paar sec. belt, zoals mijn zoon laatst deed om te laten weten waar hij met zijn vriendje naartoe ging. Hij belde toen 8sec., maar er wordt een minuut gerekend.