Skip to main content

KPN TV+ Box: Update januari/februari 2025

TV+ Box launcher versie 1.176.0

Wat zit er in?

Als je een zenderpakket aan je abonnement toevoegde buiten de tv ontvanger om, kon het nodig zijn om je tv ontvanger te herstarten voor je zenders actief werden. Met deze update maken we dit makkelijker.

Als je nu een zenderpakket hebt geactiveerd via de MijnKPN app, MijnKPN web of de klantenservice, dan krijg je na deze update een melding op de TV+ Box als de zenders geactiveerd zijn:

Je kunt deze zenders dan ook gelijk bekijken. Zo mis je niks van die voetbalwedstrijd die bijna begint. Of kun je gelijk die serie die je spotte opnemen.

Deze melding was er al als je een zenderpakket activeerde via de TV+ Box zelf. We hebben dit nu uitgebreid.

Je krijgt de melding niet als je een streamingdienst bestelt. Dit omdat je hiervoor een activatieproces door moet. 

Verder

• Bij opnames hebben we de omschrijving bij geplande serieopnames zonder afleveringen in de gids verbeterd. De omschrijving gaf hier vaak de programma-informatie weer van de laatst geselecteerde aanwezige (geplande) opname, en dat was verwarrend.
  • In de Films omgeving hebben we een aanpassing gedaan zodat de huurtijd van films met een tijd anders dan 48 uur goed wordt weergegeven.
  • In de minigids werden soms toch geen titels getoond als je het kinderslot actief had in combinatie met de optie ‘titels tonen’ op aan. Dit is hersteld.

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 28 januari
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 4 en 6 februari

Heb je hem na 6 februari nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

• komt er ooit een nieuwere Android OS versie versie op dit apparaat?

Waarom zou dat nodig zijn ​@Bram-Boy ???

Hoi ​@JanD 

De huidige Android TV versie 11.0 is inmiddels al een aantal jaren uit, we zitten inmiddels al op Android TV 14.0 en heeft ook vernieuwingen en verbeteringen.

Dus ook ik zou graag zien, dat het TV team achter de KPN TV+ Ontvanger ook hiermee aan de slag zou gaan, en ook de Android versie gaat updaten naar Android TV 14.0 zodat de KPN TV+ ontvanger weer volledig up-to-date is qua Android versie.

Hoi ​@Bram-Boy, daar heb ik geen antwoord op op dit moment.

Hoi ​@JanD 

De huidige Android TV versie 11.0 is inmiddels al een aantal jaren uit, we zitten inmiddels al op Android TV 14.0 en heeft ook vernieuwingen en verbeteringen.

Dus ook ik zou graag zien, dat het TV team achter de KPN TV+ Ontvanger ook hiermee aan de slag zou gaan, en ook de Android versie gaat updaten naar Android TV 14.0 zodat de KPN TV+ ontvanger weer volledig up-to-date is qua Android versie.

android 14 zit vol bugs die wil je niet.

12 zou wel een verbetering zijn voor beeld

Is het mogelijk om de tv+ launcher te installeren op een ander android apparaat? Bijvoorbeeld een android 12 apparaat?

Door de updates heb ik regelmatig problemen met de KPN TV+ Box , ik heb er 2 maar 1 kan schijnbaar niet goed tegen de updates.

Nu komt er een nieuwe update voor de opnames, ik ben benieuwd wanneer de update komt dat een serie compleet word opgenomen. Is er al bekend wanneer dat gaat gebeuren?

Is het mogelijk om de tv+ launcher te installeren op een ander android apparaat? Bijvoorbeeld een android 12 apparaat?

Dat kan helaas niet

Door de updates heb ik regelmatig problemen met de KPN TV+ Box , ik heb er 2 maar 1 kan schijnbaar niet goed tegen de updates.

Nu komt er een nieuwe update voor de opnames, ik ben benieuwd wanneer de update komt dat een serie compleet word opgenomen. Is er al bekend wanneer dat gaat gebeuren?

Hier gelukkig afkloppen met 3 boxen geen last

Hoi ​@JanD 

12 zou wel een verbetering zijn voor beeld

Hoi ​@MennoG78 

Hartelijk dank voor je aanvulling.
Ik wist namelijk niets af van de bugs in Android TV 14.0, omdat ik alles van Apple heb, behalve dan de KPN TV+ Ontvanger die op Android TV draait.
Maar een update naar Android TV 12.0 zou ook al een goede stap vooruit zijn.

Als jij een serieopname instelt, ​@69Nm, dan horen alle afleveringen opgenomen te worden. Dit zijn ook geen dingen die onder deze updates vallen. Ik raad je dan ook aan, als je problemen ervaart met opnames, een eigen topic aan te maken. 
Voor issues rondom updates, als dat steeds met één van je boxen gebeurt, dan kan het ook zijn dat de aansluitmanier van die box niet optimaal is. Als je daar meer over kunt vertellen kunnen we meedenken. Maar ook dat kan beter in een eigen topic, omdat het niet specifiek met deze update te maken heeft.

Hopelijk komt er een keer een update dat het mogelijk is dat serie opnames  alle seizoenen opneemt nu moet je steeds per seizoen instellen dat is best vervelend maar goed veder geen klachten 

Wie zegt dat Android 14 vol met bugs zit?

