Skip to main content

Goede dag mensen,

Op mysterieuze wijze is mijn prepaid nummer van KPN zomaar verlopen.

Begin december stuurde ik nog een aantal smsjes zonder problemen maar toen ik vlak na kerst wou bellen kreeg ik plotseling het bericht dat mijn beltegoed bevroren was en 90 dagen de tijd had om het op te waarderen.

Omdat de meeste winkels gesloten zijn in verband met de lockdown kon ik niet direct beltegoed kopen, maar inmiddels vandaag wel, tot mijn grote schrik kreeg ik nu meteen al te horen dat mijn nummer om administratieve redenen afgesloten was, terwijl er nog niet eens een maand verstreken is.
Is er nog een manier waarop ik mijn nummer kan redden, vooral omdat dit onterecht voelt in verband met de coronacrisis en het beltegoed saldo meer dan 50 euro bedroeg.

Ik wou nog later deze maand overstappen naar een KPN abonnement, maar is dit nog wel mogelijk met mijn oude nummer?
Dit nummer was al meer dan 10 jaar in gebruik en het zou een sneu einde zijn op deze manier, en veel geld in de prullenbak verdwenen, als iemand mij kan helpen met het activeren van mijn oude nummer ben ik dankbaar.
Bedankt voor het lezen.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @ThijsLuikens ,

Dit klinkt allemaal niet best, want normaliter heb je na zes maanden geen gebruik makend van jouw nummer nog 90 dagen de tijd om je nummer te behouden via een opwaardering. 
 
Maar ik heb slecht nieuws: Als het nummer nu vervallen is, dan kan niemand binnen KPN meer bij jouw nummer. Zelfs niet als het nummer nog niet aan iemand anders is toebedeeld. 
 

Ik vrees dat je een nieuw nummer moet aanschaffen. 


Dan blijft dit een mysterieuze zaak, eind November stuurde ik nog probleemloos een filmsuggestie door via sms welke aankwam, daarnaast heb ik ook geen waarschuwing gekregen over het verloop van het beltegoed en is binnen 1 maand in plaats van 90 dagen mijn nummer erafgegooid.

Een klachtenprocedure is allemaal veel te omslachtig, want kan het ook kloppen dat al mijn bestaande tegoeden ook naar de prullenbak zijn verhuisd? Of is er nog een mogelijkheid om aanspraak te maken op mijn tegoed?

Bedankt voor de eerdere snelle reactie.


Dan blijft dit een mysterieuze zaak, eind November stuurde ik nog probleemloos een filmsuggestie door via sms welke aankwam, daarnaast heb ik ook geen waarschuwing gekregen over het verloop van het beltegoed en is binnen 1 maand in plaats van 90 dagen mijn nummer erafgegooid.

Een klachtenprocedure is allemaal veel te omslachtig, want kan het ook kloppen dat al mijn bestaande tegoeden ook naar de prullenbak zijn verhuisd? Of is er nog een mogelijkheid om aanspraak te maken op mijn tegoed?

Bedankt voor de eerdere snelle reactie.

Is het misschien wel mogelijk om via KPN te kijken of er nog iets aan te doen is, het nummer kan ik doorgeven via persoonlijk contact met de klantenservice.


Hallo @ThijsLuikens , ik zou zeker nog navraag doen. Je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms-jes vallen hier niet onder.

Als jij eind november nog succesvol een sms'je hebt verstuurd voldoe je daar aan en zou je tot eind mei veilig moeten zijn.

Naast bellen via 0800 0402 en chatten kan je hier ook wachten op een KPN moderator. Zet dan je gegevens (privé) in het forum profiel met 06-nummer en simkaartnummer in het veld “Persoonlijke opmerkingen". Het is daar alleen zichtbaar voor jou en KPN medewerkers.


@ThijsLuikens

Net als @RBxx raad ik je aan om jouw forumprofiel te vullen.
 

Niet dat ik je hoop wil inpraten op teruggave van een deel van het verloren saldo. Maar je weet maar nooit wat een moderator nog kan napluizen. Er is wellicht een reden vindbaar waarom het zo gelopen is. 


Dus ik moet mijn forumprofiel met mijn telefoonnummer aanvullen? maar hoe kom ik aan het nummer van mijn simkaart? edit: waar kan ik het telefoonnummer invullen in mijn profiel? er staan wel infovelden voor klantnummer


Zet dan je gegevens (privé) in het forum profiel met 06-nummer en simkaartnummer in het veld “Persoonlijke opmerkingen". Het is daar alleen zichtbaar voor jou en KPN medewerkers.

