Skip to main content

KPN TV+ Box: Update januari #2 2025

TV+ Box launcher versie 1.175.1

Wat zit er in?

Videoland tegelrij

Jullie hebben gevraagd om meer opties voor tegelrijen op het startscherm, en dat hebben we gehoord. Na deze update is Videoland beschikbaar als tegelrij op het startscherm. Voordat deze zichtbaar wordt moet je wel even eenmalig Videoland geopend hebben.

Apps openen vanaf een zender

We willen het graag makkelijker maken voor jullie om entertainment te kunnen gebruiken. Vandaar dat we aanpassingen hebben gedaan in de software zodat je makkelijk van een live kanaal kunt doorklikken naar de bijbehorende app.

In deze update hebben we dit kunnen toepassen op het live kanaal van de muziekzender Xite (22). Als je daar de informatiebalk oproept heb je nu ook een optie om de Xite app te openen.

Comfort+ afstandsbediening meer-optiesknop

Voor de Comfort+ afstandsbediening hebben we het makkelijker gemaakt om de Meer-optiesknop (...) te kunnen instellen. Je krijgt nu met een longpress (langer ingedrukt houden) op deze knop direct het keuzemenu om de functie in te kunnen stellen.

Verder

• Wat we zagen is dat spoelen op lage snelheid niet soepel verliep bij Terugkijken en recente opnames. Dus wat we gedaan hebben is voor die content het spoelen aangepast. Na deze update zie je bij Terugkijken en recente opnames nog wel 2x, 4x, 8x staan, maar spoelt hij in de praktijk op ongeveer 6x snelheid. Voor spoelen in gepauzeerde tv, Begin Gemist, of oudere opnames gaat spoelen nog wel met 2x, 4x of 8x, gebaseerd op je keuze. 
  • De afbeelding in de Sportsectie wordt sneller ververst zodat je altijd de meest recente aanbevolen evenementen te zien krijgt.
  • Als je de radioknop gebruikte terwijl je eigen zenderlijst actief had kreeg je het startscherm en live beeld door elkaar te zien. Dat is verholpen. 
  • Het kon gebeuren dat de live preview/afbeelding in de rechterbovenhoek niet goed zichtbaar was na een (korte) netwerkverstoring. Dat is opgelost.
  • We hebben wat bugfixes doorgevoerd om vastlopers te verhelpen.
  • Verder hebben we qua weergave wat dingen verbeterd en gestroomlijnd aan knoppen en teksten. Waaronder het opname-overzicht. Deze geeft nu netjes aan ‘opnames worden geladen’ in plaats van ‘geen opnames’ als de opnames nog worden opgehaald.

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 14 januari
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 21 en 23 januari

Heb je hem na 23 januari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Update stond er al op vanmorgen dat ik keek om 8:00 dus fijn weer.

Eigenlijk weer alleen nice to haves het meeste

Videoland tegelrij

Jullie hebben gevraagd om meer opties voor tegelrijen op het startscherm, en dat hebben we gehoord. Na deze update is Videoland beschikbaar als tegelrij op het startscherm. Voordat deze zichtbaar wordt moet je wel even eenmalig Videoland geopend hebben.

Dit werkt bij mij nog niet net geprobeerd maar Videoland komt er niet tussen om aan of uit te zetten.

Winter vol liefde op de homepagina, ik ben fan <3

Videoland tegelrij

Dit werkt bij mij nog niet net geprobeerd maar Videoland komt er niet tussen om aan of uit te zetten.

Hier ook niet. Videoland meerdere malen geopend. Staat ook niet bij de andere streamingsdiensten bij 'Startscherm aanpassen' en de TV+ box ook al helemaal opnieuw opgestart.

We merken zelf ook dat Videoland er niet als optie bij staat. We gaan het navragen!

En ik vond net Box wederom traag opstarten KPN logo bleef weer wat lang staan dit was na een 2e herstart.

Is dat nu nog steeds zo, ​@MennoG78? Zo ja, concrete informatie helpt ons verder:

Verdween het KPN logo na verloop van tijd vanzelf? Het zou maximaal 2 à 3 minuten mogen duren. Of bleef het logo continu op het scherm staan, zonder dat de TV+ Box verder opstartte?

Hoe meer details, hoe beter!

Je was me voor ik heb hem namelijk net meerdere malen herstart om te testen maar dat ging nu wel goed maar hoe ik het constateerde was volgende:

Het is het KPN logo na het android tv waar bij staat Opstarten KPNTV+

Daar zit zoon lopend balkje bij die verdwijnt dan staat er al alleen nog KPN die bleef net weer lang staan voor mij is dat meer dan 10 sec vind ik lang. (als dit 2 a 3 min had geduurd had ik hem in de kliko gegooid hoor ;))

Laten we 'm niet in de kliko gooien 😉 Als je er op wacht voelt het altijd lang kan ik me voorstellen. Had je het ook getimed hoe lang het precies duurde bij het opstarten?

