Skip to main content
Beantwoord

Wordt er een SMS gestuurd ter herinnering voor prepaid actief houden?

• January 15, 2026
  • 3 reacties
  • 53 keer bekeken

Hi, Ik heb op 14 oktober mijn jarenlange KPN abonnement omgezet naar een prepaid simkaart i.v.m. een wereldreis. Er werd destijds gezegd door KPN dat ik bericht zou krijgen wanneer ik moest opwaarderen/sms/bellen oid om mijn nummer te behouden. Ik heb nog geen bericht ontvangen. Ik heb wel al een sms gestuurd. Nu is mijn vraag, stuurt KPN wel dit soort berichten? En is een sms sturen voldoende voor nummerbehoud. Kan iemand mij vertellen na hoeveel tijd je nummer komt te vervallen zodat ik daar rekening mee kan houden? Ik probeer te chatten met KPN maar krijg continu een doorverwijzing naar een bel afspraak.. maar dat is heel erg duur. Daarom wil ik via chat of e-mail antwoord. Alvast bedankt!

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@AA12 ,

Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je één keer in de zes maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en, internetten of opwaarderen. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk 90 dagen later gestopt worden.

In die laatste 90 dagen kun je dan jouw nummer redden door een opwaardering te doen. 

KPN stuurt wel een sms, maar dan moet je wel te telefoon aan hebben staan. Maar als jouw prepaid is gestart op 14 oktober 2025, dan zijn de zes maanden nog lang niet om. En door die verstuurde sms is de teller naar zes maanden weer opnieuw begonnen. 

Meer informatie: 

O ja, KPN communiceert niet meer via e-mail of chat.

Je kunt KPN wel een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 15, 2026

Hallo ​@AA12 ,

Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je één keer in de zes maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en, internetten of opwaarderen. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk 90 dagen later gestopt worden.

In die laatste 90 dagen kun je dan jouw nummer redden door een opwaardering te doen. 

KPN stuurt wel een sms, maar dan moet je wel te telefoon aan hebben staan. Maar als jouw prepaid is gestart op 14 oktober 2025, dan zijn de zes maanden nog lang niet om. En door die verstuurde sms is de teller naar zes maanden weer opnieuw begonnen. 

Meer informatie: 

O ja, KPN communiceert niet meer via e-mail of chat.

Je kunt KPN wel een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 15, 2026

Heel erg bedankt voor de snelle en duidelijke reactie!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@AA12 welkom op de KPN Community. Ik zie dat Noordzee, je van een perfect antwoord heeft voorzien, dank daarvoor! Als je die richtlijnen aanhoudt dan zou je de simkaart gewoon actief moeten kunnen houden zonder problemen.

Ik wens je veel plezier met jouw wereldreis en mocht je onderweg hulp nodig hebben laat het dan weten, zoals je merkt denken we graag even mee als Community.