Skip to main content

Hallo,

Het mobiele nummer van mijn zoon is opgeschort of geblokkeerd als gevolg van geen belgebruik en/of SMS. Na 6 maanden is dit nummer dus geblokkeerd. Ik probeer dit nummer nu op te waarderen maar dit gaat niet meer, betekent dat er dus na de 6 maanden ook reeds 90 dagen zijn verstreken en dat hij het nummer definitief kwijt is?

Kan dit iemand van KPN bevestigen? Ik zal het nummer in mijn profiel zetten.

 

Groet, R

Hallo @Kiek1968 ,

Je kunt het ook zelf checken. Bel het nummer van jouw zoon en kijk of het nummer overgaat. Werkt het niet meer, dan is het nummer definitief verloren. 

En dan wordt het een nieuw nummer aanvragen. 


Het gaat niet meer over en je krijgt het beroemde drie-toon piepje met de vermelding dit nummer is buiten gebruik. Dus dat zal betekenen dat het dus definitief verloren is. Doch kan hij tot op heden nog zijn Whatsapp en andere communicatie apps gebruiken, hoe lang gaat dit goed vraag ik me af? Enig idee? dank voor de snelle reactie!

 


Oef, dat weet ik niet. Geen idee hoe die apps dit koppelen aan het telefoonnummer. 

 


Hoi @Kiek1968 

Bij het installeren en activeren van Whatsapp vindt er een eenmalige verificatie plaats via sms. Daarmee wordt het Whatsapp account gekoppeld aan het telefoonnummer. Daarna vindt de verdere communicatie plaats via een data verbinding, het mobiele netwerk of een wifi-netwerk. Zolang het nummer nog niet in gebruik genomen is door een nieuwe prepaid-kaart zal Whatsapp bij je zoon blijven werken (via WiFi).

Het  nummer staat nu in quarantaine en over een tijdje (aantal maanden) komt het weer in roulatie. Als de nieuwe ‘eigenaar’ dan Whatsapp activeert houdt het voor jouw zoon op.


Hoi @Kiek1968 en welkom op het forum! Ik zie het 06-nummer waar het om gaat nog niet in je forumprofiel staan, zou je die nog toe willen voegen? Vergeet niet om op opslaan te klikken als je dit gedaan hebt en geef hier een seintje. De kans is, gezien je bevindingen en de tips hier, erg groot dat het nummer niet meer te activeren is, maar ik kan dit controleren. Dan weten we het 100% zeker. 


Hartelijk dank voor de duidelijke en snelle uitleg. Dan weten wij waar we aan toe zijn en wordt het dus simpel weg een nieuw nummer aanvragen..

Groet, Ronny