Skip to main content

Hallo,

Ik heb een Smartphone met prepaid waar ik nauwelijks mee bel en toch ben ik de laatste tijd weer beltegoed kwijt. Waar kan dat toch door komen? Een keer de voicemail afluisteren kost meen ik 15 cent. Maar kost bijvoorbeeld internetten ook iets, terwijl je gebruik maakt van WiFi?

En kan ik ergens aflezen waar ik de kosten dan voor kwijt ben? Dan weet ik waar ik rekening mee moet houden.

Iets meer dan een jaar geleden had ik ook zulke problemen. Hoe het toen precies is opgelost weet ik niet meer, maar het ging in ieder geval lang goed.

Graag hoor ik hier meer over en misschien heeft iemand een duidelijke oplossing.

groeten

 

 

Hallo,

Ik heb een prepaid smartphone. Ik heb in het verbruik nu gezien dat ik sinds 25 september dagelijks iets betaal voor Mobiel Internet. Ik maak gebruik van WiFi en dan is internetten toch kosteloos?

Voorheen was ik volgens mij nooit geld kwijt voor het internetten op de Smartphone.

Moet ik soms iets uitschakelen op de telefoon om hier niet onnodig voor te betalen.

Bedankt voor de antwoorden.

Groeten

 

Admin: topics samengevoegd


Internetten op wifi is inderdaad gratis. Maar als je mobiele data op jouw smartphone aan hebt staan, dan kan je wel kosten voor mobiel internet hebben. Bijvoorbeeld als je buitenshuis bent met jouw telefoon of als wifi even wegvalt in huis. Deze kosten kan je voorkomen door mobiele data op jouw telefoon uit te zetten. 

In deze blog kun je lezen hoe je kunt besparen op mobiele data: https://www.kpn.com/beleef/blog/mobiele-data-beparen.htm.


Beltegoed is een beetje een term uit het verleden. Kan nu beter verbruikstegoed heten. Want ook (mobiel) internet gaat ervan van.

Wat dat betreft: heb je “mobiele gegevens voor apps” ook uit staan bijvoorbeeld.

En je kan nog zoveel uitzetten via 4G wat apps betreft … er zullen altijd apps zijn die wel iets via 4G gebruiken. Maar goed, bekijk het positief. Dat is ook weer gunstig voor het geldig blijven van je nummer / prepaid aansluiting.

 

 

Een keer de voicemail afluisteren kost meen ik 15 cent

Niet helemaal. Je betaalt dezelfde gesprekskosten per minuut als bij een gewoon gesprek. Wat je betaalt hangt van je ingestelde tariefplan af. Dat is geen 15 cent. Maar met het recente plan 20 cent per minuut. Met een oudere prepaid is dat 30 cent per minuut.

https://kpn.com/prepaid/tarieven.htm .

 

Heb je onder Gegevens verbruik voor Gebruik mobiele gegevens een Factuurcyclus ingesteld? Dan kun je onder Gebruik mobiele gegevens precies zien wat apps buiten de deur gebruiken. Want ik neem aan dat je internet via 4G wel aan hebt.

Ook dat staat onder Gegevens verbruik: → Mobiele gegevens (internet via mobiele netwerk). Blauw is aan; grijs is uit.


Bedankt voor de reacties. Het had inderdaad met het mobiele internet gebruik te maken.