Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C.25.08.15

Categorie:Experia Box V10
  • November 10, 2025
  • 121 reacties
  • 10104 keer bekeken
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

We hebben een nieuwe update voor de Experia Box V10. Dat is nu KPN Software V10.C.25.08.15 In deze Product update lees je wat er is verbeterd en veranderd ten opzichte van de vorige KPN Software versie.

Wat zit er in de update naar KPN Software V10.C.25.08.15

De hier genoemde verbeteringen en aanpassingen zijn allemaal ten opzichte van de vorige KPN Software versie V10.C25.008.02 of .03

Ga je over van de oude firmware V1.01.00T04.4Intermediate naar deze versie, neem dan ook dit topic even door voor uitleg over de algemene verschillen tussen de oude firmware en de nieuwe Software.

Verbeteringen en aanpassingen in de diensten

Rondom wifi zijn ook verschillende aanpassingen gedaan om de stabiliteit te vergroten, en te zorgen voor betere synchronisatie en sturing. Dit zorgt voor een betere verbinding tussen modem en wifipunten. Waardoor die onderling beter kunnen bepalen met welk wifipunt jouw eindapparaten verbinden. Wat weer zorgt voor een betere wifidekking in je huis, en een betere verbinding op je eindapparaten.

Bij gebruik van meerdere switches of wifipunten konden er IP-adres problemen optreden. Dat merkte je dan door uitval van of traag internet op een of meer van je apparaten. Dit hebben we opgelost.

Ook zijn er verbeteringen aangebracht in de pairing voor hybride toegang. Dat will zeggen het combineren van vast en mobiele verbinding. Dit is van toepassing op onze klanten die Sneller Internet Buitengebied gebruiken.

Verbeteringen in de webinterface

We hebben de topologie verder verbeterd met diverse fixes voor de weergave van het netwerkoverzicht. 

Deze update bevat ook een nieuwe versie van de webinterfacelaag waarin verschillende van de issues rondom niet werkende knoppen en menu's opgelost zijn. Zoals:

• MAC filtering is weer te gebruiken! 
  • Sessie time-out is nu daadwerkelijk in te stellen
  • Labels en foutmeldingen zijn verduidelijkt
  • Ook werkt de webinterface weer beter op mobiele apparaten.

De webinterface is klaargemaakt om aangesloten Wifipunten te kunnen updaten. Dit is vooral relevant voor SuperWifi 1 en Experia Wifi die geen eigen webinterface hebben.  Als je een van deze apparaten aanklikt in de interface zit er op de pop-up een extra tabje voor Firmware.

Verder nog

• Diverse beveiligingsupdates voor onderliggende softwarecomponenten.
  • Firewall is aangepast voor compatibiliteit met nieuwere internetprotocollen zoals QUIC.
  • Eerste versie van logging is terug! Je vindt dit onder Instellingen.

Opgeloste bugs

• Het kon voorkomen dat de hele wifi uitviel als je de wifiknop indrukte. Dat hebben we opgelost. 
  • Fix voor het af en toe voorkomen van haperingen in de multicast stream voor TV
  • In bepaalde specifieke situaties zagen we spontane herstarts van het modem optreden, dat is verholpen.
  • De status van een wifipunt werd soms niet goed weergegeven.
  • Het resetten van het wachtwoord van de webinterface werkte niet altijd goed, dat is opgelost.

Bekende beperkingen en aanvullende opmerkingen

• Gebruik je de V10 in combinatie met SuperWifi 2, dan kan het soms beter zijn om de wifi op de V10 alsnog uit te zetten en alleen de SuperWifi 2 te gebruiken. Dit omdat de SuperWifi 2 wifi 6 hebben, en de V10 niet. En afhankelijk van hoe jouw eindapparaten daarmee omgaan kan je een betere wifi ervaring hebben met wifi op de V10 uit. 

Verder nog van toepassing van de eerdere bekende bevindingen:

• IPv6 prefix delegation staat op een vaste configuratie. In een latere update wordt dit aangepast zodat je dit kunt inzien en wijzigen. Tot die tijd is het niet mogelijk om (sub)prefixes op de IPv6 firewall open te zetten. Je kunt wel port forwarding naar specifieke IPv6 adressen instellen.
  • Een reset kan vrij lang in beslag nemen, hierbij laten de lampjes ook enkele minuten geen activiteit zien. Het apparaat is onder water wel gewoon bezig, laat hem z'n gang gaan en wacht wat langer af.

Wanneer krijg ik de update? 

