Skip to main content

ik koop zojuist een prepais kaartje van 10,- euro. de eerste 2,50 staat al op de kaart. Via KPN kan ik 7,50 gratis opwaarderen….maar ik heb zojuist toch al 10,- betaald in de winkel?

Dan check ik het saldo door een sms te sturen. Saldo = 0,00 euro. De 7,50 heb ik aangevraagd. Wanneer komt die dan op de kaart?

kortom, nog nooit zo'n onduidelijk systeem gezien. 

kan iemand mij helpen? want via de telefoon wordt gewoon gezegd, u kunt dit via internet oplossen, wij verbreken de  verbinding….  

Hoi @ries71 . Welkom op het forum.

Heb je 'm al geactiveerd door er eventjes mee te bellen met een Nederlands nummer en kort een gesprek te voeren?
Of een sms naar een 06 nummer te verzenden.

Je betaalt 10,00 euro voor het pakket. Er zit standaard 2,50 op met name om te kunnen activeren volgens bovenstaande. Die 2,50 is alleen voor NL nummers.

Als ie geactiveerd is zou je dat inderdaad nmm als tegoed moeten zien; nouja het deel wat over is NA de activering. 

Als je het nummer ongeregistreerd blijft gebruiken betaal je verder dus inderdaad 7,50.

Besluit je je te registreren dan krijg je ook dat terug als gebruikstegoed en betaal je dus uiteindelijk niks voor de aankoop. Waar krijg je dat nog?

(prepaid is stukken duurder in gebruik dan een abonnement, dus dat is het verdienmodel)


Hallo @ries71 ,

Voor het aanvragen van extra beltegoed van 7,50 moet je drie stappen uitvoeren. Heb je die allemaal gedaan?

(zie pagina Extra tegoed aanvragen voor details)

Stap 1 Aanmaken van een KPN ID

 

Stap 2 Koppelen van product (prepaid nummer koppelen aan KPN ID)

Dat doe je in Mijn KPN, via Producten en dan toevoegen:

 https://mijn.kpn.com/#/producten

 

Stap 3 Aanvragen extra  tegoed  

Vooral stap 3 is belangrijk, daarbij moet je binnen MijnKPN op het woord hier klikken en een formulier invullen.

Tot slot - Let op: Deze €7,50 extra beltegoed wordt niet bijgeschreven bij je standaard-beltegoed, maar als een extra beltegoed. De €7,50 extra beltegoed is bijgeschreven zodra je een sms ter bevestiging hebt ontvangen.

Hoe vraag ik het op?
Als je belt naar *107#  kun je het saldo van dit extra beltegoed opvragen. (Bel naar *101#  om de saldo van je standaard-beltegoed op te vragen). Je kunt het extra beltegoed ook direct inzien in de KPN Prepaid App. De gesprekskosten worden als eerste van je extra tegoed verrekend.

 

Stap 3 is wat lastig te vinden. Je kiest in MijnKPN voor Produkten → Prepaid

Aanvragen extra  tegoed door invullen van een formulier (klik op hier)

Zie de muisaanwijzer in het plaatje (het handje), die staat op hier


Welkom op ons forum @ries71! Kan je uit de voeten met de reacties van @PeterG en @Noordzee? Hier kan je o.a. lezen hoe je je extra beltgoed in kan zien. 🙂


Een prepaid simkaartje van €10,- ? Ik ken bij KPN alleen de simkaart van €4,99 op de website.
 

KPN Prepaid simkaart - zonder abonnement afsluiten | KPN


Kun je bijvoorbeeld hier kopen @RBxx . Van verschillende leveranciers, verschillende prijzen. Of dat handig is om te kopen durf ik niet te zeggen ....


Nee @Joris62 , je haalt aanschafprijs door de war met het beltegoed. Op de KPN website is de aanschafprijs €4,99 en op jouw voorbeeld zelfs €3,49. Het tegoed is in beide gevallen €10,-

De topicstarter heeft het over “ik heb zojuist toch al 10,- betaald in de winkel


Ik weet @RBxx . Daarom zei ik 'verschillende leveranciers, verschillende prijzen' . Je krijgt deze 10 euro beltegoed KPN SIM kaart alleen bij Bol al van 11 verschillende leveranciers, met uiteenlopende prijzen van 3,49 euro tot ergens rond de 15 euro (en ook voor 10 dus). Vandaar, het kan zomaar dat de TS er ergens (o.a. bij Bol dus) 10 euro voor betaald heeft.