Wat betreft Videoland: die zal later vanmiddag beschikbaar worden om toe te voegen! 

Laten we 'm niet in de kliko gooien 😉 Als je er op wacht voelt het altijd lang kan ik me voorstellen. Had je het ook getimed hoe lang het precies duurde bij het opstarten?

Wat betreft Videoland: die zal later vanmiddag beschikbaar worden om toe te voegen! 

Ja seconden of 30 / 40 bleef hij zeker staan

Hebben meer mensen er last van dat bij het afspelen van opgenomen programma's het beeld "hick-ups" heeft. Beeld blijft even hangen en gaat daarna vervolgens door alsof er niets gebeurd is. Heeeel irritant.

Als je bij de zender Xite de mogelijkheid hebt om de app te open: 

Pas dan Videoland toe bij de RTL zenders, en bij de NPO zenders de app NPO Start toe of NLZIET. 👍🏼😉

Ik heb bj mijn instellingen gekeken op mijn LG tv gekeken en zie daar bij KPN TV-launcher 1.171.4 staan terwijl in de berichten staat dat het 1.171.1 moet zijn! 

Het gaat hier om update 1.175.1 ​@mara1207 

Sinds de update loopt het geluid achter op het beeld, ongeveer 8 seconden.

Gaat om de app tv+.

Kan dit met spoed verholpen worden.

Moet wel gewoon betalen natuurlijk voor diensten die niet goed zijn 

De update binnen. Laten we hopen dat nu de vastlopers (die meestal voortkwamen door wat in de gids te grutten) nu tot het verleden behoren. Sorry hoor, maar ik was hier zo klaar mee….

In dit topic gaat het over de update voor de TV+ Box ​@Patrick-1979. Jij geeft echter aan dat je problemen met de TV+ app hebt? De meest recente update voor de app vind je hier

Dan moet je collega juiste link doorgeven.

Ik moest het hier melden🫣

Verder

• We zagen dat spoelen op een lage snelheid niet altijd even goed werkte. Hier hebben we aanpassingen in gedaan waarbij we spoelen op 2, 4 en 8x snelheid hebben samengevoegd in een 6x spoelsnelheid.

Deze zit bij mij er ook niet in. Ik kan nog steeds 2, 4 en 8x terug- en vooruitspoelen. 6x is niet aanwezig.

Ja, ik heb echt de 1.175.1 😊

Verder

• We zagen dat spoelen op een lage snelheid niet altijd even goed werkte. Hier hebben we aanpassingen in gedaan waarbij we spoelen op 2, 4 en 8x snelheid hebben samengevoegd in een 6x spoelsnelheid.

Deze zit bij mij er ook niet in. Ik kan nog steeds 2, 4 en 8x terug- en vooruitspoelen. 6x is niet aanwezig.

Ja, ik heb echt de 1.175.1 😊

werkt hier ook niet 2, 4, 8 zit er nog steeds in en niet 6x 

Ook videoland is nog niet actief.

Hmm. Ga ik het spoelen even navragen.

Wat betreft Videoland. Dit blijkt een twee-kanten wijziging te zijn namelijk. Niet alleen een update in de TV+ Box, maar ook een aanpassing aan onze kant. Dat was nog niet gedaan in de nacht dat de preselectie uitrol gedaan werd. Het team geeft aan dat het gistermorgen gedaan is, maar dat het daarna nog wel een aantal uren kan duren voordat je dit ook merkt.

@MennoG78, jij hebt wel een actief Videoland abonnement en ook de app geopend? 

In dit topic gaat het over de update voor de TV+ Box ​@Patrick-1979. Jij geeft echter aan dat je problemen met de TV+ app hebt? De meest recente update voor de app vind je hier

Dan moet je collega juiste link doorgeven.

Ik moest het hier melden🫣

Kan gebeuren dat per ongeluk de verkeerde link wordt doorgegeven, vergissen is menselijk 🙂 Vandaar dat mijn collega je hier nu even de juiste link heeft gegeven. We maken altijd aparte Product Updates voor de TV+ Box, de TV+ apps en de oudere ontvangers. In het overkoepelende Product Updates deel van de Community kun je alles terugvinden, en sorteren op onderwerp. 

@Erik van KPN Jazeker heb een abonnement vanmorgen nog gekeken maar stond er niet tussen.

Zal vanavond nog eens kijken

@Erik van KPN Klopt het genoemde versienummer? Ik heb er nu nog 1.171.4 opstaan.

in het topic staat “KPN TV+ Box: Update januari #2 2025

TV+ Box launcher versie 1.175.1”

@Erik van KPN Klopt het genoemde versienummer? Ik heb er nu nog 1.171.4 opstaan.

in het topic staat “KPN TV+ Box: Update januari #2 2025

TV+ Box launcher versie 1.175.1”

Dan zit je niet in voorselectie groep.

Je krijgt deze dan volgende week dus heb geduld

Hier is Videoland nu zichtbaar bij 'Start'.