Skip to main content
Update

TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.189.1

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • May 28, 2025
  • 43 reacties
  • 1443 keer bekeken
TV+ Box & Soundbox: Update naar launcher versie 1.189.1
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

KPN TV+ Box & Soundbox: Update mei/juni 2025

KPN TV+ launcher versie 1.189.1

Wat zit er in?

Binnenkort beschikbaar: Opnemen Pakket Extra

In juni lanceren wij het Opnemen Pakket Extra: een uitbreiding waarmee klanten nog meer kunnen opnemen. Deze uitbreiding geldt voor:

Meer informatie over het Opnemen Pakket Extra volgt bij de officiële lancering! 

Met deze update hebben we achter de schermen alvast de technische voorbereidingen getroffen hiervoor:

• De opnamelijst is voorbereid op extra opnameruimte. 
  • De optie om het Opnemen Pakket Extra via het tv-menu te bestellen is voorbereid.

Overige verbeteringen 

Het Startscherm heeft nu de mogelijkheid voor grotere tegels zodat programma's uitgelicht kunnen worden. Ook hebben we onder de motorkap gewerkt aan stabiliteitsverbeteringen. Deze aanpassingen zijn niet direct zichtbaar, maar zorgen voor een soepelere ervaring.

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 28 en 29 mei
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 3 en 5 juni

Heb je hem na de laatste uitroldatum nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

​​

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware  heeft aparte versies voor de TV+ Box en de TV+ Soundbox. Hier verwachten we ruwweg om de twee maanden een update voor beide.
  • KPN TV+ launcher heeft één versie voor zowel de TV+ Box als de TV+ Soundbox.  Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update. 

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11 voor de TV+ Box en versie 12 voor de TV+ Soundbox. Dit zal bijna niet wijzigen.

43 reacties

Erik-Jan
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 28, 2025

“Het Opnemen Pakket kost € 4,99 per maand. Wil je tot 1.000 uur opnemen? Voeg dan het Opnemen Pakket Extra toe voor € 1,- per maand. Let op: dit kan alleen in combinatie met het Opnemen Pakket. “😉

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 28, 2025

Mooi zou zijn bij opnemen dat je kunt “knippen”, zodat je alleen een bepaalde passage van je opname kunt bewaren. Zo kun je ook nog eens ruimte besparen… 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 28, 2025

Er zit wat extra tijd tussen preselectie en uitrol in verband met het Songfestival en Eredivisievoetbal in de tussenliggende week.

Hè wat! Songfestival is allang  geweest. En de eredivisie heeft de laatste ronde ook allang gehad. PSV is kampioen. ​@Shyrin van KPN 

• May 28, 2025

Er zit wat extra tijd tussen preselectie en uitrol in verband met het Songfestival en Eredivisievoetbal in de tussenliggende week.

Hè wat! Songfestival is allang  geweest. En de eredivisie heeft de laatste ronde ook allang gehad. PSV is kampioen. ​@Shyrin van KPN 

Kopiëren en Plakken kan ook verkeerd uitpakken 🤔🤭

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 28, 2025

“Het Opnemen Pakket kost € 4,99 per maand. Wil je tot 1.000 uur opnemen? Voeg dan het Opnemen Pakket Extra toe voor € 1,- per maand. Let op: dit kan alleen in combinatie met het Opnemen Pakket. “😉

haha euro zal wel minimaal 5 euro worden als dat ooit zou komen

Erwin van KPN
Moderator

Ik kan niet voor ​@Shyrin van KPN  spreken maar misschien had ze een nostalgische bui en kon ze al deze evenementen nog niet loslaten. ;-)  Ik heb de tekst even aangepast. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 28, 2025

Mooi zou zijn bij opnemen dat je kunt “knippen”, zodat je alleen een bepaalde passage van je opname kunt bewaren. Zo kun je ook nog eens ruimte besparen… 

Wat bedoel je met ruimte besparen?

Je neemt op in de Cloud, dus 1 opname voor vele kijkers die de opname hebben ingesteld.

