Skip to main content

KPN TV+ Update januari 2024 #2

KPN TV+ app 1.136.5

 

Wat zit er in?

 

Makkelijker terug naar live tv

Als je vanuit live tv naar een van de menu-opties gaat (zoals de Gids, of Opgeslagen) dan is het niet altijd intuïtief om vervolgens weer terug te komen op live tv. Met deze update hebben we dit makkelijker gemaakt. Je kunt hiervoor nu de terugknop gebruiken door deze langer ingedrukt te houden (longpress).

Dit werkt vanuit het hoofdniveau van alle menu-opties, van zoeken t/m apps.

 

Verduidelijking ecostand

Als je ecostand gebruikt duurt het opstarten iets langer. Vanaf deze update krijg je, tijdens het opstarten, op het scherm te zien dat ecostand aan staat, hoeveel energie er bespaard is, en ook een knop om ecostand uit te kunnen zetten. 

Dit laatste hebben we toegevoegd omdat we zien dat mensen niet altijd doorhebben dat de ecostand aanstaat, en zich dan ergeren aan de langere opstarttijd. Met deze update kunnen zij de ecostand dan gelijk uitzetten.

 

Verder in deze update

  • Als je Starten met Live TV aan hebt staan kon het gebeuren dat hij niet startte met de zender die je als laatste keek. Dat is nu verholpen. 

  • Als je een serie-opname annuleert kon het selectievenster verdwijnen. Dit is opgelost. 

  • Als je een serie-opname annuleert, werden de al bestaande opnames niet meer gegroepeerd. Dat is na deze wel weer zo.

  • Verder wat verbeteringen rondom favorieten qua teksten en navigatie.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 25 januari
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 30 januari

Heb je hem na 30 januari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

huistijger schreef:

Alleen er staat dat je zelfs bij gebruik van de apps ook teruggaat naar de laatste zender maar dat doet ie niet of ik doe het verkeerd, hij gaat dan terug naar het overzicht van de apps en niet naar de zender.

Volgens mij staat dat er ook niet, volgens mij staat er dat dat ook vanaf het apps scherm zal werken.

 

Klopt, het gaat om het hoofdscherm van elke optie in het menu. Dus voor apps is dat inderdaad het scherm met het overzicht van je apps.


Na de update stond Talk  back en werkte sommige instellingen niet goed. Na correctie en een herstart werkte het weer normaal

 

Admin: quote verwijderd i.v.m. leesbaarheid


Langer terugknop inhouden werkt nu idd. Ik vind het een handige toevoeging.

Ik kan die knop inhouden wat ik wil, maar het gaat niet terug naar het hoofdmenu.

En ik ben het eens met vele anderen: er zijn belangrijkere zaken om opgelost te worden! Overspringen, niet synchroon lopen, storingen, wát ben ik er destijds ingeluisd door "gratis” een nieuw kastje toegestuurd te krijgen! Heb er genoeg over geschreven en gebeld, maar ik wilde helemaal niet om/over en ik kon ook niet meer terug. Waardeloos! En als dit abonnement afloopt dan ben ik ook vertrokken. Klantenservice is lek-me-vestje.

Kleine dingen, waar we vaker over klagen? Die worden niet opgelost. Een eigen forumonderwerp aanmaken? Alweer? Er wordt toch niks mee gedaan. Ergste blijf ik toch het mega trage zappen vinden! KPN was voorheen zo snel...volledig verdwenen!

Ziggo of andere providers hebben functies, die moeten toch makkelijk over te nemen zijn? Als je seizoen één van een serie opgenomen hebt? Dat het systeem dan automatisch ook het vervolgseizoen en alle seizoenen erna opneemt. Dat gebeurt wel bij Ziggo.

Maar de knop terug naar het allerbegin? De Home-knop? Laat die gewoon werken zoals het hoort!!

De terugknop? Die doet niks bij mij, althans niet wat hierboven omschreven wordt. En nee, er staat geen update voor me klaar...


Langer terugknop inhouden werkt nu idd. Ik vind het een handige toevoeging.

Ik kan die knop inhouden wat ik wil, maar het gaat niet terug naar het hoofdmenu.