Deze update gebruiken we in eerste instantie voor updates. Dat wil zeggen voor mensen die al KPN Software hebben. We doen actieve uitrolgroepen vanaf nu. Daarnaast zal deze ook via de updateknop in de webinterface beschikbaar zijn of gaan komen. 

Daarnaast gaan we deze versie ook gebruiken voor migraties. Dat wil zeggen het omzetten van klanten die nu nog op de oude firmware zitten. Deze uitrol staat gepland om volgende week te beginnen (week 47).

• Je krijgt per mail en sms van te voren bericht hierover als jij gemigreerd wordt van de oude firmware naar de KPN Software.
  • Heb je al KPN Software en krijg je de update naar deze versie, dan krijg je niet apart bericht.

Aandachtspunten van de overgang (migratie) naar KPN Software

In het algemeen geldt: merk je gekke dingen na de migratie, reset dan je V10. We zien dat dit over het algemeen raar gedrag van het modem oplost. 

Heb je ook wifipunten en merk je na de migratie problemen met een of meer van je wifipunten? Dan kan het zijn dat deze niet goed gemigreerd is. Sluit dat wifipunt rechtstreeks bekabeld aan op je V10 en reset hem. Laat hem vervolgens een uur met rust. In die tijd migreert het wifipunt alsnog.

Hieronder nog enkele andere aandachtspunten en stukjes informatie. Klik op toon inhoud om dat te lezen.

Overnemen van bestaande instellingen

Bij de migratie naar de KPN Software doen we ons uiterste best om alle instellingen van je V10 over te nemen. Het kan gebeuren dat dit niet volledig lukt. Denk aan dingen als DMZ of het aanstaan van het gastnetwerk. In dat geval zal je de instellingen na de migratie zelf moeten aanpassen. Het kan daarbij verstandig zijn om je V10 te resetten.

Wat niet wordt overgenomen zijn handmatig ingestelde kanalen voor je wifi.
Dit zal weer op automatisch staan. Dat is ook de aangeraden instellingen van ons uit, maar je kunt dit weer aanpassen als je wilt.

Kan ook zijn dat je port forwards ziet staan die je niet zelf hebt aangemaakt. Dit zijn overblijfsels vanuit de eerdere firmware en hebben nu geen functie meer. Je kunt deze gerust verwijderen.

Gesplitste wifi wordt Extra wifi

In de V10 is het mogelijk om de frequenties van de wifi te splitsen. Daarmee bedoelen we dat je de 2,4GHz en 5GHz frequentie elk een andere naam en wachtwoord kunt geven om op die manier twee wifinetwerken te creëren. 

De nieuwe KPN Software heeft deze mogelijkheid niet. In plaats daarvan heeft het Extra wifi. Dit is een los extra wifinetwerk dat je aan kunt zetten. Hierbij kun je zelf kiezen of dat netwerk zowel 2,4GHz en 5GHz gebruikt, of maar één van beide. 

Als je op dit moment gebruik maakt van gesplitste wifi, dan wordt dit na de update overgezet naar Extra wifi. Je 2,4GHz netwerk wordt Extra wifi, Je 5GHz netwerk wordt je hoofdwifi.

Meer over hoe je Extra wifi instelt of aanpast met de nieuwe Software lees je hier.

Wifi instellingen resetten

Wil je alleen de wifi instellingen resetten dan is het niet meer nodig om je hele apparaat te resetten. Hiervoor is in de webinterface nu een aparte wifi reset optie beschikbaar (via Instellingen > Systeem).

De KPN Thuis app werkt niet meer, gebruik de MijnKPN app

De KPN Thuis app werkt niet meer met de nieuwe software. Hiervoor gebruiken we nu de MijnKPN app

Hoe weet ik of de update is uitgevoerd?

Open de loginpagina van de V10. Als je op de loginpagina nu een afbeelding ziet van je modem en was dat voorheen niet zo? Dan ben je nu gemigreerd naar de nieuwe Software.

Had je de nieuwe Software al en wil je weten of je de update naar deze versie al hebt? Je ziet het versienummer van de Software onder de afbeelding op de loginpagina.

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen. Ook als je problemen ervaart. 

Heb je een probleem met de nieuwe Software dat dringend is? Neem dan telefonisch contact op (0800-0402, tijdens kantooruren). De collega die je dan spreekt kan je hiermee verder helpen.

Kennisbank

We hebben onze kennisbank voorzien van verschillende artikelen met uitleg over hoe je bepaalde instellingen aanpast. Denk aan gastnetwerk of extra wifi instellen, DHCP of DNS aanpassen en Port forwards instellen. Je bereikt ze via dit overzichtsartikel:

121 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 10, 2025

[ Dit is opgelost. Via m'n aparte topic. ]

Lekker hoor, al die nummers.

