Skip to main content
Vraag

KPN TV app logt steeds uit op mijn smart TV

• 3 november 2024
  • 20 reacties
  • 241 keer bekeken

Ik gebruik de KPN TV+ app op een LG oled smart tv.

Na uitschakelen van de TV moet ik vaak opnieuw inloggen, niet altijd. Heel irritant.

Kan dit snel opgelost worden?

20 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16232 reacties
  • 6 november 2024

Hoi @Hans4481, de TV+ App is er nog niet voor de smart tv. Gebruik je de mobiele app daar, of is het de iTV Online app?

Als het wel de TV+ App is. zou je dan ook kunnen kijken hoe dat gaat op een mobiele telefoon of tablet? Die app is daarvoor bedoeld, dus laten we het daar proberen.

De TV+ App komt nog wel naar de smart tv, daar gaan we binnenkort mee testen: 

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 7 november 2024

Ik heb op een nieuwe smart tv de KPN app geïnstalleerd om TV te kijken. Ik weet niet hoe die heet. M.i. is er maar één optie om die app er op te zetten.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16232 reacties
  • 8 november 2024

Klopt, dat is niet de TV+ App. Je hebt de iTV Online app dus. Wat gebeurt er precies als je uitgelogd bent, heb je dan ook een foutmelding of iets in die geest? 

Is het een LG met Android TV, of met WebOS?

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 8 november 2024

Het is een LG met WebOS.

Geen foutmeldingen. De app wil niet opstarten maar vraagt inloggegevens. Na invullen logt ie gewoon weer in.

Overigens is het niet altijd. Soms start ie gewoon wel op. Dat is het vreemde.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16232 reacties
  • 11 november 2024

Maakt het ook nog verschil of je inlogt met je KPN ID, of met het abonnementsnummer en de pincode? Of gebeurt het in beide gevallen?

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 11 november 2024

Ik log altijd in met abonnementsnummer en pincode. Nooit de andere methode gebruikt.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16232 reacties
  • 12 november 2024

Zou je dat als test wel eens kunnen proberen? Puur om uit te sluiten dat het daarmee te maken heeft. We hebben nog geen houvast waar het aan zou kunnen liggen, dus we moeten dingen uitproberen.

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
  • KPN TV apps
  • 337 reacties
  • 12 november 2024

@Hans4481 Een paar vragen:
-Zou je je forumprofiel willen invullen zodat we gericht kunnen kijken naar de logging van jouw app? En aangeven zodra je dat gedaan hebt?
-Wat is het exacte modelnummer van jouw LG televisie?
-Kun je je een moment herinneren dat je zonder reden opnieuw moest inloggen, datum + tijdstip. Liefst vrij exact, maar anders bij benadering (b.v. afgelopen dinsdagochtend). En wellicht ook wanneer je vóór dat moment voor het laatst onze app gebruikte én wellicht in welk scherm n onze app je stopte met kijken? 

Inloggen met KPN ID kan niet in de iTV online app voor smarttv/androidtv welke hier wordt bedoeld @Jasper van KPN . Versie 3.0.22.

De grondoorzaak vinden is belangrijk, ook al wordt deze app vervangen voor de TV+ smarttv app over enige tijd. Mocht de grondoorzaak liggen in de backend of code die alleen sommige TV's raakt, dan is dat belangrijk om dit alsnog te onderzoeken, zodat dit issue straks niet alsnog ook bij de TV+ smarttv app optreed of kunnen we het voor iedereen oplossen mocht het in de backend liggen. 

Ik denk dat ook @Amanda CC ook last heeft soms van dit spontaan uitloggen, alleen vermoeden wij dat dat géén relatie heeft met de Sorry,... meldingen die gebruikers daar tegenkomen. En in dat geval is het lastiger onderzoeken. Dat probleem graag daar in dat topic laten, maar voor @Hans4481 wel belangrijk om te weten of hij die klachten ook heeft. Misschien dat @Amanda CC ook zo'n recent spontaan uitloggen (en dus noodzaak om weer in te loggen) voorbeeld kan delen hier? En modelnr van de TV?

