Hallo,
Kan een glasvezel (AON) verbinding zomaar vervangen worden door een GPON of XGS-PON glasvezel verbinding?
Hallo,
Kan een glasvezel (AON) verbinding zomaar vervangen worden door een GPON of XGS-PON glasvezel verbinding?
Beste antwoord door Joris62
Nou, het gaat me niet om een verbetering. Ik ben juist bang voor het tegenovergestelde.
Wat ik gehoord heb is dat ze bijvoorbeeld bij een abonnement van T-Mobile, je gaan aansluiten op een GPON verbinding. Terwijl er een AON verbinding ligt.
Dat snap ik dus niet omdat het dan van AON zomaar kan worden omgezet naar een GPON, een compleet andere techniek.
Leggen die dan oneens een nieuwe glasvezelkabel aan of iets dergelijks
Die kabels moeten niet vervangen worden. Als je aan alle twee kanten (dus bij de klant en in de centrale) die apparatur vervangt dan kan het glasvezelkabel het wel aan. (Het koper kabel in de grond is voor de overgang van analog+modem naar ISDN naar ADSL bijvoorbeeld ook niet vervangen worden.) Waarbij dan inderdaad een provider via het glasnetwerk van de andere zou moeten leveren. Hier zijn ze nog wel huiverig op. Bij ADSL was dat anders...
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.