Ik heb een v10.

Maar als ik naar de inlogpagina ga zie ik DIT ????

<inlogscherm Box 12>

Inloggen op het modem werkt, daardoor (?), nu ook niet meer!

Zie eigen topic

Admin: afbeelding verwijderd voor overzichtelijkheid en het in extern topic al afgehandeld is

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 10, 2025

Ik heb sinds vrijdag al versie V10.C.25.08.15 op het modem zitten, en constateer dat de tientallen gekoppelde devices gedurende de dag (bijna) allemaal op SW1 boven zitten en een paar uur later (bijna) allemaal weer op SW1 beneden zitten (beide bedraad en modem wifi uit). Dit herhaalt zich gedurende de hele dag, waarbij soms een SW1 punt even rood in de Topologie, en een wegvallende wifi, die zich na ~1 minuut weer herstelt. Veruit de meeste wifi apparaten staan fysiek beneden.

Beide SW 1 punten hebben firmware SW1.C.25.12.04. Is dat de firmware die hoort bij V10 modem met firmware V10.C.25.08.15? Op het moment dat ik in de Topologie op een SW icon klik en naar het tabblad Firmware ga, zie ik een “zandloper” bij “Upgrade je apparaat".

Het Topologie/verbonden apparaten overzicht geeft aan, dat er geen apparaten gekoppeld zijn aan het modem, terwijl alle 4 ethernet aansluitingen bezet zijn.

Ik ben terughoudend om weer alles te resetten, want dat is afgelopen week al diverse malen gebeurd direct na de eerste update vanuit V1.01.00T04.4Intermediate. Sinds de update naar V10.C.25.08.15 heb ik alleen een “Herstart thuisnetwerk” uitgevoerd via de webinterface van het modem.

In de Update tekst hierboven staat "Logging komt in een latere update terug”. Ik zie de optie Logs staan in het menu Instellingen, of is dat wat anders?

Graag jullie advies om de soms wegvallende wifi te voorkomen.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 10, 2025

Ik heb de nieuwe versie geïnstalleerd via [Instellingen], [Systeem], [Upgrade] en het volgende geconstateerd:

1. SSID Extra WiFi: Daarbij constateerde ik dat de naam van de Extra WiFi2G weer teruggezet was naar de oorspronkelijke naamstelling. Ik had deze namelijk aangepast naar mijn “SSiD"-2G. Hierdoor konden daarop aangesloten apparaten geen verbinding meer maken. Ik heb de instelling handmatig moeten corrigeren.
  2. SW2 extenders: Ik heb drie SW2 WiFipunten; deze wil ik de naam geven van de locatie waar ik ze heb staan. Regelmatig wordt de verbinding met één of meerdere van deze extenders verbroken, de verbonden apparaten blijven wel gewoon werken. Als ik de verbinding herstel door het thuisnetwerk te resetten, dan krijgen de SW2 punten weer hun oorspronkelijke naam. Dit fenomeen heb ik ook gezien bij namen van andere apparaten die ik had gewijzigd. Op de één of andere manier wordt de oorspronkelijke naam weer teruggezet.
  3. Mobiel Device Interface: De WebInterface op mijn iPad (iPadOS 26.1) is niet stabiel, niet middels Safari en ook niet middels Chrome; als ik de gekoppelde apparaten pagina wil raadplegen dan verschijnt er kort een foutmelding en keert de interface direct weer terug naar de Overzichtspagina.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 10, 2025

Ook ik heb deze versie volgens mij al voor het weekend op modem gezet via instellingen > systeem. Merk weinig verbeteringen met de 2 problemen die ik ervaar met WIFI snelheid en poort #2 van Experia WIFI (andere topics), deze update verbetert het allemaal niet voor mij.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@marcvdw Dat zijn wel de juiste versies, Wifi mag nu op je V10 ook weer ingeschakeld zijn. Hebben je apparaten ook een slechte verbinding? Opzich moet het niet uitmaken welk apparaat ze gebruiken als de verbinding maar goed is, maar het kan ook de topologie zijn die nog wat in de war is.

@RBu1958 ik neem je punten mee!

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 10, 2025

@marcvdw Dat zijn wel de juiste versies, Wifi mag nu op je V10 ook weer ingeschakeld zijn. Hebben je apparaten ook een slechte verbinding? Opzich moet het niet uitmaken welk apparaat ze gebruiken als de verbinding maar goed is, maar het kan ook de topologie zijn die nog wat in de war is.