• Helper
  • 46 reacties
  • 12 november 2024

Ik heb wel eens gelezen dat als apps worden opgeslagen in local storage de inloggegevens worden bewaard, loopt het geheugen op een bepaald moment vol dan wordt de zaak opgeschoond en dat verklaart ook dat je opnieuw moet inloggen.

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 12 november 2024

Ben momenteel met vakantie. Ik ga ermee door na 9 december.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16232 reacties
  • 13 november 2024

Dank je voor de aanvulling en correctie @TV Apps Team, doordat het in de TV+ app wel kan dacht ik even dat het in deze ook kon. 

Dan kijken we na je vakantie verder @Hans4481, eerst een fijne vakantie! Als anderen hetzelfde ervaren kunnen ze de gestelde vragen ook beantwoorden, dan kunnen we die meenemen.

• Helper
  • 46 reacties
  • 13 november 2024

@Jasper van KPN Graag gedaan.

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 8 januari 2025

Alweer een tijdje terug en uitgebreid getest.

Het uitloggen gebeurt nu minder vaak maar het is niet weg. Opnieuw inloggen kan met alleen pincode. Het abonnementsnummer onthoudt ie wel.

Maakt het nog uit of je voor het uitschakelen van de tv eerst de KPN app afsluit?

Ook valt op dat de app soms heel traag opstart. Als de app is gestart werkt ie goed. Hoewel de functionaliteit stukken minder is dan met de setup box.

Is er nog verbetering te verwachten in de app of blijft dit zo?

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16232 reacties
  • 9 januari 2025

Welkom terug ​@Hans4481, fijn dat je het uitgebreid getest hebt! Dat het nog gebeurt is vervelend genoeg dus. Zou je dan deze punten van ​@TV Apps Team kunnen doen? Dan kunnen we daarmee kijken wat we er over kunnen zien:

TV Apps Team schreef:

@Hans4481 Een paar vragen:
-Zou je je forumprofiel willen invullen zodat we gericht kunnen kijken naar de logging van jouw app? En aangeven zodra je dat gedaan hebt?
-Wat is het exacte modelnummer van jouw LG televisie?
-Kun je je een moment herinneren dat je zonder reden opnieuw moest inloggen, datum + tijdstip. Liefst vrij exact, maar anders bij benadering (b.v. afgelopen dinsdagochtend). En wellicht ook wanneer je vóór dat moment voor het laatst onze app gebruikte én wellicht in welk scherm n onze app je stopte met kijken? 

Bij het invullen van je profiel kan je het abonnementsnummer van tv ook vermelden.

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 9 januari 2025

Profiel is aangevuld.

Zaterdag 4 januari moest ik weer inloggen. Ik weet echt niet meer in welk scherm de app hiervoor gesloten werd…

Zojuist TV nog even ingeschakeld en moest wederom pincode ingeven.

Daarna de TV uitgezet al kijkend naar KPN TV. Na opnieuw inschakelen was de pincode niet nodig.

TV nogmaals uitgeschakeld, maar nu na eerst de KPN app te hebben afgesloten. Na opnieuw inschakelen was de pincode eveneens niet nodig.

Vooralsnog lijkt het erop dat als de TV langere tijd niet is ingeschakeld (enkele dagen) de pincode opnieuw wordt gevraagd.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16232 reacties
  • 10 januari 2025

Dank je voor de toelichting en het voorbeeld! Ik geef ze door zodat we kunnen kijken wat er gebeurt. Daar komen we op terug.

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
  • KPN TV apps
  • 337 reacties
  • 10 januari 2025
Hans4481 schreef:

Profiel is aangevuld.

Zaterdag 4 januari moest ik weer inloggen. Ik weet echt niet meer in welk scherm de app hiervoor gesloten werd…

Zojuist TV nog even ingeschakeld en moest wederom pincode ingeven.

Daarna de TV uitgezet al kijkend naar KPN TV. Na opnieuw inschakelen was de pincode niet nodig.

TV nogmaals uitgeschakeld, maar nu na eerst de KPN app te hebben afgesloten. Na opnieuw inschakelen was de pincode eveneens niet nodig.

