Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.02/3

Categorie:Experia Box V10
  • July 15, 2025
  • 235 reacties
  • 10277 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.02/3
Toon eerste bericht

235 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 6, 2025

@MartvanVelzen Zie hier mijn uitgevoerde stappen met redelijk resultaat.

@MartvanVelzen Zie hier mijn uitgevoerde stappen met redelijk resultaat.

Bedankt voor de snelle reactie. Helaas biedt het hier geen enkel resultaat. De EW lijkt nergens positief op te reageren. Het Power lampje brand en met wisselend resultaat ook het Verbonden lampje, maar geen Wifi lampje, het geeft geen Wifi signaal en is niet als extender zichtbaar in de topologie, het krijgt slechts een willekeurige naam 'device-##’ onder verbonden apparaten.
Ik heb ook geen idee hoe er te controleren is of de EW een geslaagde update heeft ondergaan en of er überhaupt communicatie/verkeer tussen Modem en extender is.

Gelukkig is er Wifi via de modem, al geeft dat een stuk slechter signaal en moet ik elk apparaat dan (tijdelijk) aan dat netwerk koppelen. Ik gooi de handdoek voor vandaag in de ring. Fijne avond!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@MartvanVelzen, hier zijn al wel een paar topics over maar als je daar de oplossing niet kunt vinden maak dan vooral even een eigen topic aan. Dan denken we daar met je mee!

Hoi ​@MartvanVelzen, hier zijn al wel een paar topics over maar als je daar de oplossing niet kunt vinden maak dan vooral even een eigen topic aan. Dan denken we daar met je mee!

Er is hier inderdaad een heel aantal topics te vinden over allerlei uitlopende problemen, dus ik ben al uren bezig om alles door te spitten op zoek naar iets wat relevant is. Vooralsnog heeft nog niets van wat ik dacht dat relevant kan zijn het gewenste resultaat, vandaar mijn vraag.

Zelf een topic aangemaakt, in de hoop daar dan wel gericht antwoord van KPN te krijgen.

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • November 7, 2025

Ik krijg net een update naar V10.C.25.08.15, ben heel benieuwd naar de inhoud. 🙂

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat is mooi op tijd ​@RonaldM01. Maandag vertellen we meer over wat deze update precies inhoudt.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 7, 2025

Ik krijg zowel in de Box v10 website 192.168.2.254 de firmware update melding, als in de Android MijnKPN app.

Omdat ik nog wel wat stabiliteit kan gebruiken na de moeizame v10 firmware update, heb ik de update uitgevoerd via de website. Volgens de melding zou dat 5 minuten duren. Na 5 minuten en een herstart was firmwareversie ongewijzigd, maar de rescue versie is wel de nieuwe V10.C.25.08.15...

Poging 2: update via MijnKPN app met melding dat dit hoogstens 10 minuten zou duren. Nu is de firmware wel V10.C.25.08.15 en de rescue versie V10.C.25.08.03.

Dit modem is een consumenten product, maar ik krijg meer en meer het idee dat het een systeembeheerders product is. Ook nu nergens de vorderingen van de update te volgen. Geef die vorderingen aan, zodat de gebruiker weet wanneer alles klaar zou moeten zijn en zou moeten werken!

Bovendien vind ik het niet slim om een update uit te brengen aan het einde van de vrijdag middag met geactiveerde opties om te updaten (voor vele gebruikers met v10 modem issues wenselijk), en dan aangeven, dat er maandag meer info volgt.

We gaan het wel beleven of dit een verbetering is.

Edit:

• na firmware update staat de wifi op het modem zelf weer aan, terwijl dit eerst uit stond.
  • bij Instellingen zie ik nu een Logging staan (was mij eerder niet opgevallen)

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • November 7, 2025

Ik vermoed dat een aantal van jullie op de een of andere manier bij een van de interne testgroepen zijn beland. Uitrol van deze versie als update start maandag (migraties later). De Product Update hiervoor zal dan ook maandag live worden gezet. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • November 7, 2025

Ik krijg ook 25.08.15.0 binnen😎

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 7, 2025

Hier ook maar even handmatig naar binnengehaald. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 7, 2025

Ik vermoed dat een aantal van jullie op de een of andere manier bij een van de interne testgroepen zijn beland. Uitrol van deze versie als update start maandag (migraties later). De Product Update hiervoor zal dan ook maandag live worden gezet. 

Ik heb mij niet aangemeld voor een testgroep.