De wifi valt dus diverse malen per dag onregelmatig weg. Soms een paar keer per uur, en dan gaat het weer uren goed. Herstelt zichzelf wel, maar is wel storend. In dit opzicht zie ik geen verschil tussen de firmware die officieel vandaag is vrijgegeven en de firmware die een week geleden automatisch is geïnstalleerd.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 10, 2025

Bij “toeval” deze update ontdekt

Ik had al de vorige versie dus ik heb dus een niet zo ingrijpende update , gebruik geen wifi punten/ extenders.

Na inloggen de update uitgevoerd via de  “upgradetoets “

d

niet gelijk een reactie maar na een paar minuten wel

Inlogscherm na de update
na het inloggen nu de nieuwste versie software

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 10, 2025

Komt er ook een mogelijkheid om 2,4 of 5 GHz band uit te zetten als je deze niet gebruikt? ?

Ik bedoel dus niet het uitzetten van een extra- of gast-netwerk, maar het uitzetten van een frequentie.

Ik heb gemerkt dat een extra band relatief veel energie verbruikt en dat is zonde. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 10, 2025

Hoi, ​@Nopje 

Nee, de hoofdwifi blijft 2,4/5 Ghz. Dat kan niet apart. En ook niet uitgezet. (ook niet bij Ziggo overigens)

Via Extra wifi kun je wel aparte 2,4 en 5 Ghz aanzetten en gebruiken.

Stroomverbruik valt wel mee. Het modem verbruikt maximaal 5,5 Watt. En het hangt ook af van het aantal actieve apparaten. 's Nachts is het verbruik dus lager. (dan is hier alleen m'n telefoon verbonden die ook niet actief gebruikt wordt als ik slaap).

Bij de tarieven die Eneco hier rekent komt het modem op ongeveer € 0,89 aan elektriciteit per maand uit. ( 3 kWh)

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • November 10, 2025

Ik heb sinds vrijdag al versie V10.C.25.08.15 op het modem zitten, en constateer dat de tientallen gekoppelde devices gedurende de dag (bijna) allemaal op SW1 boven zitten en een paar uur later (bijna) allemaal weer op SW1 beneden zitten (beide bedraad en modem wifi uit). Dit herhaalt zich gedurende de hele dag, waarbij soms een SW1 punt even rood in de Topologie, en een wegvallende wifi, die zich na ~1 minuut weer herstelt. Veruit de meeste wifi apparaten staan fysiek beneden.

Beide SW 1 punten hebben firmware SW1.C.25.12.04. Is dat de firmware die hoort bij V10 modem met firmware V10.C.25.08.15? Op het moment dat ik in de Topologie op een SW icon klik en naar het tabblad Firmware ga, zie ik een “zandloper” bij “Upgrade je apparaat".

SuperWifi 1 gaat ook nog een update krijgen naar deze:

@marcvdw, de V10 is compatibel met de SW1 versie die jij nu hebt, maar het zal nog beter gaan als je SuperWifi 1 ook de hogere versie heeft. Die upgrade functionaliteit, ik heb nog navraag uitstaan hoe dat precies werkt. Maar zoals ik het nu begrijp werkt die pas zodra de SuperWifi 1 (of Experia Wifi) ook een nieuwere versie heeft. En dan zou je dus bij de versie dáárna, via de webinterface van de V10 de SuperWifi kunnen updaten. Zodra ik dat duidelijk heb voeg ik dit nog even toe aan het startbericht.

Het Topologie/verbonden apparaten overzicht geeft aan, dat er geen apparaten gekoppeld zijn aan het modem, terwijl alle 4 ethernet aansluitingen bezet zijn.

Ik ben terughoudend om weer alles te resetten, want dat is afgelopen week al diverse malen gebeurd direct na de eerste update vanuit V1.01.00T04.4Intermediate. Sinds de update naar V10.C.25.08.15 heb ik alleen een “Herstart thuisnetwerk” uitgevoerd via de webinterface van het modem.

Graag jullie advies om de soms wegvallende wifi te voorkomen.

Ik zou het voor nu even laten bij eventueel herstart thuisnetwerk. Zodra je SuperWifi 1 ook de update heeft gehad hebben beide apparaten versies met verbeteringen rondom de wifi en zou de algehele ervaring een stuk beter moeten zijn.

In de Update tekst hierboven staat "Logging komt in een latere update terug”. Ik zie de optie Logs staan in het menu Instellingen, of is dat wat anders?

