Skip to main content
Update

KPN TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.201.4

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • September 9, 2025
  • 142 reacties
  • 12089 keer bekeken
Toon eerste bericht

142 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 9, 2025

… seizoen 2 … 4, 17, 25 ,13, 11 etc. … worden namelijk in volstrekt willekeurige volgorde uitgezonden. Als seizoen 2 dan voor het eerst sinds lange tijd wordt uitgezonden en die heb ik nog niet, wordt die dan wel opgenomen?

Shyrin schreef:

• Oudere seizoenen worden niet opgenomen. Daar verandert niets aan.
  • Bij herhalingen zijn er geen wijzigingen: stel dat je een serieopname vanaf aflevering 2 instelt, en een week later wordt aflevering 1 herhaald, dan wordt die herhaling wél opgenomen

Als ik bovenstaande goed begrijp, dan geeft het instellen van een opname bij bijvoorbeeld aflevering 5 van seizoen 11, alle seizoenen vanaf seizoen 11, inclusief afleveringen 1 tot en met 4 van seizoen 11 als die ooit worden uitgezonden. Maar niks van seizoen 10 en eerder.

Dus als je geluk hebt en ooit seizoen 1 in de gids ziet, dan zou je de opname moeten instellen vanuit een aflevering van dat seizoen. Als ik het goed begrijp. 🤓

@Shyrin van KPN, wat gebeurt er trouwens met bestaande opnames, die al gepland waren voordat deze update geïnstalleerd is?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 9, 2025

Je hebt een TV+ Box of Soundbox? Dan kun je kiezen voor 'alle seizoenen'

@PeterG, het is geen keuze, toch? Iedere serieopname die gepland wordt na deze update, neemt altijd ook de toekomstige (of: latere?) seizoenen op?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 9, 2025

Volgens mij is er de keuze '1 aflevering' ook nog. Ik heb deze nieuwe launcher versie nog niet. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 9, 2025

Jammer dat niet is meegenomen dat je eerste opgenomen vooraan staat en laatste achteraan. nu bij kijken opgenomen serie moet je achteraan beginnen. ipv gelijk de eerste.

maar dat is persoonlijk

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 9, 2025

Wel goed dat je het noemt ​@elbert k. Zo kunnen we je feedback meenemen. 

Op de rest van de vragen komen we morgen even terug. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 9, 2025

@PeterG en ​@MennoG78 Dank voor jullie antwoorden. Momenteel heb ik deze versie nog niet maar ik ga het uiteraard proberen. 

Het kan natuurlijk recent zijn veranderd maar het werkte zeker wel zo bij de oranje buren. Gewoon één Aircrash Investigation of Ice Road Rescue aanklikken in de gids, kiezen voor alle uitzendingen en klaar was Tonne. Of het nu een aflevering van seizoen 25 was of van seizoen 3, als ik hem nog niet had opgenomen dan gebeurde dat. Nogmaals, het kan recent zijn gewijzigd natuurlijk.

Op dit adres heb ik maar een jaartje gebruik gemaakt van de Next omdat de oranje kabel van KPN nog niet in de meterkast was gebracht. Gelukkig nu wel.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • September 9, 2025

Ik kijk heel erg uit naar het moment dat deze update hier op de tv+ box binnenkomt. Dit is een wens die ik al heel lang heb, samen met veel anderen denk ik. Fijn dat dit nu eindelijk gerealiseerd is.

Als verwoed opnames-kijker hoop ik dat ik deze update snel krijg! Dankjewel kpn!

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 9, 2025

Inmiddels is 1.201.3 uit

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • September 9, 2025

Inmiddels is 1.201.3 uit

Ja, vanochtend had ik de update binnen en eind van de middag bij het aanzetten kreeg ik weer een update melding en deze weer geïnstalleerd 😊

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 10, 2025

Ze hebben inmiddels het start topic aangepast naar 201.3 ;)

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • September 10, 2025

@Shyrin van KPN, wat gebeurt er trouwens met bestaande opnames, die al gepland waren voordat deze update geïnstalleerd is?

Bestaande geplande opnames worden gewoon uitgevoerd zoals je ze hebt ingesteld.
Wil je er zeker van zijn dat automatisch meerdere seizoenen worden opgenomen, dan raad ik aan om de serieopname even opnieuw in te stellen.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • September 10, 2025

Inmiddels is 1.201.3 uit

Klopt, ​@MennoG78 en ​@Sebas14!

De versienummers aangepast, dus ik heb het ook aangepast in het topic. Dit betreft geen zichtbare of functionele wijzigingen, maar vooral verbeteringen onder de motorkap.