Ik zou als KPN controleren en indien nodig vroegtijdige updates alsnog uitzetten voor eingebruikers, om een nog grotere drukte op de service desk en gefrustreerde modem v10 gebruikers te voorkomen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 7, 2025

Ik krijg zowel in de Box v10 website 192.168.2.254 de firmware update melding, als in de Android MijnKPN app.

---​​​

Ik heb geen update-meldingen gekregen. Maar als ik inlog in de webinterface van mijn V10 zie ik:

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 7, 2025

Wat is dit? Waar is deze ‘nieuwe’ update voor? 

Tevens wordt nu elke keer in de mijnkpn app bij de mijn wifinetwerk het admin wachtwoord gevraagd. Wordt niet onthouden. 

Erwin van KPN
Moderator

Weet ik niet, ​@Anneke-Anna .  Zoals ​@Erik van KPN  al zei staat er wel een update gepland en is hij bezig met de product update schrijven. Het lijkt er op dat er bij sommigen vervroegd iets is uitgerold. 

We zullen de maandag af moeten wachten.  

Mocht er - onverhoopt-  iets niet meer werken na die update, wil ik dat uiteraard dolgraag weten.  Voorlopig lijkt het qua diensten, gelukkig geen impact te hebben. 

Erwin van KPN
Moderator

@Anneke-Anna  Ik las niet goed. Ik lees dat je wifi wachtwoord nu niet meer onthouden wordt?  Dat is merkwaardig en ik weet niet of het met deze update samenhangt.  Kun je voor de zekerheid nog eens cookies/cache opschonen of desnoods een herinstallatie doen?  

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 7, 2025

@Anneke-Anna  Ik las niet goed. Ik lees dat je wifi wachtwoord nu niet meer onthouden wordt?  Dat is merkwaardig en ik weet niet of het met deze update samenhangt.  Kun je voor de zekerheid nog eens cookies/cache opschonen of desnoods een herinstallatie doen?  

Dank je ​@Erwin van KPN 

Mijn wifi wachtwoord wordt wel onthouden. De admin inlog van de modem wordt niet meer onthouden in de mijnkpn app (iPhone) sinds het overzetten van de voormalige thuis app naar de mijnkpn app

Erwin van KPN
Moderator

Ik weet niet of het samenhangt, maar laten we maandag maar even afwachten.   Zijn er anderen die hetzelfde ervaren?  ​@PeterG ? ​@JanD ?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 7, 2025

Ik weet niet of het samenhangt, maar laten we maandag maar even afwachten.   Zijn er anderen die hetzelfde ervaren?  ​@PeterG ? ​@JanD ?

Ik zit me af te vragen of dit een extra inlog betreft (dus nodig is) in de app net als dit nodig is in de webbrowser om in de webomgeving (admin - wachtwoord) van de modem te komen. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • November 7, 2025

Ik heb geen problemen met inloggen via de pc en via de app op de mobiel.

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • November 7, 2025

Bij mij 'vergeet' de MijnKPN app de inlog steeds, als ik de code invoer kom ik wel verder. Maar na afsluiten van de app moet ik weer inloggen. Had ik voor de update niet. 

Hier ook de nieuwste update kunnen ophalen. Ik weet niets van een testgroep, al zou dan natuurlijk onvrijwillig kunnen zijn.

EW doet het helaas nog steeds niet dankzij de voorlaatste update. Via MijnKPN app kan ik 'Mijn Wifinetwerk' überhaupt niet openen. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 7, 2025

Bij mij 'vergeet' de MijnKPN app de inlog steeds, als ik de code invoer kom ik wel verder. Maar na afsluiten van de app moet ik weer inloggen. Had ik voor de update niet. 

Precies hetzelfde euvel hier. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor de meldingen allen! We nemen het mee. Zodra we duidelijkheid hebben laten we het weten!

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • November 8, 2025

Ik heb hier de Box 10 ook kunnen upgraden naar V10.C.25.08.15.

Als ik nu bij de Experia Wifi punten kijk, staat daar ineens een tab r@kpn.firmware bij. Als ik daar op klik verschijnt er 

en hier hangt het nu al ruim 10 minuten lang op...

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 8, 2025

Dat mensen in de MijnKPN-app elke keer het wachtwoord van de admin-inlog moeten invoeren, staat in elk geval los van versie V10.C.25.08.15. Want ik zit hier nog op V10.C.25.08.03 en ook ik moet steeds het wachtwoord v.d. admin-inlog invoeren.