Scherp! Er zit inderdaad een eerste versie van logging in. Ik ben zo gewend dat dit er nog niet inzit, dat ik helemaal vergat dat weg te halen, en het toe te voegen bij de omschrijving. Ik pas dat even aan.

Ook ik heb deze versie volgens mij al voor het weekend op modem gezet via instellingen > systeem. Merk weinig verbeteringen met de 2 problemen die ik ervaar met WIFI snelheid en poort #2 van Experia WIFI (andere topics), deze update verbetert het allemaal niet voor mij.

@Martijn189nl, voor jou geldt eigenlijk hetzelfde als ik hierboven tegen Marc zei. Voor de Experia Wifi volgt ook binnenkort een update. Verbetering van wifiporoblemen is een twee-kanten ding. Dus nadat jouw EW's ook zijn geüpdatete zou het beter moeten zijn.

Ik heb de nieuwe versie geïnstalleerd via [Instellingen], [Systeem], [Upgrade] en het volgende geconstateerd:

1. SSID Extra WiFi: Daarbij constateerde ik dat de naam van de Extra WiFi2G weer teruggezet was naar de oorspronkelijke naamstelling. Ik had deze namelijk aangepast naar mijn “SSiD"-2G. Hierdoor konden daarop aangesloten apparaten geen verbinding meer maken. Ik heb de instelling handmatig moeten corrigeren.
  2. SW2 extenders: Ik heb drie SW2 WiFipunten; deze wil ik de naam geven van de locatie waar ik ze heb staan. Regelmatig wordt de verbinding met één of meerdere van deze extenders verbroken, de verbonden apparaten blijven wel gewoon werken. Als ik de verbinding herstel door het thuisnetwerk te resetten, dan krijgen de SW2 punten weer hun oorspronkelijke naam. Dit fenomeen heb ik ook gezien bij namen van andere apparaten die ik had gewijzigd. Op de één of andere manier wordt de oorspronkelijke naam weer teruggezet.
  3. Mobiel Device Interface: De WebInterface op mijn iPad (iPadOS 26.1) is niet stabiel, niet middels Safari en ook niet middels Chrome; als ik de gekoppelde apparaten pagina wil raadplegen dan verschijnt er kort een foutmelding en keert de interface direct weer terug naar de Overzichtspagina.

@RBu1958, we zien dat eerste vaker bij gebeuren bij updates. Het is lastig de vinger erop te leggen waarom dat meestal niet, maar soms wel ineens gebeurt. 

Wat betreft de naam van de extenders, bij een reset van je thuisnetwerk is het normaal dat hun naam veranderd. Je reset namelijk op dat moment de boel naar de default waardes. Bij herstart thuisnetwerk zou de naam wel moeten blijven.

Wat voor foutmelding krijg je op de iPad? Want dat zou nu juist beter moeten gaan.

Komt er ook een mogelijkheid om 2,4 of 5 GHz band uit te zetten als je deze niet gebruikt? ?

Ik bedoel dus niet het uitzetten van een extra- of gast-netwerk, maar het uitzetten van een frequentie.

Dat is niet iets dat we van plan zijn, ​@Nopje.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 10, 2025

Hoi, ​@Nopje 

Nee, de hoofdwifi blijft 2,4/5 Ghz. Dat kan niet apart. En ook niet uitgezet. (ook niet bij Ziggo overigens)

Via Extra wifi kun je wel aparte 2,4 en 5 Ghz aanzetten en gebruiken.

Stroomverbruik valt wel mee. Het modem verbruikt maximaal 5,5 Watt. En het hangt ook af van het aantal actieve apparaten. 's Nachts is het verbruik dus lager. (dan is hier alleen m'n telefoon verbonden die ook niet actief gebruikt wordt als ik slaap).

Bij de tarieven die Eneco hier rekent komt het modem op ongeveer € 0,89 aan elektriciteit per maand uit. ( 3 kWh)

Hoi ​@PeterG , dank voor je snelle reactie. Bij een oudere versie (V1.01.00T04.3-intermediate) was dat wel mogelijk. Daar was het meerverbruik van 5Ghz 5 Watt. dus dat had ik uitgezet. Het is dus wel mogelijk, alleen in deze versie niet geïmplementeerd. Ik begrijp van jou dat dit uitzetten van een band ook niet meer za komen, jammer.

Nadat  ik ben overgegaan naar V10.xxx is het verbruik van het modem hoger, en ook meer dan 5.5 Watt. Voor mij is er sinds die tijd 4% meer stroomverbruik bijgekomen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 10, 2025

Tja, 4 % op een apparaat wat al heel weinig verbruikt….