Als iedereen iets gaat knippen, dan kost het juist meer ruimte in de Cloud. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 28, 2025

Dit is ook mensen op de kast jagen.

Er komt iets aan maar ga niet vertellen wat.

Kan je beter het pas als het komt vertellen

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 28, 2025

€ 1,-- extra om 1000 uur i.p.v. 300 uur opname tijd te hebben.

Leuk voor mensen die heel veel opnemen, maar wanneer kijk je zoveel terug.

1000 uur is bijna 42 dagen continue kijken.

Wat in mijn ogen (dus persoonlijk) zinvoller is, opname bewaren voor 2 jaar i.p.v. 1 jaar.

Dan met meer opname tijd lijkt mij (dus persoonlijk) zinvoller.

Erik-Jan
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 28, 2025

Er komt iets aan maar ga niet vertellen wat.

https://www.kpn.com/entertainment/opnemen-pakket
Zie: Veel gestelde vragen over het Opnemen Pakket

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 28, 2025

Ah, goed gevonden ​@Erik-Jan . 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 28, 2025

Wat knullig dat het daar al staat en hier nog geheim gehouden wordt :O

Ik dacht dat je geintje maakte ​@Erik-Jan 

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 28, 2025

Wat bedoel je met ruimte besparen?

Je neemt op in de Cloud, dus 1 opname voor vele kijkers die de opname hebben ingesteld.

Als iedereen iets gaat knippen, dan kost het juist meer ruimte in de Cloud. 

Ah ok Joop, op die fiets. Je hebt gelijk. Ik heb het wel eens kunnen doen vroegah op een recorder met harde schijf, vandaar. 

Erwin van KPN
Moderator

Er komt ien maar ga niet vertellen wat.

https://www.kpn.com/entertainment/opnemen-pakket
Zie: Veel gestelde vragen over het Opnemen Pakket

Hmm. Daar was iemand aan onze kant een beetje te enthousiast.  We halen dit weg en pas als het écht te bestellen is, delen we de informatie met jullie. 

Doe maar net of je niks gezien hebt ;-)

vankol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • May 29, 2025

Na Update is mijn netwerk verdwenen, kan alleen nog via WiFi kijken

Restart modem en tv kastje helpt niet

Edit, al opgelost

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 29, 2025

Wat in mijn ogen (dus persoonlijk) zinvoller is, opname bewaren voor 2 jaar i.p.v. 1 jaar.

Ik denk dat dit nooit zal gebeuren, dat mag n.l. niet.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 29, 2025

Van wie niet?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 29, 2025

Van wie niet?

Daar ben ik ook benieuwd naar ​@huistijger en ​@Katana321 

Heb je daar een bron voor? ​@huistijger 

Jasper van KPN
Moderator

Er wordt ongetwijfeld meer bekend als de officiële lancering er is, tot die tijd is dat afwachten 🙂

Meer informatie over het Opnemen Pakket Extra volgt bij de officiële lancering! 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • May 29, 2025

Update automatisch succesvol geïnstalleerd.

Applmac
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • May 30, 2025

Ik heb liever dat de box stabieler is (geen geluid dat uitvalt of spontaan naar stand-by).

De bediening met meerdere functies (afhankelijk van de modus) voor de OK-knop is ook heel verwarrend en lijdt tot ergernis.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Applmac! Dat is niet de bedoeling. Ook geen bekend issue, dus zou je een eigen topic aan willen maken? Dan kunnen we je daar verder helpen. Ben benieuwd of we het dan opgelost krijgen!

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 5, 2025
  • Uitrol: 3 en 5 juni

Hier op mijn tv+ box nog niet binnen. Nog even handmatig gecheckt of de update er is, maar dat is niet het geval.

Heeft de uitrol vertraging opgelopen?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hmmmm, niks over vertraging vernomen ​@Katana321, maar misschien morgen nog even afwachten. Ik geef het in elk geval mee in de signalen, dus dank voor het melden!

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • June 6, 2025

Wanneer ik de gids open en daarna weer op de gidsknop druk, krijg ik in 9 van de 10 gevallen een zwart beeld ipv naar 'tv' te gaan.