Ja, de uitrol van Android 14 is stilgelegd op een mediabox van Homatics maar dat wil nog niet zeggen dat Android 14 daar debet aan is, dat kan heel goed door de interfaces richting hardware veroorzaakt worden. De Google Streamer draait ook op Android 14 en dat lijkt uitstekend te werken.

Alleen al voor de automatische selectie van Dolby vision vs. HDR en automatisch refreshrate, maar dat kan al in Android 12.

Interessante discussie over Android 14 maar laten we het in dit topic het over de update van de TV+ Box hebben. Voor Android 14 kan er natuurlijk gerust een los topic worden aangemaakt door iemand. 

Beste KPN,

Ik merk in mijn omgeving dat veel mensen al gebruik maken van mooie, nieuwe, kleine tv-ontvanger kastjes. Ikzelf heb helaas nog steeds (al zo'n 14 jaar) oude en grote ontvangers die niet bepaald mooi staan op mijn design tv-kast.. ;-) 
Wanneer kom ik als trouwe klant van het eerste uur ook in aanmerking voor de nieuwe ontvanger kastjes? Dat zou nette service zijn.

Mvg, Edwin

Beste KPN,

Ik merk in mijn omgeving dat veel mensen al gebruik maken van mooie, nieuwe, kleine tv-ontvanger kastjes. Ikzelf heb helaas nog steeds (al zo'n 14 jaar) oude en grote ontvangers die niet bepaald mooi staan op mijn design tv-kast.. ;-) 
Wanneer kom ik als trouwe klant van het eerste uur ook in aanmerking voor de nieuwe ontvanger kastjes? Dat zou nette service zijn.

Mvg, Edwin

Deze topic gaat over de nieuwe update.

Het beste kan je hiervoor een eigen nieuwe topic aanmaken.

P.S.

Bel gratis 0800-0402

hallo hallo zat vanmiddag een opname te bekijken in 1 x start  de tv ontvanger kpn +  uit ze eigen opnieuw op. Daar voor bleef zo 20 seconden beeld stil staan en toen starten de tv ontvanger opnieuw op ! Ik dacht dat dit probleem groot deels was opgelost of toch niet ???

Hi ​@Peterpiwi! Dat is niet prettig. Heb je de tip die in ons startbericht al geprobeerd? 

• Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.

Mocht dat niet helpen, of mocht de oplossing daar niet te vinden zijn, maak dan een eigen topic aan hiervoor. Dan helpen we je daar verder!

Ik heb al vaker de trucjes geprobeerd die jullie adviseren helaas geen effect zal zo even eigen topic aan maken hier over ! 

Ik heb sinds een paar dagen mijn oude problemen weer terug, een harde plop uit de speakers bij zappen en af en toe zwart beeld. Ik gebruik de bijgeleverde kabels en adapters. Bij geluid instellingen wat ander optie`s geprobeerd maar dat hielp voorheen wel. Wel balen ik heb sindsdien ik de nieuwe tv boxen heb vaak gezeur met deze klachten. Had ik mijn oude box nog maar.

Ik heb sinds een paar dagen mijn oude problemen weer terug, een harde plop uit de speakers bij zappen en af en toe zwart beeld. Ik gebruik de bijgeleverde kabels en adapters. Bij geluid instellingen wat ander optie`s geprobeerd maar dat hielp voorheen wel. Wel balen ik heb sindsdien ik de nieuwe tv boxen heb vaak gezeur met deze klachten. Had ik mijn oude box nog maar.

Hoi ​@MobyD .  Dus de geluidsinstellingen aanpassen werkte eerst wel?  Waar veranderde je de instelling toen in als ik vragen mag? En ik begrijp dat je een eigen audiosysteem hebt aangesloten? Mag ik vragen hoe je die hebt aangesloten? 

Ik heb wel een audio receiver via een optische kabel aangesloten, maar die gebruik ik alleen met films kijken. Met tv kijken nooit. Dus er kan geen aard lus ontstaan tussen de 2 apparaten omdat deze niet met koper verbonden zijn met elkaar. Hij stond eerst op de standaard instelling, welke dat was weet ik niet, nu op ongewijzigd doorgegeven. Nu plopt hij nog steeds. Het is niet bij elk kanaal. Net getest, ik begin op 1 en tussen 11 en 12 een harde plop dan tussen 17 en 18. paar keer heen en weer zappen de ene keer wel dan weer niet. Alle instellingen al een keer gehad op de laatste instelling lijkt het minder voor te komen.

Zwart knipperen had ik ik het begin ook en was plots over. sinds vandaag valt het mij op. Zelf kijk ik amper tv, dus ik weet niet hoelang dit nu weer speelt

Check, dank voor het toelichten ​@MobyD! Heb je ook al herstart va de TV Box gedaan sinds dit speelt? Als je hem twee minuten van de stroom haalt en weer aansluit, helpt dat? Zo niet, probeer dan een reset van de TV+ Box.

Als ook dat het probleem niet oplost, wil je dan een eigen topic aanmaken hierover? Dan helpen we je daar verder!

Ik zal dat morgen proberen, ik had hem gisteren al wel van het stroom afgehaald. Dank je wel.