Moet ik ieder half jaar mijn prepaid upgraden of is ieder half jaar bellen voldoende
Hallo ​
Eens in de zes maanden bellen is voldoende.Â
De exacte regels:
Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je één keer in de zes maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en of internetten. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk gestopt worden.
 bron:Â
Â
(Je hebt dan na die zes maanden nog 90 dagen de tijd om jouw nummer te redden middels een opwaardering.)
Of een sms sturen.
Mijn advies: wacht niet steeds precies een half jaar. Maar bijvoorbeeld hooguit 5½ maand.
Ik heb ooit 2½ jaar gedaan met één tientje tegoed op die manier. Bij Lebara, die een termijn van 3 maanden hebben. Maar ja, voordat ik zelf bel met de prepaid moeten mijn mobiele abonnement en vaste abonnement het niet doen. Of niet voorhanden.
Het was m'n klantnummer maar heb allang geen klanten meer.
Hoi PeterG. Dankjewel voor je berichtje. Wat mij nog steeds niet helemaal goed voor ogen staat is of ik iedere 6 maanden mijn tegoed moet verhogen. Of dat ook volstaat dat ik binnen 6 maanden tenminste 1x bel. Ik bel namelijk nooit met dit mobieltje. Ik heb het alleen bij mij omdat mijn noodnummers er op staan als ik in een ziekenhuis of zo beland. Dat betekend dus dat ik iedere 6 maanden een tientje betaal en dat dit behoorlijk oploopt , terwijl ik het tegoed niet gebruik.  Groetjes,  A.R.Kuiper.  Â
Er moet steeds binnen 6 maanden na het laatste gebruik verbruik van het tegoed zijn.
Dus bellen via het netwerk, mobiel internet of sms verzenden.Â
Ook gaat de zes maanden teller weer lopen vanaf een storting. Maar zolang er nog genoeg tegoed is is verbruik voldoende.Â
​
​
​
Intussen is het tegoed huizen hoog , terwijl ik het niet gebruik.
Zonde. Dan zou ik er toch maar vaker mee bellen. Want bij overstappen naar andere provider gaat het tegoed verloren. Met een "huizen hoog" tegoed heeft overstappen naar een andere provider met prepaid geen zin. De prepaid voorwaarden zijn bij de grote 3 hetzelfde.Â
En ook bij Odido moet er verbruik binnen 6 maanden zijn. Dat is juist om oplopen van tegoed te voorkomen. Tot een jaar of 8 (?) geleden moest je bij alle providers opwaarderen binnen 6 maanden. Het tegoed kon dan inderdaad flink oplopen.Â
Zelf heb ik prepaid bij Lebara. Daar is de termijn maar 3 maanden.Â
​
Bij Odido is het juist heel makkelijk om je overgebleven prepaid tegoed terug te vragen: https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/prepaid/uitbetalen-prepaid-tegoed
Daar mag KPN een voorbeeld aan nemen, het wordt bij KPN alleen in de algemene voorwaarden genoemd.
Â
Wel even opletten dat je het uitbetalen pas aanvraagt na overzetten van je nummer naar een andere provider maar dat wel binnen 31 dagen doet.
Â
a
Intussen is het tegoed huizen hoog , terwijl ik het niet gebruik.
Zonde. Dan zou ik er toch maar vaker mee bellen. Want bij overstappen naar andere provider gaat het tegoed verloren. Met een "huizen hoog" tegoed heeft overstappen naar een andere provider met prepaid geen zin. De prepaid voorwaarden zijn bij de grote 3 hetzelfde.Â
En ook bij Odido moet er verbruik binnen 6 maanden zijn. Dat is juist om oplopen van tegoed te voorkomen. Tot een jaar of 8 (?) geleden moest je bij alle providers opwaarderen binnen 6 maanden. Het tegoed kon dan inderdaad flink oplopen.Â
Zelf heb ik prepaid bij Lebara. Daar is de termijn maar 3 maanden.Â
​
​
Bij Odido is het juist heel makkelijk om je overgebleven prepaid tegoed terug te vragen: https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/prepaid/uitbetalen-prepaid-tegoed
Daar mag KPN een voorbeeld aan nemen, het wordt bij KPN alleen in de algemene voorwaarden genoemd.
Â
Wel even opletten dat je het uitbetalen pas aanvraagt na overzetten van je nummer naar een andere provider maar dat wel binnen 31 dagen doet.
Hoi GeSp Ik heb in deze paar sessies met jullie meer geleerd, dan al mijn inspanningen met de providers. Dankjulliewel. Â
Â
​
Graag wil ik mijn onderwerp afsluiten. Ik heb in deze korte sessies met jullie meer geleerd, als mijn persoonlijke bezoek en telefonisch contact bij Odido Bij KPN heb ik mijn TV, Internet, en vaste telefoon. Ik heb voorlopig bij Odido nog zoveel beltegoed, dat ik dit eerst maar ga benutten. Dank jullie 3 voor jullie info. Heel sympathiek. Groetjes. A.R.Kuiper.      Â
Ik bel namelijk nooit op die mobieltjes.Â
Waar gebruik je ze dan wel voor? Niet bellen of gebeld worden. Sowieso zonde.Â
Die 2½ jaar die ik ooit met één tientje heb gedaan werd ik wel 2 à 3 x per week erop gebeld. Toen was ik ook nog hulplijn voor dect klanten van de lokale winkel. Inmiddels hebben steeds minder mensen vaste telefoon. Hij verkoopt nog minder dan 1 dect set in de week.Â
​
​
​
​
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.