Skip to main content
Beantwoord

Waar is mijn Prepaid beltegoed gebleven?

  • 20 May 2024
  • 15 reacties
  • 207 keer bekeken

Goedemiddag,

Sinds vandaag is mijn prepaid beltegoed van € 25,09 verdwenen.

Ik heb de telefoon alleen in huis gebruikt op wifi en er is niet gebeld.

Wilt u dit voor mij nakijken?

Vandaag om 11:57 uur wilde ik bellen, maar hoorde dat mijn beltegoed ineens op is.

11:57 uur beltegoed met € 15,00 aangevuld.

Met vriendelijke groet, 
P.S mijn data tegoed is 86/100 MB. Hier is niets afgegaan. Er is sinds april 2024 niet gebeld!

Het mobiele netwerk staat uit als ik thuis ben.
Admin: telefoonnummer verwijderd i.v.m. privacy

Hallo @h.j.simpelaar ,

Kennelijk heeft jouw telefoon toch gebruik gemaakt van data via het mobiele netwerk. 

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is. Zet dit dan uit.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

Op Android heet dit Smart Network Switch. 

 

In het menu van jouw telefoon kun je terugvinden aan welke apps het verbruik is opgegaan. (Via Mobiel Netwerk en Mobiele Data) 


Welkom op de community @h.j.simpelaar. het klinkt in eerste instantie inderdaad alsof er data is gebruikt zoals Noordzee noemt. Maar je zegt ook dat je data tegoed hebt, dat laat me daar weer over twijfelen. Zoals je ziet hebben we jouw 06-nummer verborgen in je bericht, in verband met privacy is het belangrijk om nooit privégegevens openbaar te delen op internet. Met alleen het nummer kunnen we niet met je meekijken, het simkaartnummer is daarvoor ook nodig. Die kan je op je forumprofiel invullen, of ons bellen op 0800-0402. Dat is de snelste om dit te bekijken.


Hierbij nogmaals mijn simkaartnummer: 

Alle 3 dagen, zaterdag, zondag en maandag stond mijn telefoon op mobiele data uit.

Ik heb het datategoed alleen gedeeltelijk gebruikt op maandag 13 mei op het vliegveld op Mallorca om in te checken met de app.

 

Admin: privégegevens verwijderd i.v.m. privacy. Als je privégegevens wilt delen kan dat via je profiel


We hebben je gegevens opnieuw verborgen @h.j.simpelaar, zoals gezegd is het belangrijk om nooit privégegevens openbaar te delen. Met de gegevens heb ik even voor je gekeken wat ik kan zien. Op de datum dat je dit topic aanmaakte is er niets gebeurd met jouw tegoed. Van de 15 euro die je opgewaardeerd had op de 20e is nog 14.44 over. Dat is er nog gewoon dus. 

Je zegt zelf al dat je in Mallorca data hebt gebruikt, ik zie inderdaad wel datagebruik in de EU. Op de 13e is heel weinig gebruikt, maar op de 8e is voor €25.09 aan tegoed gebruikt aan data. Dat is waar tegoed aan is gebruikt. 


Beste Jasper,

Op 8 mei was ik op Mallorca.

Ik verwacht dat er data tegoed wordt afgeschreven en niet mijn beltegoed. Ik heb altijd de data uitstaan omdat ik wifi van het hotel gebruik.

28 jaar gebruik ik dit nummer en het is de eerste keer dat dit gebeurt. Ik laat het aan de KPN over voor eventueel coulance. Het wordt een eindeloze discussie. Ik ben ver ik de zeventig en gebruik de telefoon hoofdzakelijk in het hotel om mail en whatsapp berichten te lezen.

Met vriendelijke groet,

H.J. Simpelaar.

Vriezenveen.


P.S.  Dinsdag 21 mei 2024 heb ik nog een collega van u gesproken.

Hij vertelde mij dat er altijd eerst van het beltegoed wordt afgeschreven i.p.v mijn data tegoed.