3 kWh. Met 4 % meer is 3,12 kWh. 1 kWh kost (mij) dus € 0,297. Dus tja, kosten….

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 10, 2025

Dat is niet iets dat we van plan zijn, ​@Nopje.

@Erik van KPN Helder antwoord, dank. Dat vind ik wel jammer, deze versie (V10.xxx) gebruikt 2 keer zoveel als de “oude” (V1.01.00T04.3intermediate)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 10, 2025

Ik kan me niet voorstellen dat ie nu 11 Watt verbruikt. (ten opzichte van intermediate met ook 2,4 en 5 Ghz in gebruik)

En het komt dan nog neer op maar maar € 1,78 per maand voor elektriciteit. 

En bedoel je 4% op je totale elektriciteitsverbruikj, wat me zéér onwaarschijnlijk lijkt want dan vreet ie stroom, of 4% op het modem meer?

Tja, 4 % op een apparaat wat al heel weinig verbruikt….

3 kWh. Met 4 % meer is 3,12 kWh. 1 kWh kost (mij) dus € 0,297. Dus tja, kosten….

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 10, 2025

@Erik van KPN 

SW2 Extenders. Excuus het betreft het herstarten van het thuis netwerk, nadat de SW2 extenders een rood slipje geven op het inlogscherrm en niet bereikbaar zouden zijn. 

Interface: De foutmelding schiet voorbij en is niet zo snel te lezen. Na de foutmelding en nog een keer klikken op bijv thuisnetwerk krijg ik de melding  er heeft zich een herhaaldelijk probleem voorgedaan op…”

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

Ik kan me niet voorstellen dat ie nu 11 Watt verbruikt. (ten opzichte van intermediate met ook 2,4 en 5 Ghz in gebruik)

5Ghz mag maximaal met 200mW uitgezonden worden, dus met 5Ghz uit spart men veel minder dan 1W (met calculatie van gebruik van andere onderdelen om 5Ghz ipv 2,4Ghz te zenden)

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 10, 2025

SuperWifi 1 gaat ook nog een update krijgen naar deze:

@marcvdw, de V10 is compatibel met de SW1 versie die jij nu hebt, maar het zal nog beter gaan als je SuperWifi 1 ook de hogere versie heeft. Die upgrade functionaliteit, ik heb nog navraag uitstaan hoe dat precies werkt. Maar zoals ik het nu begrijp werkt die pas zodra de SuperWifi 1 (of Experia Wifi) ook een nieuwere versie heeft. En dan zou je dus bij de versie dáárna, via de webinterface van de V10 de SuperWifi kunnen updaten. Zodra ik dat duidelijk heb voeg ik dit nog even toe aan het startbericht.

@Erik van KPN Bedankt voor je reacties!

Ik heb al versie V10.C.25.08.15, en kan dus nog niet via de webinterface de SW1 updaten (ik zie inderdaad een “zandloper” bij SW1 “update je apparaat”). Als ik nu mijn 2x SW1's wil updaten naar SW1.C.25.14.02 kan ik dat wel doen door de SW1 direct te koppelen aan het modem en op de reset pin van de SW1 drukken en uur wachten? Zo nee, hoe kan het dan wel?

Na bijna 2 weken knoeien met internet verbindingen wil ik dit graag weer snel stabiel hebben zoals voorheen, en niet wachten op een collectieve update. De SW1 software update is immers al beschikbaar.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 10, 2025

Ik sluit me volledig bij RBu1958 aan, heb dezelfde problemen. Als je trouwens of op thuisnetwerk klikt of via overzicht naar aangesloten apparaten, dan geeft dat hetzelfde probleem. Het heeft na installatie kort goed gewerkt. 

Aanvullend in het overzicht, toen ik het wel zag, 's 't aat bij mij de kpn dvs en daarachter zit een SW2 via kabel gekoppwld. Alles staat als aangesloten op dvs, dus ik heb geen idee op welke snelheid met welke wifi 5, 6 en welke frequentie er gekoppeld is. ( Dit aanvullende probleem was in vorige versie ook al aanwezig.)

Ik durf de sw2 punten alleen maar bekabeld aan de router en de dvs te koppelen, losgekoppeld met wifi op modem aan, gaf zeer onstabiel netwerk. 