En ik ben het eens met vele anderen: er zijn belangrijkere zaken om opgelost te worden! Overspringen, niet synchroon lopen, storingen, wát ben ik er destijds ingeluisd door "gratis” een nieuw kastje toegestuurd te krijgen! Heb er genoeg over geschreven en gebeld, maar ik wilde helemaal niet om/over en ik kon ook niet meer terug. Waardeloos! En als dit abonnement afloopt dan ben ik ook vertrokken. Klantenservice is lek-me-vestje.

Kleine dingen, waar we vaker over klagen? Die worden niet opgelost. Een eigen forumonderwerp aanmaken? Alweer? Er wordt toch niks mee gedaan. Ergste blijf ik toch het mega trage zappen vinden! KPN was voorheen zo snel...volledig verdwenen!

Ziggo of andere providers hebben functies, die moeten toch makkelijk over te nemen zijn? Als je seizoen één van een serie opgenomen hebt? Dat het systeem dan automatisch ook het vervolgseizoen en alle seizoenen erna opneemt. Dat gebeurt wel bij Ziggo.

Maar de knop terug naar het allerbegin? De Home-knop? Laat die gewoon werken zoals het hoort!!

De terugknop? Die doet niks bij mij, althans niet wat hierboven omschreven wordt. En nee, er staat geen update voor me klaar...

Spijtig om dit te lezen.  Dit is een product update topic.  We gaan hier geen individuele problemen oplossen.   Traag zappen zou al lang niet meer aan de orde mogen zijn.  Dus als jij nog steeds issues hebt, eigen topic aanmaken.  


Als de terug knop nog niet werkt vanuit de gids vermoed ik dat je de update nog niet hebt ?


Want bij mij werkt dag voortreffelijk. Wederom een handige optie om te gebruiken. 


Ik kan geen update meer downloaden, dus niet de nieuwste hebben.

Maar als ik de terugknop ingedrukt houd? Dan zie je niks gebeuren en gaat het niet terug. Ik word er zo moe van, dat dingen bij mij dan wederom niet werken. Waarom dan niet?!


Iets meer geduld, de update moet nog komen voor het grote publiek. Slechts een groepje geselecteerde gebruikers heeft de update al. Vandaar dat je niks kunt updaten op dit moment. 


Ik kan geen update meer downloaden, dus niet de nieuwste hebben.

Het is ook nog geen 30 januari.


Ik kan geen update meer downloaden, dus niet de nieuwste hebben.

Maar als ik de terugknop ingedrukt houd? Dan zie je niks gebeuren en gaat het niet terug. Ik word er zo moe van, dat dingen bij mij dan wederom niet werken. Waarom dan niet?!

Hi Nicole, ik snap zeker dat je de nieuwe update wilt hebben. Zoals al genoemd, nog heel even geduld. 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 25 januari
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 30 januari

Heb je hem na 30 januari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 


Is er ook een site waar al deze handige dingen bij elkaar staan? Ik zie dit toevallig voorbij komen, maar moet ik dan alle vorige forum berichten doorpluizen? Of staat alles, alle opties, drukcombinaties en handigheidjes in één overzicht?


@NicolevandenBroek62 Als je op de ‘Abonneren’ knop bij onze Product Updates drukt dan word je op de hoogte gehouden wanneer er een nieuwe update is. Daarin staan vaak ook handige tips en opties die erbij zijn gekomen. 

Verder hebben we een overzicht van de TV+ Afstandsbediening met tips en nog meer artikelen over de TV+ Box. Neus die gerust door!


@NicolevandenBroek62 Als je op de ‘Aboneren’ knop bij onze Product Updates drukt dan word je op de hoogte gehouden wanneer er een nieuwe update is. Daarin staan vaak ook handige tips en opties die erbij zijn gekomen. 

Verder hebben we een overzicht van de TV+ Afstandsbediening met tips en nog meer artikelen over de TV+ Box. Neus die gerust door!

 

@Sanne van KPN 

Die link van T+ box waar alles over de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) staat is een mooi overzicht.

Helaas is deze niet 100% bijgewerkt.

Ik zocht daar het laatst iets en dat stond er nog niet.

Hopelijk worden alle opties daar toch nog z.s.m. bijgewerkt. 


Welk linkje bedoel je, @joop2011? Stuur het me even in een privébericht, dan kunnen we het hier weer over de inhoud hebben 🙂.


Het verzoek aan Joop2011 is duidelijk, hier graag weer verder over de update. Ik heb daarom enkele berichten verwijderd. 


