Skip to main content
UPDATE

Update 08.64.03: TV+ App voor Smart TV voor Android

Categorie:TV+ Smart TV App
  • 27 februari 2025
  • 63 reacties
  • 1557 keer bekeken
Update 08.64.03: TV+ App voor Smart TV voor Android
Toon eerste bericht

63 reacties

Aanvullend: ik ben nu op eigen netwerk in Nederland….daar ook de problemen!

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28488 reacties
  • 29 maart 2025

Ik heb je berichten even verplaatst, ​@E sim activeren buitenland, want je reageerde in een oud update topic. Dit is het topic voor de meest recente update. Je geeft aan dat je niet kunt inloggen. Kun je iets uitgebreider beschrijven wat er gebeurt. Je kunt één keuze maken op het inlogscherm schrijf je en wat gebeurt er dan? Valt het beeld weg, of bevriest alles, krijg je nog een melding te zien? Als er gekke dingen in beeld zijn, dan is een foto ervan ook zeker welkom.

Sorry verkeerde topic gebruikt,

wat gebeurt er: ik start de app op: krijg dan 3 keuzemogelijkheden om me aan te melden. Op dat moment bevriest het beeld en kan ik niks meer doen.

PeterG
Superuser
  • 61546 reacties
  • 29 maart 2025

Welk merk televisie heb je ​@E sim activeren buitenland . (Deze naam zorgt voor verwarring en kan je beter laten aanpassen)

Op TCL, Chiq, Nikkei, Sharp en sommige typen Sony en Philips werkt de app momenteel niet. 

Nokia Smart tv HN24GV310.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28488 reacties
  • 30 maart 2025

Dat is een tv uit 2023 zie ik, dan zou die in ieder geval nieuw genoeg moeten zijn. Je noemde al dat de tv up to date is, welke versie van Android zit erop? En eerder werkte het wel begrijp ik. Het was echt direct na de update naar de 08.64.03 versie dat dit begon?

Osbuild van Android tv: rtm6.230109.057

softwareversie R2.0.1.0.0.v0.17.8

automatisch updaten staat aan..is up to date!

Waar kan ik androidversie vinden..staat niet bij instellingenmenu aangeduid…

ja voor de update werkte het prima!

• Topper
  • 21 reacties
  • 30 maart 2025

Bij familie op tv AntteQ werkt de app ook al 3 weken niet meer. Toen KPN app compleet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Beeld blijft zwart of rondjes draaien en daarna app afgebroken. 

Gisteren was ik daar weer en app compleet weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helaas nog dezelfde versie. Nog steeds geen nieuwe update van de KPN app om probleem op te lossen.

Netflix, Videoland en Ziggo app (voor voetbal kijken) werken nog steeds alleen KPN app niet meer. Na laatste update van de app werkt het niet meer.

Voor tv kijken nu maar via smartphone kpn app maar streamen naar tv als tip gegeven,

Ik ben ondertussen verder gekomen:  de catch geleegd, geheugen gewist, de machtiging uitgezet ( stond aan en tv is paar maanden niet gebruikt). De tv hard reset gegeven..ja ik kan nu inloggen met beide opties, maar beiden geven aan..er is iets fout gegaan…..

de app op een andere tv ook geactiveerd ( Philips) met zelfde jnloggegevens en daar prima!

wat een ellende…..

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28488 reacties
  • 30 maart 2025

Dank voor de aanvullende info, en het verdere uitproberen, ​@E sim activeren buitenland! Ik heb er op dit moment geen oplossing voor, maar we nemen dit mee!

Dan nog maar een aanvulling: catch geleegd, app verwijderd. Hard reset tv..app opnieuw geïnstalleerd, yes ik kan inloggen… vreugdedansje…maar van korte duur.. bij  opstarten programma zwart scherm met witte draaiende cirkel en de app vliegt eruit.

ik hoor wel wanneer er een update komt ( of de oude terug) ik geef het op en kijk hier wel met NLZIET en Duitse media apps!

nu 2 dagen allerlei wor arounds geprobeerd…weekend is om!

• Topper
  • 10 reacties
  • 5 april 2025

Mijn ervaringen met de laatste (huidige) versie van de Smart TV App:

• Beeldkwaliteit is teleurstellend. Met name bewegend beeld is vlekkerig, onscherp en niet vloeiend. Het zal wel met de bitrate te maken hebben -- die moet dan m.i. worden verhoogd. Het is nu niet plezierig kijken, terwijl ik betaal voor een Gbit verbinding.
  • Stabiliteit is verslechterd sinds de vorige versies van de nieuwe app. We hebben sinds deze versie regelmatig een zwart scherm / hangende app, meestal bij het starten als de TV in standby is geweest. Dan moeten we de app zien af te sluiten en weer opnieuw opstarten.
  • Het TV-gids menu loopt regelmatig vast als we in de gids terugscrollen in het verleden. Dit, en het vorige punt, lijken tijdelijk te verbeteren door de app gedwongen te stoppen en de cache te verwijderen. Maar dit is gedoe en zou natuurlijk helemaal niet nodig moeten zijn.
  • Tot slot een kleiner punt: spoelen binnen een programma gaat traag en niet soepel, met beeld wat eerst heen-en-weer springt. In de oude app ging dit wel snel en soepel.

Bovenstaande problemen heb ik op de volgende TV’s, met meest recente firmware:

• Sony Bravia AF8 (Android TV 9)
  • Sony Bravia A95L (Android TV 12)

Ik heb gisteren besloten over te stappen naar een andere aanbieder, maar ik hoop alsnog dat KPN deze Smart TV App op orde krijgt. Het zou voor mij een belangrijk selling point zijn om terug te keren bij KPN. Ik wil namelijk graag via zo’n app kijken in plaats van via aparte TV-kastjes. Maar dan moet de app wel een prettige kijkervaring leveren, en dat valt nu helaas tegen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23538 reacties
  • 5 april 2025

Allereerst ontzettend jammer om te zien dat je gaat overstappen. We zijn dankbaar voor de uitgebreide feedback, fijn ook dat je aangeeft op welke toestellen dit speelt. Dit nemen we mee. 

Reageer