Het Nefit probleem is, zoals jullie weten in onderzoek en de leverancier werkt aan een nieuwe firmware. Dit topic is alléén voor issues met Nefit.
Welke firmware doet wat?
De meest recente firmware zorgt er voor dat de v10a mesh gaat ondersteunen en dus als volwaardig extra accespunt in jouw netwerk gaat meetellen. Die firmware heeft als kenmerk: v5.00.46_build482 en voor mensen in het buitengebied met een hybride aansluiting (4g aanvulling op de dsl lijn) is dat: v5.00.49_build487-owl
Als we jou terugzetten kom je op firmware: v5.00.48_build453 v5.00.52_build493_owl
Je kunt dit zelf checken door in te loggen via : 192.168.2.254
Het kan zijn dat je merkt dat andere apparaten na de update plotseling niet (goed) meer werken. Mocht je dit ervaren wil ik vragen om hier een apart topic voor aan te maken. We kunnen er namelijk niet automatisch van uit gaan dat de grondoorzaak dezelfde is als bij de Nefit.
Wat nou als je merkt dat je Nefit niets meer doet?
Ik laat het er voorlopig bij en wacht op de algemene firmware uitrol die het probleem gaat verhelpen en kan ondertussen gebruik maken van de positieve functionaliteit die de nieuwe firmware te bieden heeft met betrekking tot mesh. Logische vervolgvraag: wanneer komt die nieuwe firmware er? Antwoord: Weet ik niet. (een nieuwe firmware lanceren moet door veel partijen goedgekeurd worden omdat er het gevaar bestaat dat er andere onvoorziene problemen ontstaan) Uiteraard zal ik een update geven zodra we een streefdatum hebben. Ik wil nu gebruik maken van mijn nefit en wil graag dat de firmware teruggezet wordt.
Als je voor optie 2 kiest, graag je profiel aanvullen en vervolgens hier een berichtje schrijven. Zet je klantnummer in je profiel zodat ik sneller kan werken.
Ik stuur de verzoekjes door en die worden per batch teruggezet. 's Weekends gebeurt dit niet.
Als we je verzoek hebben doorgezet krijgt je berichtje een like van één van de moderators.