Namens een 80-jarige abonnee van Digitenne ben ik begin februari begonnen met de vraag of ik een kastje kon omruilen voor een insteekkaart. Reden? Met een insteekaart heeft deze mijnheer nog maar 1 afstandsbediening nodig ipv 2. Er is telefonisch contact geweest op 11 februari, 17 februari, 23 februari, 25 februari, 28 februari, 3 maart, 7 maart, 10 maart. 16 maart, 25 maart, 30 maart, 8 april 13 april, 20 april en 10 mei. In totaal 15 maal contact gehad -en misschien vergeet ik er nog wel 'n paar- en iedere keer was er weer een ander verhaal. “We gaan het regelen; Er stond nog een bestelling open is zelfs 4x gebruikt; Mijn collega heeft het niet goed gedaan is ook een aantal malen genoemd; Maandag is de kaart bij u binnen,; Vrijdag is de kaart bij u binnen” etc. Terugbel afspraken die niet zijn nagekomen enz. enz. Inmiddels ben ik 3 maanden onderweg met deze simpele vraag. Ongelofelijk, wat een totaal gebrek aan service. Vorige week had ik een dame van de klantenservice aan de lijn die “deze belachelijke gang van zaken ook zeer betreurde maar het nu voor ons ging regelen” want ik was begrijpelijkerwijs nogal boos geworden over het gebrek aan service en daadkracht bij KPN. Zij deelde me mede dat er een leveringsproblemen waren met de insteekkaarten maar dat die kaart vorige week afgeleverd zou worden. Na 3 werkdagen zou de kaart op de mat ploffen, volgens haar. Maar ook zij is helaas haar toezegging niet nagekomen. Deze gang van zaken is toch ongelofelijk?
Maar hoe dan ook, nog steeds geen insteekkaart voor deze bejaarde man van 80 jaar dus vandaag maar weer eens gaan bellen met KPN. Ook deze dame vond het beneden alle peil dat dit allemaal zo lang moest duren maar ze ging even informeren of de insteekkaarten inmiddels beschikbaar waren. Na de gebruikelijke lange wachttijd deelde deze dame mij mede -nadat ik 3 maanden aan het lijntje ben gehouden- dat er geen insteekkaart afgegeven mocht worden. Was wel mogelijk bij een nieuw abonnement maar niet bij een bestaand abonnement. Dat wisten ze bij KPN blijkbaar niet de afgelopen 3 maanden, ook klantenservice had hier blijkbaar geen weet van? Nog nooit zo'n schertsvertoning meegemaakt.
Dus wat te doen? Zijn abonnement opzeggen en opnieuw afsluiten lijkt de enige optie om aan een insteekkaart te komen. Wat 'n schandalige vertoning!