Mbt info op scherm, zowel in safari als Firefox, wordt oa bij topologie en ethernet poort en, een kwart van de info rechts niet getoond, ook niet te scrollen (ipad mini). Tekst van topologie naar ethernet poort is wel van links naar rechts te scrollen.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 10, 2025

Gaan alle klanten op de oude software nu mee naar de KPN software? Ik heb drie keer eerder bericht gehad dat de software zou worden geïnstalleerd, maar dat is nooit gebeurt (volgens het logboek wel gedownload via TR069, nooit uitgevoerd). Sindsdien heb ik een andere V10.

Van KPN ontving ik bij een verhuizing 2 SuperWiFi 1 punten (wit), beiden zijn kapot. Wordt de migratie alleen uitgevoerd op de V10 als de SuperWiFi 1 punten online zijn?

Ik zou graag met de aankomende migratie mee willen naar de KPN software. Hoe kan ik er voor zorgen dat het volgende week ook echt lukt?

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 10, 2025

@Erik van KPN Begrijp ik goed dat Experia WIFI met firmware EW.C.25.07.04 binnenkort een update zal krijgen? Als ik kijk bij Thuisnetwerk > WIFI-punt > firmware dan blijft er een animatie ronddraaien bij "Upgrade je apparaat”, alsof het iets niet kan vinden…?

Jaconet
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • November 10, 2025

Gisteren de update geinstalleerd. Ik zie 1. geen VERBONDEN APPARATEN Lijst meer alleen maar aantal aparaten, 2. DE topogogie is aan de rechterkant geheel leeg (geenSuperwifi) geen enkele aparatuur.

​​​​​​​​​​​​​​ Voor de update was dit zichtbaar en bleek Superwifi1 geen enkel apparaat te bedienen.

Kan niets meer zien wat is aangesloten op modem.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 11, 2025

Ik heb ook een update gehad toen het klaar was had ik geen wf meer

Kpn gebeld moest mijn modem opnieuw opstarten

Na twee keer wf maar moest mijn google apparten 

Allemaal opnieuw installeren en alles wat op wf zat opnieuw installeren laptop pc google tv tablet

Was een heel klus 2 dagen mee bezig geweest want ze werden er steeds uitgegooid 

Hoop dat kpn voortaan even beter oplet met updates dat je dat niet weer moet doen

Gr andre

Rieskpn
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • November 11, 2025

Kwam erachter dat mn v10 een update had gehad doordat mn ‘smart’ apparaten 02:00u niet meer werkten.
SSID was teruggezet naar orgineel.

Webgui op mobiel en ipad gaf geen topologie in landscape, wel foutmelding.

vlg ochtend zag ik sw1 wèl op topologie, swp2 niet. Sw1 nog op 25.07.02.

Na herstart thuisnetwerk wel beide swp te zien in topologie. Ssid handmatig moeten aanpassen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • November 11, 2025

SW2 Extenders. Excuus het betreft het herstarten van het thuis netwerk, nadat de SW2 extenders een rood slipje geven op het inlogscherrm en niet bereikbaar zouden zijn. 

Interface: De foutmelding schiet voorbij en is niet zo snel te lezen. Na de foutmelding en nog een keer klikken op bijv thuisnetwerk krijg ik de melding  er heeft zich een herhaaldelijk probleem voorgedaan op…”

Ah, bij een herstart thuisnetwerk zou dat niet moeten. Neem ik mee. En de melding over de foutmelding ook. Dank je wel, ​@RBu1958.

@Erik van KPN Begrijp ik goed dat Experia WIFI met firmware EW.C.25.07.04 binnenkort een update zal krijgen? Als ik kijk bij Thuisnetwerk > WIFI-punt > firmware dan blijft er een animatie ronddraaien bij "Upgrade je apparaat”, alsof het iets niet kan vinden…?

Klopt, ​@Martijn189nl, en die update zal dan van ons uit gepusht worden. Over die upgrade optie zei ik gisteren:

Die upgrade functionaliteit, ik heb nog navraag uitstaan hoe dat precies werkt. Maar zoals ik het nu begrijp werkt die pas zodra de SuperWifi 1 (of Experia Wifi) ook een nieuwere versie heeft. En dan zou je dus bij de versie dáárna, via de webinterface van de V10 de SuperWifi kunnen updaten. Zodra ik dat duidelijk heb voeg ik dit nog even toe aan het startbericht.

​Ik heb al versie V10.C.25.08.15, en kan dus nog niet via de webinterface de SW1 updaten (ik zie inderdaad een “zandloper” bij SW1 “update je apparaat”). Als ik nu mijn 2x SW1's wil updaten naar SW1.C.25.14.02 kan ik dat wel doen door de SW1 direct te koppelen aan het modem en op de reset pin van de SW1 drukken en uur wachten? Zo nee, hoe kan het dan wel?