Dit is pure diefstal. Ik heb data gekocht voor de luchthaven om in te kunnen checken.

De gekochte data verloopt na een maand, maar het beltegoed blijft veel langer geldig.

Wilt u dit meenemen in uw beslissing?

m.v.g. H.J. Simpelaar.

 


Beste Jasper,

Op 8 mei was ik op Mallorca.

Ik verwacht dat er data tegoed wordt afgeschreven en niet mijn beltegoed. Ik heb altijd de data uitstaan omdat ik wifi van het hotel gebruik.

 

En dat is dus precies de reden waarom jouw beltegoed is opgegaan. Je hebt op 8 mei gebruik gemaakt van data via het mobiele netwerk. 

Precies wat ik in mijn eerste reactie al schreef. 

KPN gaat dat niet vergoeden. 

 

Hallo @h.j.simpelaar ,

Kennelijk heeft jouw telefoon toch gebruik gemaakt van data via het mobiele netwerk. 

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is. Zet dit dan uit.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

Op Android heet dit Smart Network Switch. 

 

In het menu van jouw telefoon kun je terugvinden aan welke apps het verbruik is opgegaan. (Via Mobiel Netwerk en Mobiele Data) 

 


P.S Het mobiele netwerk heb ik altijd op uit staan.

Er kan dus niets worden afgeschreven.


P.S Het mobiele netwerk heb ik altijd op uit staan.

Er kan dus niets worden afgeschreven.

Je bedoelt waarschijnlijk ‘mobiele data’ altijd uit staan, anders kun je ook niet bellen of gebeld worden @h.j.simpelaar 


Beste Jasper,

Het heeft geen zin over dit probleem langer te discussiëren, jammer dat er geen enkele coulance wordt toegepast.

ik ben altijd positief geweest over de KPN maar dat is inmiddels veranderd.

Met vriendelijke groet,

H.J. Simpelaar

Vriezenveen.


Ik had nog niet weer gereageerd omdat ik er niet was in het weekend, maar ik sluit me aan bij wat Noordzee zegt. De data is gebruikt, stond op dat moment niet uit, waardoor de kosten in rekening zijn gebracht. Daar kunnen we geen vergoeding voor maken.


Mijn mobiele netwerk staat altijd uit.

ik kan bellen en gebeld worden.

Dit als laatste mededeling.


Ik ben bang dat het mobiele netwerk op die momenten toch heeft aangestaan. Het tegoed is toen gebruikt aan data, daar kan ik niets aan veranderen.


En op app-niveau binnen je mobiel kun je precies zien waar de data aan besteed is @h.j.simpelaar 


Mijn mobiele netwerk staat altijd uit.

ik kan bellen en gebeld worden.

Dit als laatste mededeling.

Er is technisch bewezen dat de mobiele data op  zowel 8 mei 2024 als 13 mei 2024 aan heeft gestaan. 

Je hebt dit telefonisch ook al gehoord van de klantenservice. Best apart dat je dan hier nog steeds probeert om de gemaakte kosten terug te krijgen. 

Mijn eerdere reacties:

Beste Jasper,

Op 8 mei was ik op Mallorca.

Ik verwacht dat er data tegoed wordt afgeschreven en niet mijn beltegoed. Ik heb altijd de data uitstaan omdat ik wifi van het hotel gebruik.

 

En dat is dus precies de reden waarom jouw beltegoed is opgegaan. Je hebt op 8 mei gebruik gemaakt van data via het mobiele netwerk. 

Precies wat ik in mijn eerste reactie al schreef. 

KPN gaat dat niet vergoeden. 

 

Hallo @h.j.simpelaar ,

Kennelijk heeft jouw telefoon toch gebruik gemaakt van data via het mobiele netwerk. 

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is. Zet dit dan uit.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

Op Android heet dit Smart Network Switch. 

 

In het menu van jouw telefoon kun je terugvinden aan welke apps het verbruik is opgegaan. (Via Mobiel Netwerk en Mobiele Data) 

 

 


Reageer