Skip to main content

Moet ik ieder half jaar mijn prepaid upgraden of is ieder half jaar bellen voldoende

Hallo ​@A.R.Kuiper ,

Eens in de zes maanden bellen is voldoende. 

De exacte regels:

Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je één keer in de zes maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en of internetten. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk gestopt worden.

bron: 

(Je hebt dan na die zes maanden nog 90 dagen de tijd om jouw nummer te redden middels een opwaardering.)

Of een sms sturen.

Mijn advies: wacht niet steeds precies een half jaar. Maar bijvoorbeeld hooguit 5½ maand.

Ik heb ooit 2½ jaar gedaan met één tientje tegoed op die manier. Bij Lebara, die een termijn van 3 maanden hebben. Maar ja, voordat ik zelf bel met de prepaid moeten mijn mobiele abonnement en vaste abonnement het niet doen. Of niet voorhanden.

Het was m'n klantnummer maar heb allang geen klanten meer.

Hoi PeterG. Dankjewel voor je berichtje. Wat mij nog steeds niet helemaal goed voor ogen staat is of ik iedere 6 maanden mijn tegoed moet verhogen. Of dat ook volstaat dat ik binnen 6 maanden tenminste 1x bel.  Ik bel namelijk nooit met dit mobieltje.  Ik heb het alleen bij mij omdat mijn noodnummers er op staan als ik in een ziekenhuis of zo beland. Dat betekend dus dat ik iedere 6 maanden een tientje betaal en dat dit behoorlijk oploopt , terwijl ik het tegoed niet gebruik.   Groetjes,   A.R.Kuiper.   

Er moet steeds binnen 6 maanden na het laatste gebruik verbruik van het tegoed zijn.

Dus bellen via het netwerk, mobiel internet of sms verzenden. 

Ook gaat de zes maanden teller weer lopen vanaf een storting. Maar zolang er nog genoeg tegoed is is verbruik voldoende. 

​@Noordzee  Dat klinkt heel bemoedigend.  Ik had de indruk dat ik zowel moest verhogen als mede bellen.  Klink mij als muziek in de oren, Groetjes.  A.R.Kuiper.  

​@PeterG  Dankjewel voor je helderheid.  Nu begin ik het te snappen.   Ik kan dus jaren met 1 tientje het weggooi mobieltje gebruiken, zonder het bedrag te hoeven verhogen.  1x bellen in de 6 maanden is dus mijn sleutel tot  geluk.  Groetjes. A.R.Kuiper.   

​@Noordzee Ik zie dat jij er veel van af weet.  Op dit moment zit ik met mijn wegwerp mobieltjes nog bij Odido.  Weet jij of dat daar hetzelfde geldt als, zojuist door door jou uitgelegd bij KPN.  Ik ben vanmiddag in een winkel van Odido geweest en heb ook telefonisch de helpdesk benaderd,  Ik kreeg daarbij het gevoel dat ik telkens  een commercieel antwoord kreeg  Er werd omheen gedraaid.  Advies was telkens   Iedere 6 maanden bij Odido  je tegoed  verhogen.  Intussen is het tegoed huizen hoog , terwijl ik het niet gebruik.  Omdat ik 2 mobieltjes heb  loopt dit, zonder noodzaak behoorlijk op.  Overstappen naar KPN met die mobieltjes , zou ik denken.   Groetjes. A.R.Kuiper.  

Intussen is het tegoed huizen hoog , terwijl ik het niet gebruik.

Zonde. Dan zou ik er toch maar vaker mee bellen. Want bij overstappen naar andere provider gaat het tegoed verloren. Met een "huizen hoog" tegoed heeft overstappen naar een andere provider met prepaid geen zin. De prepaid voorwaarden zijn bij de grote 3 hetzelfde. 

En ook bij Odido moet er verbruik binnen 6 maanden zijn. Dat is juist om oplopen van tegoed te voorkomen. Tot een jaar of 8 (?) geleden moest je bij alle providers opwaarderen binnen 6 maanden. Het tegoed kon dan inderdaad flink oplopen. 

Zelf heb ik prepaid bij Lebara. Daar is de termijn maar 3 maanden. 

​@A.R.Kuiper en ​@PeterG 

Bij Odido is het juist heel makkelijk om je overgebleven prepaid tegoed terug te vragen: https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/prepaid/uitbetalen-prepaid-tegoed

Daar mag KPN een voorbeeld aan nemen, het wordt bij KPN alleen in de algemene voorwaarden genoemd.

