Skip to main content
UPDATE

Update 08.63.02: TV+ App voor Smart TV voor Android

Categorie:TV+ Smart TV App
  • 10 februari 2025
  • 65 reacties
  • 2493 keer bekeken
Update 08.63.02: TV+ App voor Smart TV voor Android
Toon eerste bericht

65 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Voldoet jouw televisie verder wel aan de voorwaarden voor de installatie van KPN TV+ voor Smart TV, ​@The Etron?

PeterG
Superuser
  • 61013 reacties
  • 13 februari 2025

Hier nu ook 08.63.02. Volgens mij sinds vandaag. 

Het laadt allemaal niet lekker.

• Helper
  • 53 reacties
  • 13 februari 2025
PeterG schreef:

Hier nu ook 08.63.02. Volgens mij sinds vandaag. 

Het laadt allemaal niet lekker.

Ik krijg hem helemaal niet meer opgestart.

Is nog hopelozer dan het was.

• Topper
  • 10 reacties
  • 13 februari 2025
Denise van KPN schreef:

Voldoet jouw televisie verder wel aan de voorwaarden voor de installatie van KPN TV+ voor Smart TV, ​@The Etron?

Ik heb een werkende versie gehad, daarna beta meegedaan, nu alle apps eraf en wilde laatste versie installeren. No go. 
is er een pagina waar ik kan zien of mijn tv geschikt is voor deze laatste versie?

• Helper
  • 53 reacties
  • 18 februari 2025
Ria66 schreef:

Feest was toch van korte duur.

Zodra ik app open alleen nog maar zwart beeld.😖

Bijzondere is (ik zelf heb niets geüpdate)  dat de app het, vanaf zaterdag, nu weer uitstekend doet😀

• Topper
  • 22 reacties
  • 18 februari 2025

Witte Chromecast met afstandbediening :

Ik heb bij “terugkomen” (bijvoorbeeld de volgende dag), vaak een bevroren systeem.  De app hard beëindigen of even de stroom van de chromecast af is het enige wat helpt.  Hoop dat dat nog veranderd kan worden.

Daarnaast : Verbetering is “zappen” »  Wat is zappen met een chromecast ?? Ik heb geen “kanaal up en down” en ik heb geen cijfertoetsen.  De navigatie-ring up en down zou een moiie oplossing zijn, maar die heeft nu een andere functie.

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16122 reacties
  • 18 februari 2025

Ik denk dat het niet laden en het niet kunnen starten bij jou aan elkaar gekoppeld waren ​@Ria66, in de loop van vrijdag werden de afbeeldingen wel weer geladen. En zaterdag werkte het ook weer bij jou dus.

Brumpie schreef:

Daarnaast : Verbetering is “zappen” »  Wat is zappen met een chromecast ?? Ik heb geen “kanaal up en down” en ik heb geen cijfertoetsen.  De navigatie-ring up en down zou een moiie oplossing zijn, maar die heeft nu een andere functie.

In dit geval is het alleen met P+ en P- inderdaad, en de cijfertoetsen. Als je beide niet hebt op jouw afstandsbediening merk je dat nog niet. Er wordt nog gewerkt aan de minigids, als die er is kan je via die weg (ook met het de ring) zappen.

PeterG
Superuser
  • 61013 reacties
  • 18 februari 2025

Hoi ​@Brumpie 

Vanwege die beperkingen met de afstandsbediening heb ik een Chromecast kopen héél lang uitgesteld. Juist omdat met een televisie app, ook NLziet bijvoorbeeld, cijfer- en zaptoetsen wel héél handig zijn. Zappen doe ik alleen 1, hooguit 2 zenders verder. Verder gebruik ik de cijfers om naar een andere zender te gaan. Dat deed ik met de oude app al zo. Voor de Samsung tv, die ook geen directe cijfers op z'n afstandsbediening heeft, zelfs ook een afstandsbediening met cijfers gekocht voor de kpn tv app.

Pas toen ik wist dat de Sony uit 2016 volledige bediening van een extern apparaat ondersteunde heb ik de Chromecast Google-TV eraan gehangen. Daar gebruik ik nou de oude Sony afstandsbediening voor.🙂

Het werkt hier allemaal superfijn nu met de nieuwe app. Misschien heb jij ook wel de optie voor HDMI CEC in je televisie?

• Topper
  • 22 reacties
  • 18 februari 2025
PeterG schreef:

Hoi ​@Brumpie 

Pas toen ik wist dat de Sony uit 2016 volledige bediening van een extern apparaat ondersteunde heb ik de Chromecast Google-TV eraan gehangen. Daar gebruik ik nou de oude Sony afstandsbediening voor.🙂

Het werkt hier allemaal superfijn nu met de nieuwe app. Misschien heb jij ook wel de optie voor HDMI CEC in je televisie?

Ik weet niet wat dat is ?  (CEC)  De TV is al wat ouder.

Weet jij (of iemand anders) toevallig of er afstandsbedieningen te krijgen zijn, die werken met mijn chromecast ?? 

(Kortgeleden de vraag gesteld op een site voor afstandsbedieningen, maar kreeg alleen het antwoord “Deze hebben wij helaas niet.”)

PeterG
Superuser
  • 61013 reacties
  • 18 februari 2025

Weet jij (of iemand anders) toevallig of er afstandsbedieningen te krijgen zijn, die werken met mijn chromecast ??

Dat kan ​@Brumpie . Er zijn vervangende afstandsbedieningen, met cijfer- en zaptoetsen, te krijgen voor Android-TV (en dus ook Google-TV).

Forummer wjb gebruikt die van kpn, deze is te koop in de webshop. En soms hebben kpn winkels ze ook in voorraad.

Koop je via een webshop een vervangende let er dan op dat het voor de Chromecast wel een Bluetooth versie is. Er zijn er ook met IR maar dat werkt op de Chromecast niet.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 februari 2025

Waarom kan ik niet tegelijk tv en de gids bekijken

PeterG
Superuser
  • 61013 reacties
  • 27 februari 2025

Dat kan in de app niet ​@HenryVos . Omdat het op heel veel verschillende merken en systemen moet werken is dat heel lastig in te bouwen. 

Als je dat wilt gebruik dan de kpn tv box.

En dit is nog een 'oud' update topic. Dit is de huidige:

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 27 februari 2025

Bedankt voor de reactie.

Jammer, In het verleden kon je wel tijdens tv kijken  naar beneden  scrollen 

PeterG
Superuser
  • 61013 reacties
  • 27 februari 2025

(...)  kon je wel tijdens tv kijken  naar beneden  scrollen

Oh. Je bedoelt de zogenaamde minigids! ​@HenryVos