Skip to main content
update

Update 08.78.02: KPN TV+ App voor smartphones en tablets

Categorie:KPN TV+ App voor smartphone & tablet
  • September 11, 2025
  • 29 reacties
  • 1620 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

KPN TV+ App [smartphone & tablet] Update september #2 2025

KPN TV+ App 08.78.02

Wat zit er in?

Nieuwe functies

We hebben auto-rotatie toegevoegd. Zet auto-rotatie aan op je mobiel en de video’s draaien automatisch mee in de app.

Verbeteringen

• Castfunctie is verbeterd: casten naar je tv werkt nu soepeler en stabieler 
  • VoiceOver (iOS) en TalkBack (Android) 
    De toegankelijkheidsfuncties werken weer zoals je gewend bent, zodat iedereen de app weer optimaal kan gebruiken. Goed om te weten:

De naamgeving van sommige knoppen is nog niet optimaal. Dit staat al op de planning om verder te verbeteren, zodat de toegankelijkheid steeds beter wordt.

Sportupdates

De samenvattingen van de Keuken Kampioen Divisie zijn toegevoegd! 
Vanaf nu kun je naast de hoogtepunten van de Eredivisie ook de samenvattingen van alle wedstrijden uit de Keuken Kampioen Divisie terugkijken. Zo blijf je altijd op de hoogte van de spannendste momenten, doelpunten en ontwikkelingen in het Nederlandse profvoetbal.

Update 16-9:

Vandaag krijgt de app krijgt een update, waarbij de app naar versie 08.78.02 gaat. Deze wordt geleidelijk beschikbaar gemaakt voor iedereen. 

In deze update zit een fix voor ESPN, waar je een zwart beeld kon krijgen. Met deze update zijn deze zenders weer te kijken.

Wie krijgt de update en wanneer?

Deze update is beschikbaar voor iOS en Android en wordt de komende dagen gefaseerd uitgerold. 

Hoe controleer ik welke versie van de TV+ App ik heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

• Ga naar profiel
  • Instellingen ⚙
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan.

29 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 11, 2025

Klopt het ​@Shyrin van KPN dat de samenvattingen en goals na een tijdje niet meer zijn te bekijken. De “Nu Kijken” knop wekt de suggestie dat dit wel zou moeten werken. Er volgt dan echter een melding dat de inhoud niet meer beschikbaar is. Bug of moet die knop er gewoon niet meer staan?

Mooi voor een groep provinciegenoten dat de Keuken Kampioen divisie nu ook beschikbaar is gekomen 🤣 Veel kijkplezier natuurlijk.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • September 11, 2025

Klopt het ​@Shyrin van KPN dat de samenvattingen en goals na een tijdje niet meer zijn te bekijken. De “Nu Kijken” knop wekt de suggestie dat dit wel zou moeten werken. Er volgt dan echter een melding dat de inhoud niet meer beschikbaar is. Bug of moet die knop er gewoon niet meer staan?

Poeh, dat moet ik dubbelchecken… Ik kom daar op terug!

Mooi voor een groep provinciegenoten dat de Keuken Kampioen divisie nu ook beschikbaar is gekomen 🤣 Veel kijkplezier natuurlijk.

Ik heb er hier één thuis zitten die, naast de Eredivisie wedstrijden, ook naar bepaalde Keuken Kampioen divisie wedstrijden kijkt… Puur om nieuw talent te spotten en er schijnt pit in de wedstrijden te zitten. Iets met 17 miljoen bondscoaches… 😉

• Nieuwkomer
  • September 13, 2025

Probleem bij inloggen; tijdens het inloggen in de KPN TV+ app (mobiel en tablet) moet ik steeds het abonnementsnummer invoeren. Hij bewaart het nummer niet. Het e-mailadres onthoudt hij wel (het groene vinkje blijft aanstaan).

Probleem bij tablet; tablet staat bij mij op lig stand ingesteld. Sinds de nieuwe update gaat het beeld steeds draaien van lig naar staand. Ik open een opname, bij afsluiten (via kruisje in linkerhoek) gaat het beeld weer naar staand en gelijk weer naar liggend. Ga ik weer naar menu, dan draait het beeld weer naar staand. Hoe kan ik het continue draaien stoppen? Ik wil graag op 1 stand blijven kijken.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • September 14, 2025

Hi Christa, ik heb dit zojuist op een iPhone geprobeerd (heb dit even bij de hand) maar ik kan dit niet reproduceren. Zowel het inloggen als het draaien van je beeld. 