Vooralsnog lijkt het erop dat als de TV langere tijd niet is ingeschakeld (enkele dagen) de pincode opnieuw wordt gevraagd.

Beide momenten even goed bekeken. Die van 4 januari kon ik er weinig mee, ik denk dat je het toen niet opgelost hebt gekregen en niets met de app hebt gedaan en het gelaten voor wat het was? (ook dat zegt iets als dat klopt)
9 januari is duidelijker, ook dat je het hersteld hebt en iets bent gaan kijken.
Heb je toen de PIN ingegeven, of de app gesloten via andere manier?

Er is een aardige kans dat we dit niet meer kunnen verhelpen, aangezien de opvolger al een hele tijd in de maak is (en voor Android-TV paar dagen geleden uitgekomen is), maar als je nog wil assisteren in de analyse dan mag dat (nu weten we echt nog te weinig van dit issue).

In combinatie met de ene keer dat ik het zelf ervaarde, zou ik willen vragen de volgende keer dat de app om de pincode vraagt: vul deze niet in en sluit de app geforceerd af en start de app daarna weer op (zie alinea hieronder voor hulp).
Dan ben ik benieuwd of deze dan wél weer vanzelf opstart, of alsnog om de PIN vraagt.
Vraagt deze alsnog om de PIN na zelfs herstarten van de app, start dan even een andere app op zoals Netflix, YT, HBO ofzo. En ga dan weer terug naar de KPN app.
Nog steeds de vraag om de PIN? Graag TV even 10 seconden spanningsloos maken, dan weer spanning erop, op laten starten en dan app weer starten.

Doel is te kijken of je, net als ik toen, de app weer kunt laten starten zonder de PIN in te hoeven voeren. Maar het kan ook een andere situatie zijn.

Hoe sluit je de app op LG geforceerd?
Het hangt er beetje vanaf welke WebOS je TV heeft, hoe je een app geforceerd kan sluiten, maar meest recente optie die zou moeten werken: druk op de Home(/Thuis) knop, dan de knop en je krijgt een lijst met je recente apps, met een optie om deze te sluiten. Vanuti het besturingssysteem dus.
Op oudere WebOS versie is het: ingedrukt houden van Back (/Terug) knop tot de app zich sluit. Helpt dit ook niet, kijk nog even hier.

Hoe dan ook, er is geen code aanwezig in de app die het opnieuw invoeren van de PIN vereist na zoveel tijd. Dus je mag prima een maand niet kijken en dan logt ie echt vanzelf weer in, zo hoort het te werken (mits je niet zelf,  of een app namens je, appdata wist in de tussentijd natuurlijk). Wél zou het LG WebOS wijzigingen hebben kunnen toepassen waardoor sommige data mogelijk verwijderd wordt na x dagen. maar dan verwachtten we veel meer klachten en dat is niet logisch (maar overal worden fouten gemaakt, bij ons maar ook LG; we kunnen niets uitsluiten). 

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 13 januari 2025

Dank om dit serieus op te pakken. Het verbaast mij wel dat dit zo'n ingewikkeld issue is, maar ik ben dan ook geen app ontwikkelaar…

De antwoorden: 

4 januari: klopt

9 januari: gewoon de PIN ingegeven. Ik sluit de app eigenlijk maar op 2 manieren: TV uitzetten of home knop indrukken.

Ik zal je suggesties om de app geforceerd te sluiten en weer te starten nog gaan uitproberen en laat je dan weten.

Overigens heeft LG intussen ook al (minimaal 2x) een update van WebOS doorgevoerd op de TV…. Ik weet niet of dat ook nog iets verandert.

• Auteur
  • Topper
  • 20 reacties
  • 20 januari 2025

Merkwaardig: Sinds voorgaande post start de app steeds zonder pincode te vragen. Prima dus, maar ik vraag mij wel af wat er nu is veranderd….

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16232 reacties
  • 21 januari 2025

Dat zal je altijd zien dan inderdaad ðŸ™‚ Laten we nog geen conclusies trekken, maar het nog even aankijken. Als het toch weer gebeurt kan je de stappen van TV Apps Team proberen en kunnen we aan de hand daarvan verder kijken.

Reageer