Skip to main content
Antwoord

Wanneer start de geldigheidsduur van mijn prepaid nummer? Hoe lang kun je wachten voor dat je de kaart activeert?

• February 27, 2025
  • 4 reacties
  • 84 keer bekeken

Djoke Steen
Nieuwkomer

IK ben nu in de VS. Ik wil hier online een prepaid kaart bestellen, en ontvangen in de VS . Ik ga 5 maart naar Nederland, kan ik dan de simkaart   pas “activeren” wanneer ik geland ben op Schiphol?  Wat betekend “activeren”  het invoegen van de sim kaart in de telefoon? Is “activeren” de start van de geldigheids duur?

Hoe veel dagen duurt het om die simkaart naar de VS te sturen?

Beste antwoord door PeterG

Een prepaid kpn simkaart kost bij kpn € 4,99. Andere retailers mogen meer vragen maar tot € 10. 

Je krijgt sowieso € 10 gratis tegoed (wat alleen in Nederland naar Nederlandse nummers geldig is). Er staat al een beetje op, want anders kan je niet bellen, met verbinding!, voor activatie. 

Na registratie via MijnKPN krijg je nog eens € 7,50 erbij. Ook dit kan dus alleen in NL gebruikt worden voor bellen/sms en internet. Bij mijn weten 23 cent p/min/sms en 15 cent (maar houdt me ten goede) per MB.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 27, 2025

Een simkaart wordt uitsluitend naar een NL adres gestuurd ​@Djoke Steen 

Forum|alt.badge.img+3

Een KPN Prepaid simkaart wordt geactiveerd d.m.v. het in Nederland (via het KPN mobiele netwerk) plegen van een uitgaand telefoontje.

Nadat een KPN Prepaid beltegoed zes maanden niet gebruikt is (geen betaald gesprek/sms/data/opwaardering), wordt het beltegoed bevroren.

Binnen negentig dagen na bevriezing moet het beltegoed opgewaardeerd worden, anders vervallen beltegoed en telefoonnummer.

Djoke Steen
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 27, 2025

Ah, ok.  Bedankt voor de informatie.  Ik denk nu dat ik zodra aangekomen in NL naar een winkel ga waar ik een sim kaart kan kopen.  Ik hoorde van iemand dat als je een simkaar op schiphol koopt dat die veel duurder zijn, hoeveel weet ik niet.  Maar ik denk dat ik wel kan wachten tot dat ik in Nederland aangekomen ben.  Ik bedenk me nu ineens dat op schiphol ik mijn “eigen” of “oude” simkaart nog kan gebruiken.  Heel hartelijk dank voor de informatie.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 27, 2025

Een prepaid kpn simkaart kost bij kpn € 4,99. Andere retailers mogen meer vragen maar tot € 10. 

Je krijgt sowieso € 10 gratis tegoed (wat alleen in Nederland naar Nederlandse nummers geldig is). Er staat al een beetje op, want anders kan je niet bellen, met verbinding!, voor activatie. 

Na registratie via MijnKPN krijg je nog eens € 7,50 erbij. Ook dit kan dus alleen in NL gebruikt worden voor bellen/sms en internet. Bij mijn weten 23 cent p/min/sms en 15 cent (maar houdt me ten goede) per MB.