Skip to main content

KPN TV+ Box: Update december#4 2024

TV+ Box firmware versie 0.32

Wat zit er in?

Nog voor de kerst wordt een nieuwe firmware-update uitgerold voor de TV+ Box. Deze update brengt een aantal verbeteringen aan die ervoor zorgen dat je TV+ ervaring nog soepeler verloopt.

Verbeterde verbinding met de afstandsbediening
We hebben gemerkt dat sommige klanten problemen ervaarden met de connectie tussen de afstandsbediening en de TV+ Box. We hebben via de community ook om hulp gevraagd.
Samen met onze partners werken we hard om dit probleem op te lossen. Deze update bevat een deel van de oplossing en we verwachten dat dit een belangrijke verbetering zal brengen.

Verder

Verschillende kleinere updates en bugfixes om de algehele prestaties en stabiliteit verder te optimaliseren.

Let op: deze update bevat geen zichtbare veranderingen in de bediening of interface, maar zorgt achter de schermen voor een betrouwbaardere en veiligere werking van je TV+ Box.

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 10 december
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 17 en 19 december

Heb je hem na 19 december nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ firmware

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Dat trucje met die knop vasthouden werkte niet bij mij, wel het stroomloos maken.
maar….. toen was het goed tot hij dit nog eens twee keer deed, dus in totaal heb ik het al drie keer moeten doen en dat lijkt me toch echt een fout in de laatste update.
Maar goed, het is geen ramp, maar wel lastig.

Ik maak hem nooit stroomloos.

Hier helpt gelukkig een reset via de knop ingedrukt houden altijd en op alle 3 de boxen.

Ook hier helaas sinds de update zeer trage opstarttijd. Staat niet in eco modus.

Heb je de hierboven genoemde tip van het stroomloos maken en/of resetten ook al geprobeerd ​@sonnyk1992? Dat lijkt het bij meer mensen te verbeteren.

Dat helpt wel, maar niet voorgoed, met enkele dagen moet je het weer doen, het is erg lastig, hier moeten ze wel even naar kijken ​@Jasper van KPN 

We geven het sowieso door, alles wat hier genoemd wordt nemen we mee. Het komt bij de juiste partij, geen zorgen. Nu met de feestdagen duurt dat iets langer, maar we houden alles bij.

Mooi dat het lage plop geluid wat hoorbaar was tijdens een zenderwissel verdwenen is. De mute tijd is wel trager.  Laatste sw update van de box. 

Ook hier kan ik blijven herstarten ivm zeer traag opstarten.  Werkt 1 dag goed ik vervolgens weer zeer traag te starten, kortom om de andere dag herstarten. Zeer irritant. 

Misschien helpt het de ECO stand uit te zetten. 

Dank voor  reactie,  echter ECO stand is niet ingeschakeld.🤷🏼‍♀️

U zet de TVbox uit zodat het rode lampje gaat branden? Laat de box altijd aan staan dan hoeft er niet gestart te worden. Veel stroom neemt het niet. 

U zet de TVbox uit zodat het rode lampje gaat branden? Laat de box altijd aan staan dan hoeft er niet gestart te worden. Veel stroom neemt het niet. 

Ook dan gaat het opstarten soms heel erg traag.

Vraag: wanneer worden wel de "zichtbare veranderingen in de bediening of interface" meegenomen in een versie update? Sommige requests staan al 1,5 jaar open.…

Groeten, 

Harry 

Kan ik niet veel over kwijt ​@Harry_Nak maar zodra er iets verandert zullen we dit hier in de product updates delen. Je kunt je hierop ook abonneren met de knop rechtsbovenin!

Dan wachten we gewoon af... 

@Thomas van KPN : ik zie die knop niet om mij te abonneren op een topic. Ik kijk nu via mijn mobiele telefoon. 

@Harry_Nak  op de product updates pagina kun je die knop vinden

Gevonden! 😊👍🏻

Wilde er geen apart topic van maken dus maar even hier.

In de app RadioFM werken veel streams niet via de KPN DIW7022.

Hij werkt wel goed in de Nokia 8000, ook een Android-TV box. En via de Chromecast Google-TV stick.

Conclusie: het is iets op de DIW7022 waardoor de streams niet werken. O.a. die voor JOE NL.

Ik kan het meenemen ter navraag. Maar, meld dit ook bij de mensen van RadioFM. Want, het kan alsnog iets zijn dat aan hun kant zit.

Sinds 16-12 is het hier een drama. AB werkt wel/niet. Koppelen kan soms wel en soms ook niet. Box stroomloos gehad en zelfs een harde reset. Die heeft het heel even gedaan. Nu werkt de AB weer helemaal niet. Nu 4x met de helpdesk gebeld. Ze geven aan dat de update niet helemaal ok is…. Dat blijkt. Kunnen we alleen wachten op een nieuwe update? 

Hoe weet ik wanneer deze update er is? Want de TV-box gebruik ik niet omdat het niet werkt.

Ze geven aan dat de update niet helemaal ok is…. Dat blijkt. Kunnen we alleen wachten op een nieuwe update? 

Ik vrees van wel, ​@PjtR . Je bent helaas niet de enige met het probleem dat de afstandsbediening soms eventjes ontkoppeld. Er zijn meer meldingen dat de laatste update nog niet het gewenste resultaat heeft.

Zelf heb ik er nog geen last van. Maar toen ik de afstandsbediening een keertje bijna 2 dagen kwijt was ben ik uitgeweken naar de Google Home app op mijn telefoon. En via HDMI CEC werkt de tv-afstandsbediening ook op de box. Hier zowel met de Samsung als de Sony en ook de 12 jaar oude Philips.

Ook zijn er meldingen van getroffenen die de Comfort+ afstandsbediening ERBIJ hebben dat die wel blijft werken.

Hoi PeterG, 

Ik heb de KPN app op m'n LG tv, dus ik denk dat ik daar maar naar uitwijk, voorlopig en misschien wel ‘for ever'…… We gaan het meemaken….

@PjtR Wat een vervelende situatie zeg, dat is uiteraard ook niet wat wij wensen. De updates volgen elkaar met grote regelmaat, dus ik hoop dat een komende update verbetering voor je brengt. Mocht je problemen blijven ervaren dan kan je altijd even een topic starten zodat we er samen met de community naar kunnen kijken.

Hoi Remco, 

Fijn dat het gebeurt, alleen weet ik natuurlijk niet wanneer er een nieuwe update verschijnt. Is er geen meldingsmail mogelijk?

Groet, Peter

Het is mogelijk om je te abonneren op de Product update sectie ​@PjtR Als je op de hoofdpagina bent van de Product updates zit er aan de rechterkant een "Abonneer" knop

Het is mogelijk om je te abonneren op de Product update sectie ​@PjtR Als je op de hoofdpagina bent van de Product updates zit er aan de rechterkant een "Abonneer" knop

Fijn, gedaan! THX👍🏻