Beste KPN-mensen, ik ben de laatste maanden regelmatig in het centrum van Amersfoort en het valt me elke keer weer op dat ik dan geen internet kan gebruiken. Of ik nu koffiedrink bij Buuf in de Serre (Kleine Haag 2, 3811 HE), lunch bij 't Lieve Vrouwtje (Lieve Vrouwestraat 19, 3811 BP) of zoals vandaag dat ik een tas sta te kopen in Leatherstyle Amersfoort (Langestraat 73, 3811 AC): ik heb totaal geen bereik, kan niemand appen of iets opzoeken. Waardeloos. Ik sprak er vandaag met twee winkeleigenaren over (koffiezaak Nul33 in de Langestraat én die tassenzaak even verderop) en beiden zeiden dat ze dit vaak hoorden van klanten van KPN. Dan lukt het met bijvoorbeeld Vodafone wel maar met KPN niet. Er wordt veel over geklaagd dus.
Aangezien ik hier straks nog veel vaker ben, ik verhuis namelijk naar Amersfoort binnenkort, moet ik er niet aan denken dat ik elke keer dat ik op mijn mobiel kijk als ik in mijn eigen stad rondloop, geen bereik heb. Ik verhuis toch verdorie niet naar de verste randen van het land in onbewoond gebied! Amersfoort is nota bene het geografisch middelpunt van ons land, sterker nog, de Onze Lieve Vrouwetoren (op het Onze Lieve Vrouwekerkhof, waar je dus ook geen bereik hebt) is het absolute midden.
Mijn vraag is dus heel simpel: wanneer gaat KPN ervoor zorgen dat de binnenstad van Amersfoort het internetbereik krijgt dat elke Nederlandse stad verdient?