Skip to main content
Beantwoord

Vrienden kunnen met hun PC's niet verbinden met mijn wifi

• 24 februari 2024
  • 5 reacties
  • 77 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties

Vrienden kunnen soms niet verbinden met mijn wifi netwerk. Is er iets dat ik met de modem anders in kan stellen? Zij krijgen de melding ‘Can’t connect to this network’. Er staat een wifiicoon met een kruisje erbij. Sommige vrienden lukt het wel, maar anderen niet. Alle pc’s hebben windows 10. 

Beste antwoord door Middelburg2002

Zou het kunnen dat je vrienden een PC hebben die WIFI 6 niet ondersteund? In dat geval zou je op de V12 in kunnen loggen via 192.168.2.254 en dan bij wifi settings terug zetten naar 802.11b+g+n (2.4) en 802.11a+n+ac (5.0)

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8372 reacties
  • 24 februari 2024

Wat voor merk en type modem heb je van KPN @WardG .

Verder hoop ik dan wel dat je gastnetwerk hebt aangezet voor je vrienden en ze niet toelaat op je privé-netwerk, dit i.v.m. de veiligheid en jouw verantwoordelijkheid bij misbruik van het netwerk door derden, lees vrienden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 24 februari 2024

Het is een KPN box 12b. Ik heb ze in dit geval toegelaten op mijn privé-netwerk. Misschien niet het meest veilig maar ik vertrouw mijn vrienden. 

Zou het wel werken op het gast-account? Ik heb die niet aan staan zie ik.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 24 februari 2024

Zou het kunnen dat je vrienden een PC hebben die WIFI 6 niet ondersteund? In dat geval zou je op de V12 in kunnen loggen via 192.168.2.254 en dan bij wifi settings terug zetten naar 802.11b+g+n (2.4) en 802.11a+n+ac (5.0)

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi @WardG, is het nog gelukt je vrienden op Wifi te krijgen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 26 februari 2024

Dank allen voor de antwoorden! Ik ga de volgende keer als ze komen bovenstaande dingen proberen en dan laat ik weten of dat het probleem heeft verholpen.