Zou je als eerste op de tablet en telefoon de app willen verwijderen en opnieuw installeren? Helpt dat ook niet? Zou je dan een nieuw topic willen aanmaken en daarin ook willen vermelden om welke tablet en smartphone het gaat? Dan kunnen we het daar oppakken. 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • September 14, 2025

Nieuwe functies

We hebben auto-rotatie toegevoegd. Zet auto-rotatie aan op je mobiel en de video’s draaien automatisch mee in de app.​​​​​

Deze heb ik echt gemist sinds de overgang naar de TV+ app. Hier werkt hij in ieder geval.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 15, 2025

Nieuwe functies

We hebben auto-rotatie toegevoegd. Zet auto-rotatie aan op je mobiel en de video’s draaien automatisch mee in de app.​​​​​

Deze heb ik echt gemist sinds de overgang naar de TV+ app. Hier werkt hij in ieder geval.

Goed om te horen Sebas! Bedankt voor jouw terugkoppeling! 

• Nieuwkomer
  • September 15, 2025

Ik kijk al langere tijd kpn tv app op Samsung Galaxy Tab A8. Na deze laatste update is de auto rotatie waardeloos. Start op in liggende stand, na wisselen of terug naar tv gids gaat beeld nu automatisch naar staand. Om dan weer liggende stand te krijgen moet ik de app eerst afsluiten. Echt waardeloos.

• September 15, 2025
Bij de laatste update is auto rotate toegevoegd. Vreemd, want voor deze update roteerde de app al op basis van de stand van mijn tablet (Android). Wat nu helaas wel is geïntroduceerd is het volgende: - ik open de app in landscape, - ga naar de gids, - open een programmavenster, - sluit het programmavenster. Tijdens het sluiten van het programmavenster gaat de app in portrait stand, zonder dat ik de stand van de tablet wijzig. Om weer in landscape te komen moet de app opnieuw gestart worden.

Als ik een programma bekijk en afsluit, dan wijzigt de app ook de stand van landscape naar portrait, om daarna weer terug te schakelen naar landscape.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Auteur
  • Community Manager
  • September 15, 2025

Bedankt voor het doorgeven van jullie ervaring met de nieuwste update van de KPN TV app, ​@RonR67 en ​@JacobKHE!

We begrijpen dat het vervelend is dat de automatische rotatie niet meer naar wens werkt. Ik heb jullie feedback intern doorgegeven aan het verantwoordelijke team zodat zij dit verder kunnen onderzoeken.

• Nieuwkomer
  • September 15, 2025

Bedankt voor het doorgeven van jullie ervaring met de nieuwste update van de KPN TV app, ​@RonR67 en ​@JacobKHE!

We begrijpen dat het vervelend is dat de automatische rotatie niet meer naar wens werkt. Ik heb jullie feedback intern doorgegeven aan het verantwoordelijke team zodat zij dit verder kunnen onderzoeken.

NB. Op de Galaxy Tab A9 werkt auto rotatie prima en op mijn Sony Xperia 10 IV werkt auto rotatie totaal niet

• Nieuwkomer
  • September 15, 2025

Net als bij RonR67 en JacobKHE werkt hier de autorotate ook niet naar wens. Zelfde issue: start op in liggende stand, maar draait dan meteen naar portrait, zonder dat ik de tablet draai. Programma opent dan wel weer in landscape, maar springt na afsluiten meteen terug.

En steeds het device of mijn hoofd draaien vind ik niet gebruikersvriendelijk.

Geef mij de vorige versie maar…

• Nieuwkomer
  • September 15, 2025

Sinds de activatie van de autorotatie in de app, leidt deze app een eigen leven; ongeacht of je de auto-rotatie van je apparaat aan of uit hebt staan. Het is super irritant, dat de app constant in portrait springt zodra je terug komt in de gids vanuit een programma of vanuit programmainformatie , terwijl je hem hoofdzakelijk in landscape gebruikt. Ik heb hier last van op 3 verschillende samsung apparaten van verschillende leeftijden en dus in verschillende androidversies: 12, 14 en 15.

Voorheen reageerde de app al uitstekend op de ingestelde autorotatie van mijn apparaten. Dus ik mis hier compleet de toegevoegde waarde, anders dan grote ergernis. Sinds ik een apart tv-toestel heb afgeschaft, ben ik volledig afhankelijk van deze app als ik tv wil kijken. Graag met spoed oplossen.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Lienus en ​@Bones73, dank voor jullie toevoeging! Zouden jullie ook kunnen aangeven op welk model jullie het precies ervaren? Dan kunnen we dat daarbij doorgeven zodat dit verder uitgezocht kan worden.