Het simkaartnummer staat op de simkaart, even uit je toestel halen en aflezen. Hopelijk is de simkaart niet kleiner “geknipt”, dan wordt het iets lastiger.


Dag @ThijsLuikens Welkom hier op het KPN Forum en goed om te zien dat je al de nodige uitleg hebt gekregen van RBxx en Noordzee. Ik sluit me aan bij hun verklaring. Wat ik kan doen is inderdaad kijken hoe het precies zit en je duidelijkheid geven. Dan heb ik wel het mobiele nummer nodig en het nummer van je simkaart. Laat je het weten als je deze erbij hebt gezet? 


Mijn simkaart stamt zelfs nog uit de tijd van belprovider Hi, KPN nam destijds Hi over, ik heb nog steeds het pasje van de simkaart met het telefoonnummer er op, is het 8 cijferige nummer onder de streepjescode het simkaart nummer? heb de sim idd ook bijgeknipt ivm nieuwe telefoon, laten wij niet hopen dat daar het nummer op stond


Hoi @ThijsLuikens , als je je pasje nog hebt, geeft het niet als evt. het nummer van de simkaart “verknipt” is. Alle benodigde informatie staat op het pasje. Naast het 06-nummer zijn dat puk-code en simkaartnummer als het goed is.

Zet dit in je forumprofiel in het veld “Persoonlijke opmerkingen” dan kan @Bart_ de status van jouw nummer en tegoed bekijken.


Dag @ThijsLuikens Ik heb inmiddels alles kunnen bekijken, maar ik heb geen goed nieuws voor je. Het nummer is al te lang inactief om nog te redden. Zoals hierboven al werd aangegeven: als je niet minimaal 1 keer in de 6 maanden een uitgaande verbinding tot stand brengt, wordt je nummer eerst ‘op pauze’ wordt gezet. Daarna heb je nog een periode van 90 dagen, om alsnog op te waarderen en je nummer te ‘redden'. 

Bij jou is het zo gegaan dat je eind augustus vorig jaar een waarschuwings-sms hebt gekregen dat je het nummer 5 maanden niet had gebruikt en eind september kreeg je nog een bericht van ons. Daarna is je nummer geblokkeerd. Uiteindelijk is je nummer beëindigd: het is simpelweg te lang geleden. Ik begrijp dat het rotnieuws is en je schreef in een privébericht dat er dierbare herinneringen aan het nummer zijn verbonden. Helaas kan ik het nummer niet voor je terughalen. :( 


Oh wat erg :(

Zo raar hoe ik dan nog smsjes heb kunnen sturen tot in november vorig jaar, ook belde ik nog een collega in augustus en deze waarschuwingsberichten heb ik nooit ontvangen, Is het mogelijk om een nieuwe prepaid kaart te kopen en de gegevens van de oude telefoon zoals contact gegevens over te zetten naar de nieuwe?

Erg vreemd hoe waarschuwingen niet waren aangekomen en ik nog betaalde diensten heb kunnen gebruiken tot 1,5 maand terug :(


Oei ik zie nu inderdaad dat er niet was opgenomen toen ik belde, dit is inderdaad balen, wel raar dan dat het smsje van afgelopen eind november wel doorkwam, en de laatste sms die ik ontving was een aanbiedings sms 

Dit maakt alles wel mysterieuzer, want ik heb dus geen waarschuwingsbericht gekregen
Bewerking:
Ook kreeg ik nog op 31 December 2020 nog een sms van een collega, dus zou het hier kunnen kloppen dat mijn nummer afgesloten is in 2021 terwijl de limiet nog niet was verstreken, misschien helpt dit ook andere mensen.

 


Oh wat erg :(

Zo raar hoe ik dan nog smsjes heb kunnen sturen tot in november vorig jaar, ook belde ik nog een collega in augustus en deze waarschuwingsberichten heb ik nooit ontvangen, Is het mogelijk om een nieuwe prepaid kaart te kopen en de gegevens van de oude telefoon zoals contact gegevens over te zetten naar de nieuwe?

Erg vreemd hoe waarschuwingen niet waren aangekomen en ik nog betaalde diensten heb kunnen gebruiken tot 1,5 maand terug :(


Je kan hier op de site van KPN een nieuwe Prepaid simkaart bestellen: https://shop.kpn.com/mobiel/prepaid/

Gegevens kan je zeker overzetten van een oude telefoon naar een nieuwe. Daar zijn verschillende opties voor, op deze site word het een en ander uitgelegt: https://www.androidplanet.nl/tips/contacten-overzetten-android/

Al zijn er nog meer opties.