En voor allen die tot nu toe gereageerd hebben: leuk om te lezen hoe jullie reageren op deze Product Update!

• Deelnemer
  • September 10, 2025

Goh, weer een update zoeken en opnemen.

Lees ook veel vragen, ondere andere wij, wanneer het geluid eens een keertje goed in te stellen is.

Benieuwd of daar een snelle update voor komt...

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 10, 2025

@Demmel63 Als je uitgaat van de Soundbox dan zul je, zo begrijp ik, daarover niet snel iets terugvinden in de Launcher. En daar gaat dit draadje over. Maar misschien begrijp ik het verkeerd.

De Launcher is immers hetzelfde qua nummer voor de TV+ en de Soundbox.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de versienummers gelijk zijn maar wel technische verschillen.

• Deelnemer
  • September 10, 2025

@Demmel63 Als je uitgaat van de Soundbox dan zul je, zo begrijp ik, daarover niet snel iets terugvinden in de Launcher. En daar gaat dit draadje over. Maar misschien begrijp ik het verkeerd.

De Launcher is immers hetzelfde qua nummer voor de TV+ en de Soundbox.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de versienummers gelijk zijn maar wel technische verschillen.

Het ging er mij meer om dat de laatste updates steeds om het opnemen en zoeken ging. Want daar zijn veel vragen over.

Ik, maar ook anderen, zouden ook graag een update willen hebben voor het slechte geluid van de Soundbox.

Alleen hebben wij daar helaas nog niets van gezien, terwijl daar ook veel vragen over zijn

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 10, 2025

De wens voor in 1 x alle seizoenen kunnen opnemen ligt er al jaren. Zeker sinds cloud opnemen voor alle ontvangers er is sedert oktober 2014.

De Soundbox is er nog maar net. Wordt echt ook aan gewerkt. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 10, 2025

De wens voor in 1 x alle seizoenen kunnen opnemen ligt er al jaren. Zeker sinds cloud opnemen voor alle ontvangers er is sedert oktober 2014.

Ik heb 2011 internet via glasvezel en in 2012 ook IPTV en toen kon ik met de Arcadyan HMB 2260 opnemen in de cloud.

--------------------------------------------  

AI-overzicht

KPN introduceerde TV opnemen in de cloud (met het KPN Opnemen Pakket) in 2012. Dit pakket stelt abonnees in staat om programma's op te nemen en deze tot een jaar na de opnamedatum terug te kijken. 

Hier zijn de belangrijkste punten over KPN TV opnemen in de cloud:

• Introductie:

De dienst werd gelanceerd in 2012. 

• Functionaliteit:

Met het KPN Opnemen Pakket kun je programma's opnemen en deze later terugkijken. 

• Opslag:

Opnames worden in de cloud opgeslagen en zijn tot een jaar na opname beschikbaar. 

• Abonnement:

Het opnemen van tv-programma's is een optionele dienst die je kunt toevoegen aan je KPN TV-abonnement. 

Informatie uit de zoekresultaten: KPN introduceerde TV opnemen in 2012 en stelt abonnees in staat programma's tot een jaar terug te kijken. Opnames zijn tot een jaar na de opnamedatum beschikbaar. Opnemen is een dienst die vaak als extra optie wordt aangeboden bij tv-abonnementen. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 10, 2025

Soundbox of Tv+ maakt niets uit is zelfde layout

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 10, 2025

Ik reageerde op beter geluid voor de Soundbox ​@MennoG78 . Onder andere toevoegen equalizer. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 10, 2025

Ik reageerde op beter geluid voor de Soundbox ​@MennoG78 . Onder andere toevoegen equalizer. 

Dat was er niet uit op te maken ;)

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 10, 2025

Dat was er niet uit op te maken ;)

Je moet even verder naar boven scrollen, daar heeft ​@Demmel63 het over het in zijn ogen (of eigenlijk oren🙂) slechte geluid van de Soundbox, ​@MennoG78.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 10, 2025

Zie ​@Ratonesque hierboven ​@MennoG78 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 10, 2025

Zie ​@Ratonesque hierboven ​@MennoG78 

ja normaal quote je iedereen maar dit keer niet daarom dacht ik waar antwoord je op 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • September 10, 2025

Het is inderdaad goed om niet onnodig te quoten, maar wel waar nodig. Anders is het een gepuzzel. 😉

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 11, 2025

Hee, mijn serieopname voor Newsnight (BBC 2) is plots weg....en ik kan hem ook niet meer opnieuw als serieopname instellen, ​@Alex van KPN...