Jasper van KPN
Moderator

De app krijgt nog een update, waarbij de app naar versie 08.78.02 gaat. Deze wordt geleidelijk beschikbaar gemaakt voor iedereen. 

In deze update zit een fix voor ESPN, waar je een zwart beeld kon krijgen. Met deze update zijn deze zenders weer te kijken.

• Nieuwkomer
  • September 16, 2025

Hoi Jasper,

Excuus voor de vertraging. Bij mij speelt het vooral op mijn tablets die ik gebruik om tv te kijken. De tab A7 op android 12 en de tab S7 fe op android 14. Mijn foon zit/zat op android 15, daar kan ik het nu even niet meer op reproduceren wegens de overgang naar een nieuwere telefoon.

Maar op beide tablets heb ik dus het fenomeen zoals hierboven beschreven. Daarnaast switcht - na het uitzetten van een bekeken programma - het hele scherm van de tablet minstens 1x van landscape naar portrait en weer terug om daarna weer stil te blijven staan… tenminste op de de tab S7. Op de tab A7 blijft ie alsmaar heen en weer switchen en wordt het een soort van ezeltje prik om het springen te stoppen en de app helemaal af te kunnen sluiten.

Autorotatie van beide tablets staat bij mij standaard vast gezet.

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 16, 2025

KPN jullie hebben het weer voor elkaar gekregen om iets te slopen.  De nieuwe auto rotatie functie doet op mijn iPad juist meer kwaad dan goed. Als ik mijn iPad al in landschapmodus houd en na het stoppen met kijken van een live programma of terugkijken, begint het scherm te draaien en daarna blijft het scherm gelocked in potretmodus.  Zelfs met rotatievergredenling aan roteert hij nog steeds.

Ik draai al iPadOS 26.  (sinds 15 september uit)

- Auto rotatie functie toegevoegd! Schakel auto rotatie in op je mobiel en de functie zal actief zijn in de app tijdens het kijken van een video

- Cast-functie verbeterd

- Fix voor Voice over functie

• Nieuwkomer
  • September 16, 2025

@Jasper van KPN het betreffen een Lenovo M10 en een Iconia P10, beide tablets die voor deze update wel gewoon in landscape bleven staan wanneer de tablet daarin stond.

Jasper van KPN
Moderator

Dank voor de voorbeelden en modellen, ik geef ze allemaal door zodat het meegenomen kan worden!

• Deelnemer
  • September 18, 2025

Bij tv kijken met iPad springt het horizontale beeld naar verticale beeld bij het Pijltje naar links.

App verwijderen en opnieuw installeren verhelpt dit probleem niet. Versie 08.78.02 is al gedownload.

Hopelijk wordt dit probleem snel opgelost.

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • September 18, 2025

@Jasper van KPN en anderen…..Hier een tijdelijke noodoplossing voor de TV+ app op de iPad m.b.t horizontaal naar verticaal vespringing.

Met de webbrowser safari op je iPad tv.kpn.com openen en inloggen.

Rechts bovenin de browser het vierkantje met pijl omhoog kiezen.

Kies “meer” en daarna “zet op beginscherm” en zorg dat “open als webapp” AAN staat.

Klik tenslotte op toevoegen.

Met de webapp heb je geen last van het terug spingen van de horizontale stand naar verticale stand.

Als het probleem is opgelost kun je weer de normale TV+ app gebruiken.

(met een andere browser zoals Edge en Chrome werkt deze oplossing ook)

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Om welke versie van de iPad gaat het? En welke iOS draait hier op ​@Ant0404. Deze informatie kan de ontwikkelaars helpen bij het vinden van een oplossing.

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • September 18, 2025

@Jeroen van KPN Bij mij is dit probleem er ook.

Ik gebruik sinds maandag iPadOS 26 op een basis iPad generatie 10 (2022)

• Deelnemer
  • September 18, 2025

Om welke versie van de iPad gaat het? En welke iOS draait hier op ​@Ant0404. Deze informatie kan de ontwikkelaars helpen bij het vinden van een oplossing.

IpadOS 18.7

• Deelnemer
  • September 18, 2025

IpadOS 18.7

iPad air

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dank voor de info! We geven het allemaal door aan het tv team.