Wel even opletten dat je het uitbetalen pas aanvraagt na overzetten van je nummer naar een andere provider maar dat wel binnen 31 dagen doet.

a

Intussen is het tegoed huizen hoog , terwijl ik het niet gebruik.

Zonde. Dan zou ik er toch maar vaker mee bellen. Want bij overstappen naar andere provider gaat het tegoed verloren. Met een "huizen hoog" tegoed heeft overstappen naar een andere provider met prepaid geen zin. De prepaid voorwaarden zijn bij de grote 3 hetzelfde. 

En ook bij Odido moet er verbruik binnen 6 maanden zijn. Dat is juist om oplopen van tegoed te voorkomen. Tot een jaar of 8 (?) geleden moest je bij alle providers opwaarderen binnen 6 maanden. Het tegoed kon dan inderdaad flink oplopen. 

Zelf heb ik prepaid bij Lebara. Daar is de termijn maar 3 maanden. 

​@PeterG  Dus ik begrijp dat de regels hetzelfde zijn bij Odido als bij KPN.   Dan hoef ik dus  meer te upgraden, maar  om de 6 maanden even te bellen.  Dan kan ik dus voorlopig jaren vooruit.  Ik bel namelijk  nooit op die mobieltjes.   Dankjewel en groetjes. A..R.Kuiper.    

​@A.R.Kuiper en ​@PeterG 

Bij Odido is het juist heel makkelijk om je overgebleven prepaid tegoed terug te vragen: https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/prepaid/uitbetalen-prepaid-tegoed

Daar mag KPN een voorbeeld aan nemen, het wordt bij KPN alleen in de algemene voorwaarden genoemd.

Wel even opletten dat je het uitbetalen pas aanvraagt na overzetten van je nummer naar een andere provider maar dat wel binnen 31 dagen doet.

Hoi GeSp  Ik heb in deze paar sessies met jullie meer geleerd, dan al mijn  inspanningen  met  de providers.  Dankjulliewel.   

​@PeterG , ​@Noordzee  en ​@GeSp 

Graag wil ik mijn onderwerp afsluiten.  Ik heb in deze korte sessies met jullie meer geleerd, als mijn  persoonlijke bezoek en  telefonisch contact bij Odido  Bij KPN heb ik mijn  TV, Internet, en vaste telefoon.  Ik heb voorlopig bij Odido nog zoveel  beltegoed, dat ik  dit eerst maar ga benutten. Dank jullie 3 voor jullie info.  Heel sympathiek.  Groetjes. A.R.Kuiper.       

Ik bel namelijk  nooit op die mobieltjes. 

Waar gebruik je ze dan wel voor? Niet bellen of gebeld worden. Sowieso zonde. 

Die 2½ jaar die ik ooit met één tientje heb gedaan werd ik wel 2 à 3 x per week erop gebeld. Toen was ik ook nog hulplijn voor dect klanten van de lokale winkel. Inmiddels hebben steeds minder mensen vaste telefoon. Hij verkoopt nog minder dan 1 dect set in de week. 

​@GeSp , die info is niet makkelijk te vinden. 

​@PeterG Lieve. Ik zal je vraag serieus beantwoorden.  Mijn leeftijd gaat naar de  80.  Ik ben dus zeer kwetsbaar, Als ik plotseling in het Ziekenhuis beland,  dan zitten er in mijn huisje nog dieren op mij te wachten. Met een aantal mensen heb ik afspraken gemaakt, als mij iets overkomt.  Zodat de dieren niet zonder verzorging , voer, etc.  achterblijven.  Een mobieltje bij de hand , kan erger voorkomen.   Dus kan ik hen waarschuwen en kunnen zij de dieren helpen.   Lieve Groetjes.   

​@PeterG En de vaste land lijn is voor mijn verstandelijk beperkte dochter. Haar telefoon  is speciaal geprepareerd  zodat ze met een foto op haar KPN landlijn  mij kan bereiken.  Je moest eens weten wat voor misstanden er  voorkomen in  een omgeving van allemaal  gehandicapten.  Zo kan ze mij  zeer snel bereiken en kan ik doen, wat op dat moment  noodzakelijk is.   Nogmaals, lieve groetjes.  

​@PeterG Vind je het goed dit onderwerp af te sluiten.  Dankjewel voor al je informatie.  Met warme groet.  

Reageer