Skip to main content
Antwoord

Zes maanden in het buitenland: moet ik opwaarderen of niet?

• March 20, 2025
  • 20 reacties
  • 243 keer bekeken

Ik zit voor 6 maanden op Curacao, en heb mijn abonnement omgezet in prepaid. Moet ik die nu op laten waarderen zonder dat ik dat gebruik of hoef ik niks te doen. Ik wil niet mijn nummer kwijtraken.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@SSG ,

Je moet elke zes maanden in ieder geval iets doen: Bellen, sms'en, internetten of opwaarderen. 

In de kennisbank staat : 

Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je één keer in de zes maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en, internetten of opwaarderen. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk gestopt worden.

(Na die zes maanden heb je nog precies 90 dagen de tijd om jouw nummer te behouden via een opwaardering.)  

20 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 20, 2025

Hallo ​@SSG ,

Je moet elke zes maanden in ieder geval iets doen: Bellen, sms'en, internetten of opwaarderen. 

In de kennisbank staat : 

Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je één keer in de zes maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en, internetten of opwaarderen. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk gestopt worden.

(Na die zes maanden heb je nog precies 90 dagen de tijd om jouw nummer te behouden via een opwaardering.)  

• Topper
  • July 31, 2025

Hallo ​@SSG ,

In de kennisbank staat : 

Als ik nog kan opwaarderen betekent het dat mijn nummer nog niet gestopt is

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 1, 2025

Wel eerst opwaarderen. Anders kun je niet bellen met verbinding! , sms sturen, om 'm geldig te houden. 

http://kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

En ik zou maximaal 5 maanden aanhouden. 

Ik hou mijn tweede nummer, een prepaid,  geldig door een smsje naar m'n standaard nummer. 

• Topper
  • August 1, 2025

Het is me gelukt te opwaarderen met MijnKPN, niet met de prepaid app, want (ik weet niet waarom) mijn nr kan geen sms ontvangen..ook niet bellen en ook niet internetten, ik heb in feb een nieuwe sim kaard, met behoud van mijn nr, aangevraagd (voor €4.50) en naar mijn nichtje laten versturen, want momenteel ik woont in het buitenland..

Zij had het geactiveerd, activatie gelukt, maar het gebruiken niet gelukt.. Naar de winkel gebracht, kreeg ze te horen dat het nieuwe kaartje wel goed is. Toch doet het nog steeds niet..

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 1, 2025

Buiten de EU moet je BELTEGOED hebben. Je hebt toch niet een bundel gekocht, hè. Die werken alleen in de EU. 

• Topper
  • August 1, 2025

Yes, ik heb beltegoed, en nee geen bundel, had het 1 keer per ongelukt gehad en het werkte inderdaad niet

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 14, 2025

Oh. En gezien de periode na een maand of 4 even een smsje verzenden. Dat kost niet zoveel en is ie vanaf dat moment weer 6 maanden geldig. 

Alleen een actief nummer kan weer abonnement worden. 

• Topper
  • August 16, 2025

Via mijnKPN kan ik zien dat ik beltegoed heb, ook kan ik opwaarderen via mijnKPN en ideaal, maar de prepaid app kan ik niet gebruiken ombat mijn sim kaart geen sms kan ontvangen

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 16, 2025

Als je 'm in MijnKPN al gekoppeld hebt is de prepaid app niet nodig. Het is of of, Liana.

Het kan zelfs helemaal zonder. Met *101# of 1244 bellen bijvoorbeeld. 

• Topper
  • August 16, 2025

In mijnkpn kan ik niet zien tot wanneer mijn beltegoed valid is

Ik heb vandaag toevallig wel sms van 1200 op mijn mobiel met kpn sim kaart kunnen ontvangen, waarmee ik met de code kon inloggen op de prepaid app, mijn beltegoed is valid tot feb 2026

Maar ik kan niet bellen of gebeld worden. Sms ontvangen (behalve van 1200 zonet), of versturen

Zou je voor me kunnen nagaan wat er aan de hand is met mijn prepaid nummer?

Ik heb begrepen dat ik daarvoor een profiel moet invullen, hoe doe ik dat?

Alvast heel erg bedankt, Peter

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 16, 2025

We hebben dit vaker gehad de afgelopen weken. In alle gevallen bleek het nog een oude simkaart van voor 2018 en die worden dit jaar uitgeschakeld. 

Ik kan niks nagaan zoals je in mijn ondertekening kunt zien.

Je kunt, met een andere telefoon, bellen naar kpn en zeg storing. 

Of wachten tot ​@Jasper van KPN de status van je prepaid kan checken (staat je nummer in je profiel hier?)

Ook kun je langsgaan bij een KPN winkel. Daar zijn ze voor. Ga je vast bellend de winkel uit. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

• Topper
  • August 16, 2025

Dank, Peter

Ik zit in Indonesie momenteel, dus langsgaan bij KPN winkel lukt niet vooorlopig

Hoe zie ik mijn profiel waar ik mijn nummer kan invullen?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 16, 2025

Je avatar rechts boven en dan instellingen

We hebben dit vaker gehad de afgelopen weken. In alle gevallen bleek het nog een oude simkaart van voor 2018 en die worden dit jaar uitgeschakeld. 

• Topper
  • August 17, 2025

Mijn kaart was ook oud, maar een nieuwe aangevraag in feb25 met behoud van nummer en beltegoed. 

Ik ga wachten tot ​@Jasper van KPN de status van mijn prepaid kan checken, mijn nummer staat nu wel in mijn profil

Lijk me een goede plan, dank Peter

Groeten, Liana. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi! Geen Jasper maar ik heb ook een kijkje genomen. 😄 Het nummer in je communityprofiel is actief en je tegoed is inderdaad geldig tot 1 februari 2026.

Ik zie wel dat er enkele blokkades actief zijn, dat kan verklaren waarom bellen en SMS berichten ontvangen niet lukt. 
Zou je ons hierover een privébericht willen sturen via FacebookX of Instagram? Stuur hierbij ook gelijk het 06-nummer mee waar het om gaat en geef aan dat er blokkades actief lijken te zijn.

Dan kunnen mijn collega's dit daar verder met je regelen. 🙂

• Topper
  • August 22, 2025

Hartelijk dank ​@Sanne van KPN 

Ik ga het doen 👍

Sorry, mag ik hierbij vragen hoe maak ik daar een bericht prive ?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Vragen zijn welkom hier ​@liana.id dus daar hoef je geen sorry voor te zeggen! 

Voor Facebook zou het met deze link moeten werken. 
Voor X zou je ook een privéoptie moeten hebben als je ingelogd bent en voor Instagram is het via de webbrowser deze knop: 

Als het bij jou in het Nederlands staat dan zou daar waarschijnlijk ‘Bericht’ staan.

• Topper
  • September 15, 2025

Beste ​@Sanne van KPN 

Het is gelukt, ik heb  via Facebook KPN bericht gestuurd, zoals je adviseerde, en nu doet mijn nummer het weer helemaal, alle blokkades

Dank voor je help, ook aan Peter

Met vriendelijke groet,

Liana

• Topper
  • September 15, 2025

Alle blokades opgeheven.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 17, 2025

Heel fijn, bedankt voor het laten weten! 💚