Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.16.4

Categorie:TV+ Box
TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.16.4
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

188 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 46 reacties
  • 27 maart 2023
Marjella-bella schreef:
allard1992 schreef:
Marjella-bella schreef:

Wat ik nu irritant vind is dat de tv ontvanger zichzelf spontaan opnieuw opstart tijdens een willekeurig programma

Fingers crossed maar sinds ik het netwerk van dhcp naar static heb ingesteld, zijn de herstart problemen weg betreft de app bij mij. Nu weet ik niet of dit werkt voor de hele ontvanger.

Hier snap ik niks van en ik weet ook niet wat ik dan in moet vullen

Vul gewoon het ip adres in op waar de decoder nu al mee communiceert met se router/modem. Gateway is 192.168.2.254. Prefix en dns laat je gwn leeg. Die vult de modem wel aan. Het zou kunnen werken.

Marjella-bella
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
allard1992 schreef:
Marjella-bella schreef:
allard1992 schreef:
Marjella-bella schreef:

Wat ik nu irritant vind is dat de tv ontvanger zichzelf spontaan opnieuw opstart tijdens een willekeurig programma

Fingers crossed maar sinds ik het netwerk van dhcp naar static heb ingesteld, zijn de herstart problemen weg betreft de app bij mij. Nu weet ik niet of dit werkt voor de hele ontvanger.

Vul gewoon het ip adres in op waar de decoder nu al mee communiceert met se router/modem. Gateway is 192.168.2.254. Prefix en dns laat je gwn leeg. Die vult de modem wel aan. Het zou kunnen werken.

Dan geeft hij aan inloggegevens niet geldig.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 46 reacties
  • 27 maart 2023

Prefix 24 en dns leeg laten. Ip adres die nu al bij netwerk staat en gateway de welbekende.

Marjella-bella
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
allard1992 schreef:

Prefix 24 en dns leeg laten. Ip adres die nu al bij netwerk staat en gateway de welbekende.

Nou doet de ontvanger niks anders dan opstarten kpn tv+ en kom dus niet meer in het menu

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 46 reacties
  • 27 maart 2023
Marjella-bella schreef:
allard1992 schreef:

Nou doet de ontvanger niks anders dan opstarten kpn tv+ en kom dus niet meer in het menu

Fysieke reset dan maar. Via de achterkant

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 28 maart 2023

En als de reset niet helpt @Marjella-bella kun je dan een topic openen zodat wij daar verder kunnen helpen. 

Marjella-bella
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
Bart_Z schreef:

En als de reset niet helpt @Marjella-bella kun je dan een topic openen zodat wij daar verder kunnen helpen. 

Ik heb al een aparte topic geopend

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 28 maart 2023

Wij hebben hier een probleem met de afstandsbediening. Een aantal keren hebben we al gehad dat de koppeling met de afstandsbediening ineens verbroken is. Dan kwam er een melding in beeld die aangaf dat je de 7 en 9 moet indrukken en was het opgelost.

Dit keer is de koppeling opnieuw verbroken maar de melding komt niet meer in beeld. Een herstart van het apparaat mag niet baten. Ook handmatig koppelen via bluetooth werkt niet. Dan word de KPN afstandbediening L8 gevonden. Verder dan een poging te Koppelen komt het echter niet.  

Ik hoop dat hier een makkelijke oplossing voor is zonder dat ik een fabrieksreset hoef te doen. Voor nu zijn we even geholpen met de google home app en de virtuele afstandsbediening.

• 0 reacties
  • 28 maart 2023

@Ricorico en als je de ronde knop op de tv ontvanger even ingedrukt houdt. Koppelt hij dan wel?

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 28 maart 2023

@Ricorico, wat balen zeg. Werkt het met de tip van Pvdh14:

Pvdh14 schreef:

@Ricorico en als je de ronde knop op de tv ontvanger even ingedrukt houdt. Koppelt hij dan wel?

Zo niet, kun je dan een eigen topic aanmaken, dan kunnen wij daar verder op zoek naar de oplossing. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 28 maart 2023
Pvdh14 schreef:

Top, dit was de oplossing 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 162 reacties
  • 31 maart 2023
allard1992 schreef:
Marjella-bella schreef:
allard1992 schreef:
Marjella-bella schreef:

Je kan beter op je router instellen dat het apparaat een vast ip adres krijgt (dhcp binding).... Als static echt een oplossing voor jouw probleem zou zijn, dan zit er toch echt op netwerk niveau iets niet goed en krijgt jouw device geen of misschien te laat een io adres toegewezen. Zou niets met stabiliteit te maken mogen hebben. Als je een ip adres hebt gekregen veranderd die niet zomaar tenzij de verbinding zou wegvallen (zelfs dan zal je meestal hetzelfde nummer krijgen) of de router gereset wordt of uitvalt.... 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 46 reacties
  • 31 maart 2023
Raver099 schreef:
allard1992 schreef:
Marjella-bella schreef:
allard1992 schreef:
Marjella-bella schreef:

Je kan beter op je router instellen dat het apparaat een vast ip adres krijgt (dhcp binding).... Als static echt een oplossing voor jouw probleem zou zijn, dan zit er toch echt op netwerk niveau iets niet goed en krijgt jouw device geen of misschien te laat een io adres toegewezen. Zou niets met stabiliteit te maken mogen hebben. Als je een ip adres hebt gekregen veranderd die niet zomaar tenzij de verbinding zou wegvallen (zelfs dan zal je meestal hetzelfde nummer krijgen) of de router gereset wordt of uitvalt.... 

Geen idee. Dan is het netwerk niet in orde. We hebben de laatste hardware geïnstalleerd een een 1000mbit abonnement. Zolang dit de oplossing is ben ik voor nu tevreden. Tv app die steeds opnieuw opstart is voor iedereen heel irritant.