Nee, dat werkt voor deze versie nog niet, ​@marcvdw. De on reset beschikbare versie is nu nog de 12.04 versie. Zodra dat verandert laat ik het weten in het startbericht en zal ik dat ook in een reactie hier melden. 

Gaan alle klanten op de oude software nu mee naar de KPN software? Ik heb drie keer eerder bericht gehad dat de software zou worden geïnstalleerd, maar dat is nooit gebeurt (volgens het logboek wel gedownload via TR069, nooit uitgevoerd). Sindsdien heb ik een andere V10.

Ja, sowieso gaat dat gebeuren, ​@Lucas1234. Het feit dat het bij jou al drie keer is aangekondigd maar niet gelukt geeft aan dat ons beheersysteem op die moment geen goede connectie had met jouw apparaat. Je hebt daarná de nieuwe V10 gekregen? Dan verwacht ik dat je nog weer opnieuw bericht krijgt, en dat de migratie dan wel gaat lukken. Die migratie gaat ook gewoon als je SuperWifi punten uitstaan / niet aangesloten zijn. Je wordt echt als hele aansluiting geselecteerd daarvoor.

Gisteren de update geinstalleerd. Ik zie 1. geen VERBONDEN APPARATEN Lijst meer alleen maar aantal aparaten, 2. DE topogogie is aan de rechterkant geheel leeg (geenSuperwifi) geen enkele aparatuur.

Voor de update was dit zichtbaar en bleek Superwifi1 geen enkel apparaat te bedienen.

Herstart je modem eens, ​@Jaconet, we zien dat dit over het algemeen voldoende is om kleine gekkigheden glad te strijken. Er zitten ook interface updates in deze versie dus eventueel kun je in je browser nog even cookies verwijderen / cache legen. 

Ik heb ook een update gehad toen het klaar was had ik geen wf meer

Kpn gebeld moest mijn modem opnieuw opstarten

Na twee keer wf maar moest mijn google apparten 

Allemaal opnieuw installeren en alles wat op wf zat opnieuw installeren laptop pc google tv tablet

Was een heel klus 2 dagen mee bezig geweest want ze werden er steeds uitgegooid 

Hoop dat kpn voortaan even beter oplet met updates dat je dat niet weer moet doen

Het klinkt alsof jij gemigreerd bent naar deze versie, ​@andre61, en niet alleen een update hebt gehad. Een migratie is een wat uitgebreider proces dan alleen een update. En daarbij kan het dan zijn dat er wat instellingen verloren gaan en je bepaalde dingen opnieuw moet instellen. Gelukkig is het uiteindelijk wel gelukt om de apparaten weer actief te krijgen.

Kwam erachter dat mn v10 een update had gehad doordat mn ‘smart’ apparaten 02:00u niet meer werkten.
SSID was teruggezet naar orgineel.

Webgui op mobiel en ipad gaf geen topologie in landscape, wel foutmelding.

vlg ochtend zag ik sw1 wèl op topologie, swp2 niet. Sw1 nog op 25.07.02.

Na herstart thuisnetwerk wel beide swp te zien in topologie. Ssid handmatig moeten aanpassen.

Voor jou even dezelfde tip, ​@Rieskpn, die ik net aan Jaconet gaf:

Herstart je modem eens, we zien dat dit over het algemeen voldoende is om kleine gekkigheden glad te strijken. En er zitten ook interface updates in deze versie dus eventueel kun je in je (mobiele) browser nog even cookies verwijderen / cache legen. 

Het kan soms gebeuren bij een update dat de wifi gegevens terugvallen op de standaardwaarde. Proberen we zoveel mogelijk te voorkomen, maar lukt helaas niet altijd. 

Jaconet
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • November 11, 2025

Voor de update was dit zichtbaar en bleek Superwifi1 geen enkel apparaat te bedienen.

Herstart je modem eens, ​@Jaconet, we zien dat dit over het algemeen voldoende is om kleine gekkigheden glad te strijken. Er zitten ook interface updates in deze versie dus eventueel kun je in je browser nog even cookies verwijderen / cache legen. 

Helaas niets geholpen!

IS OPGELOST 

Oorzaak de Superwifi1 

Geheel verwijderdert en daar na superwifi 2 geinstalleerd.

Daarna Superwifi 1 geinstalleerd 

Nu werkt het weer.

TIP laat de helpdesk medewerkers niet gelijk na fabrieksinstelling toe praten.

Gr GJ