Skip to main content

Ik zie op de site van KPN het volgende staan over de mogelijkheid om mijn nummer te behouden bij emigratie, maar wanneer ik het forumlier invul zie ik nergens de optie om nummerbehoud aan te vinken (tenzij die optie pas wordt gegeven na ‘ formulier versturen’, maar dat lijkt me niet de bedoeling?).

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn nummer behouden blijft en omgezet wordt naar prepaid?
 

 

Hallo @Mia_ ,

Op basis van je klantnummer kunnen ze jou al traceren. 
 

Verder wordt gevraagd om het vullen van je contactgegevens. Daar kun je vast ook wel jouw 06-nummer kwijt. En op het vervolgscherm kun je ook aangeven dat je jouw nummer wilt behouden. 
 

Heb je het inmiddels al geregeld? 


Hallo @Noordzee

Dank voor je reactie!

Ik kan inderdaad wel mijn 06-nummer kwijt, maar ik zie op het vervolgscherm nergens de optie voor het behouden van mijn nummer. Het laatste scherm dat ik zie voordat ik op versturen kan klikken is dat hieronder en ik ben dus bang dat mijn nummer daarmee opgezegd wordt ipv behouden.
 

 


Kun je bij “upload document” ook meerdere documenten uploaden? 
 

Want dan kun je een zelfgemaakt document uploaden waarin je vraagt om omzetting naar prepaid.


Slim! Ik kan helaas maar een document uploaden, maar ik zou het ‘bevestiging van verhuizing’ document wel kunnen aanpassen/daar een pagina aan toe kunnen voegen met de aanvraag voor nummerbehoud. Ik weet alleen niet of het uitmaakt voor de geldigheid van dat document (dat staat nu op ‘geen bewerkingen toestaan’).


Kun je bij “upload document” ook meerdere documenten uploaden? 
 

Want dan kun je een zelfgemaakt document uploaden waarin je vraagt om omzetting naar prepaid.

Slim! Ik kan helaas maar een document uploaden, maar ik zou het ‘bevestiging van verhuizing’ document wel kunnen aanpassen/daar een pagina aan toe kunnen voegen met de aanvraag voor nummerbehoud. Ik weet alleen niet of het uitmaakt voor de geldigheid van dat document (dat staat nu op ‘geen bewerkingen toestaan’).

@Mia_ 

Is het zo gelukt? 


Enige optie om van abonnement naar prepaid te gaan op hetzelfde nummer is bellen met kpn 0800-0402 (gratis). Via mobiel kan 1200 ook.

Kan ook in kpn winkel. 

Denk je aan de voorwaarden voor geldig blijven van prepaid?

Steeds binnen 6 maanden na het laatste gebruik weer gebruiken. Daaronder wordt verstaan iemand bellen én spreken of een sms sturen. 

Opwaarderen kan ook. Zorg buiten de EU voor een tegoed van zeker € 20.

6 maanden niet gebruikt of opgewaardeerd dan wordt je uitgaand afgesloten. Je hebt dan 3 maanden om via opwaarderen hem weer te activeren. Dat kan dan niet online maar met bon via bijvoorbeeld Primera of supermarkt. Wat lastig in het buitenland. 

Na ook die 3 maanden geen activiteit vervalt de aansluiting en wordt het beschouwd als opzegging. Dan is het nummer ook niet meer beschikbaar. 


@Noordzee 
Ik besloten om het toch maar schriftelijk te regelen, dus dat gaat wat langer duren maar hopelijk gebeurt het dan wel gewoon goed. Bedankt voor het meedenken!

@PeterG 
Dank voor de aanvullende informatie!


Hallo @Mia_,

Uit het door jouw geposte screenshot van de KPN website, blijkt dat we dit wel zo bij het formulier zetten. Dat moeten we dan verwijderen of het formulier aanpassen. Op dit moment is het formulier op de KPN website namelijk echt voor het volledig opzeggen van abonnementen. Wil je een abonnement om laten zetten naar Prepaid dan is dat geen volledige opzegging en zal dat geregeld moeten worden via contact met de klantenservice. De klantenservice is bereikbaar op het telefoonnummer 0800-0402. 

Nu begrijp ik dat je het verzoek schriftelijk gaat indienen, hou dan wel rekening met een langer durende verwerkingstijd.