Skip to main content

Deze week een beltegoed en een bundel van 1000 mb aangeschaft voor mijn moeders alarmhorloge via https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm  Vervolgens de KPN app gedownload waarop ik het beltegoed in m’n account terug zie, maar de bundel niet. Voor het beltegoed is een bedrag van 40 euro afgeschreven van m’n bankrekening en voor de bundel 9,99 euro.       Ik vraag me af waar de bundel is gebleven???

Zit de simkaart al in de horloge? Anders zou je is via sms je te goeden en bundels kunnen opvragen.

Dat kan door de tekst SALDO naar 1266 te smsen.

Volgens mij komt het namelijk wel is vaker voor dat de bundel niet meteen zichtbaar is in de app.

Anders moet je even wachten totdat een moderator reageert en die zal dan alsnog de bundel toevoegen als er echt voor betaalt is.

Overigens 1000mb voor een alarm horloge is best veel, volgens mij zou je aan de 100MB bundel van 4 euro al ruim genoeg hebben voor zo iets.


De simkaart zit idd al in het horloge.

Ik heb de bundel op 28-10 gekocht, dus al een dag of 4 geleden.

Ik heb geen idee wat het verbruik is van zo’n horloge, dus ik deed voor de zekerheid 1000 mb. Heb je enig idee wanneer de moderator reageert?


Hoi @AdaO, welkom op het forum! Ik kijk graag even met je mee!

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en het simkaartnummer “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?


Telefoonnummer genoteerd. Simkaartnr. kanik nu niet opzoeken, want is van mijn moeder


Heb je het simkaartnr.  absoluut nodig? Of kun je advh telefoonnummer ook wel zien dat er eerst betaald is voor een beltegoed van 40 euro en daarna 10 euro betaald is voor een bundel van 1000 mb?


Om de gegevens in te zien heb ik die helaas wel echt nodig. Ik kan je al wel vertellen dat de APN “Prepaidinternet” nog niet aan stond, voor GPS horloges is dat vaak een vereiste, die heb ik zojuist aangezet. Mogelijk moet het horloge nog even herstart worden en/of de APN ingesteld worden op prepaidinternet.


Horloge herstarten gaf geen resultaat.

Als het goed is heeft de leverancier het internet al op de juiste manier ingesteld.

Als ik mijn moeder deze week zie zal ik het kaartnummer even noteren.


Ik heb in m’n profiel het simkaartnummer toegevoegd bij ‘opmerkingen”

mvg, Ada


Bedankt voor de gegevens @AdaO. Ik heb meteen even meegekeken en  zie ook dat de data verbruikt wordt nu. Werkt het horloge?


Ja, het horloge werkt idd. Gisteren nog even getest.

Maar ik kan nog niet in m’n KPN app terug zien hoeveel data er nog op staat. Ik zie alleen het beltegoed.


ohh dat is wel gek, dat zou wel moeten kunnen met de app. Staat het ook niet onder een van de andere kopjes?
Kun je eens een screenshot maken (met het nummer verwijderd)?


 


De bundel is helaas al verlopen zie ik, maar je zou het hier echt in moeten kunnen zien.


Toch vreemd dat de bundel nu al is verlopen???? Een bundel van 1000 mb voor een alarmhorloge hoort toch veel langer mee te gaan dan een maand?

Ik heb je de printscreen gestuurd en daarop is steeds alleen het beltegoed zichtbaar geweest.

Is hier verder vanuit KPN nog een oplossing voor?

mvg, Ada


Toch vreemd dat de bundel nu al is verlopen???? Een bundel van 1000 mb voor een alarmhorloge hoort toch veel langer mee te gaan dan een maand?

Ik heb je de printscreen gestuurd en daarop is steeds alleen het beltegoed zichtbaar geweest.

Is hier verder vanuit KPN nog een oplossing voor?

mvg, Ada

Het staat er toch gewoon bij hoelang de bundel geldig is? het is ook geen bundel specifiek voor een horloge, al kan je het daarvoor ook gebruiken.

Dat is trouwens ook 1 van de redenen waarom ik je hier eerder aanraden om geen bundel van 1000mb te nemen voor een alarmhorloge.

Zoiets gebruikt misschien 50 mb per maand, de 100mb bundel is vaak meer dan zat voor zo iets.

Soms ben je zelf goedkoper uit met betalen per mb, als je je tarief op het bonus plan zou zetten.

 

 


Ik ging uit van onderstaande info die ik via de KPN app had gelezen: Ik heb nergens gelezen dat de 1000 mb bundel maar 1 maand geldig was: mvg, Ada

Hoelang is mijn Prepaid-tegoed geldig?

Jouw tegoed is onbeperkt houdbaar, zolang je eens per half jaar je prepaid gebruikt (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). 

Let op: Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms'jes vallen hier niet onder.


Beltegoed is onbeperkt houdbaar/geldig zolang er activiteit plaats vindt elke paar maanden (bellen,sms’en,dataverbruik of opwaarderingen)
De bundels daarentegen zijn maar 1 maand geldig. Zoals Misja noemt gebruikt een GPS horloge lang niet genoeg data om dit binnen een maand op te maken.


Nu via de KPN app een kleine bundel gekocht die ook zichtbaar is in m’n account.

Maar helaas wordt de locatie van het horloge nu niet goed aangegeven in de SE tracker.

Het is een verschil dat varieert tussen een paar honderd meter en ca tien kilometer.

Mvg, Ada


Ah fijn dat dat nu in ieder geval werkt, de werking van het horloge kan ik helaas weinig over zeggen. Hiervoor kun je het beste terecht bij de leverancier of fabrikant van het horloge.