Nou ik wacht totdat alle bugs eruit zijn. Ben hier toch geen voirstander van en heb ik ook duidelijk in het interview gezegd dat ik heb gehad.

Ben ban dat ze het helemaal niet goed krijgen, ben al meer als een half jaar bezig om het goed te krijgen. Monteur geweest bijna een halfe dag mee aan de gang geweest, maar nog steets niet goed. Wel netjes terug gebeld of het probleem opgelost is, en zou het een week proberen hoe het is en zou terug gebeld worden. Maar ook dat lukt niet. Geef mij maar het oude daar had ik nooit een probleem mee, maar helaas kon daar Disney+ daar niet op, als ik dit geweten had had het er nooit gekomen.


Ik mis nog steeds de optie om een persoonlijke zenderlijst aan te maken. Kinderen kunnen nu door all 800 zenders scrollen en dingen zien die niet voor hun ogen bedoeld zijn .... 

Wanneer komt dit mee in een update? 


Vorige update@W.boer :)

 

Verder kun je, apart, erotiek zenders verbergen en/of een kinderslot instellen.


Ik mis nog steeds de optie om een persoonlijke zenderlijst aan te maken. Kinderen kunnen nu door all 800 zenders scrollen en dingen zien die niet voor hun ogen bedoeld zijn .... 


Het zijn lang geen 800 zenders (gelukkig), maar sinds de vorige update kun je een persoonlijke zenderlijst aanmaken. Werkt voortreffelijk.  


Ik mis nog steeds de optie om een persoonlijke zenderlijst aan te maken. Kinderen kunnen nu door all 800 zenders scrollen en dingen zien die niet voor hun ogen bedoeld zijn .... 

Het zijn lang geen 800 zenders (gelukkig), maar sinds de vorige update kun je een persoonlijke zenderlijst aanmaken. Werkt voortreffelijk.  

Het is alleen jammer dat je er maar één kunt maken. Een aparte zenderlijst voor de kinderen, zoals op de "oude" TV ontvanger, zit er dus helaas (nog) niet in.


Ik mis nog steeds de optie om een persoonlijke zenderlijst aan te maken. Kinderen kunnen nu door all 800 zenders scrollen en dingen zien die niet voor hun ogen bedoeld zijn .... 

Het zijn lang geen 800 zenders (gelukkig), maar sinds de vorige update kun je een persoonlijke zenderlijst aanmaken. Werkt voortreffelijk.  

Het is alleen jammer dat je er maar één kunt maken. Een aparte zenderlijst voor de kinderen, zoals op de "oude" TV ontvanger, zit er dus helaas (nog) niet in.

mooie optie voor proefielen op de box

 


Ik mis nog steeds de optie om een persoonlijke zenderlijst aan te maken. Kinderen kunnen nu door all 800 zenders scrollen en dingen zien die niet voor hun ogen bedoeld zijn .... 

Het zijn lang geen 800 zenders (gelukkig), maar sinds de vorige update kun je een persoonlijke zenderlijst aanmaken. Werkt voortreffelijk.  

Het is alleen jammer dat je er maar één kunt maken. Een aparte zenderlijst voor de kinderen, zoals op de "oude" TV ontvanger, zit er dus helaas (nog) niet in.

mooie optie voor proefielen op de box

Klopt, maar het lukt KPN zelfs niet om de favorieten binnen de TV+ app op Android en iOS per profiel in te kunnen laten stellen.


Weer een leuke update, maar de meest langlopende problemen zoals lipsync en geluid zijn nog steeds niet opgelost. Dat zou m.i. meer prio moeten hebben dan dit soort futiliteiten.


Weer een leuke update, maar de meest langlopende problemen zoals lipsync en geluid zijn nog steeds niet opgelost. Dat zou m.i. meer prio moeten hebben dan dit soort futiliteiten.

Ik kan je verzekeren dat het prioriteit heeft en dat hier aan wordt gewerkt. Ook voor andere meelezers: hou de topic met de bekende bevindingen in de gaten voor deze en andere updates. 


Hoe wordt je ingelicht wat een update inhoud buiten dit forum? Bijna niemand  kent dit .Hoe kom jedan te weet wat er is verandert??

Zou op je tv gemeld  moeten worden

Graag  reactie  kpn