Skip to main content
Vraag

Waarom moet ik betalen voor extra apparatuur als fout bij KPN ligt

• 23 december 2024
  • 2 reacties
  • 74 keer bekeken

Sinds een half jaar in nieuwbouwflat. Niet speciaal enorm groot. Niks dan problemen gehad met glasvezel, wifi en mijn vaste telefoon. Ja, die heb ik nog en wat dan nog? Ik ben mantelzorger en ik hoef me ook niet te verdedigen. Continu gedoe met ontvangst, dan wel telefoon die het weer niet doet. Elke keer i.e. wekelijks als ik bel met de klantenservice krijg ik behalve de 100 zelfde vragen ( er is toch een dossier??? Lees toch eerst na) ook 100 verschillende oplossingen waarbij geen rekening wordt gehouden met mijn situatie dwz dat ik soms niet goed zie. Bij de laatste juffrouw moest en zou ik noemen in welk poortje de kabel zit. Dat kan ik niet zien!!! En daarbij is dat nooit eerder gevraagd. Dat niet alleen. Bijna iedereen heeft die stomme box in gangkast waardoor het signaal gehinderd wordt. KPN weet dit en toch, en toch word ik gedwongen Wifi versterkers te kopen en moet dan heel blij zijn dat ik reductie krijg. KPN stopt die idiote glasvezel in kasten, KPN geeft geen goede verbinding, KPN biedt geen constructieve oplossing, maar ik betaal inmiddels bijna €100 per maand voor het abonnement. Zo kan ik ook mijn zakken vullen. Klanten extra apparatuur laten kopen en geen enkele, maar dan ook geen enkele concrete oplossing bieden. Opmerkingen als ‘normaal gesproken’..oh spaar me deze idiote scripts. Het is zo ontzettend jammer dat de alternatieven net zo hopeloos zijn. Kortom: profiteren, profiteren, profiteren en met Kerst zgn  ‘gratis’ stompzinnige infantiele films aanbieden die bij mijn doelgroep totaal de plank misslaan. Nee, ga zo door! Waarvoor betaal ik in vredesnaam? En als KPN eens naar de demografie zou kijken, konden ze wat leren. Maar nee, Gen Z en die huilende Millennials voeren de boventoon. Fijen feestdagen. Stelletje dieven..

2 reacties

• 3389 reacties
  • 23 december 2024

Het modem kan prima in de woonkamer staan. Maar je moet wel een kabel van meterkast naar woonkamer hebben. Als je die niet hebt, dan moet die in de meterkast blijven staan.

Hoe zit de telefoon aangesloten? Staat die wel in de woonkamer? 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7617 reacties
  • 27 december 2024

Goedemiddag ​@Halfdana , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community.

Als ik het goed begrijp, zijn de problemen die je ervaart tweeledig; je ervaart problemen met je vaste telefoonaansluiting en met de wifi. Wat betreft de vaste telefoon, ervaar je daar al problemen mee sinds je een halfjaar geleden in een nieuwbouwflat bent gaan wonen? Hoe uiten die problemen zich precies? Je geeft dat je continu problemen hebt met de ontvangst, ervaar je dan problemen met gebeld worden of wanneer je zelf iemand probeert te bellen? OF geven zowel bellen als gebeld worden problemen? Hoe beter je dit uit kunt leggen, des te beter kunnen wij met je meedenken.

Verder geef je aan dat het wifi signaal wordt gehinderd omdat de Experia Box in de meterkast staat. Dat is heel goed mogelijk maar dat staat verder helemaal los van glasvezel, wifi is wifi. Je zegt dat je een wifi versterker niet ziet als een constructieve oplossing maar daar ben ik het niet mee eens omdat dit namelijk een uitstekende oplossing is voor de problemen die jij ervaart. Als het gaat om wifi ben je nu eenmaal afhankelijk van je omgevingsfactoren (denk hierbij aan de bouw van je woning, isolatie, vloerverwarming, magnetrons, andere wifi netwerken in je omgeving, deuren, plafonds etc. etc.) en dat zijn zaken waar een provider geen enkele invloed op heeft. Ben je ook al eens aan de slag gegaan met de KPN Wifi manager?

Reageer