Skip to main content
Beantwoord

Onterechte kosten online aankopen

• 3 januari 2025
  • 1 reactie
  • 39 keer bekeken

Maandelijks wordt er €11.99 aangerekend voor Pc 1 maand  Microsoft store.  KPN Pay is geen betaalmethode die elders wordt gebruikt dan iCloud. Na 3 uur contact met Microsoft bevestigen zij ook dat ik nog nooit een aankoop heb gedaan in de Microsoft store. Zowel niet gelinkt aan naam, e-mail of telefoon nummer.  Als zowel in Apple aankoop overzicht als Microsoft account geen aankoop bewijs te vinden is waar komen deze kosten dan vandaan en hoe is het mogelijk dat deze door KPN aangerekend worden.  Dit is overigens niet de eerste keer dat er onterechte kosten voor online aankopen door kpn gefactureerd worden. 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hey ​@EliaJay83. Logisch dat je op onderzoek uitgaat als je een kostenpost tegenkomt die je niet bekend voorkomt. 

Als ik zo google op ‘PC 1 maand’ met de kosten van €11,99 dan kom ik uit bij de kosten voor ‘PC Game Pass’. Meer informatie vindt je op deze website. Is er misschien een XBOX in huis waar je iCloud account of 06-nummer aan verbonden is? Of wordt er gegamed op een computer waarbij gebruik wordt gemaakt van een XBOX Game Pass? Dan is waarschijnlijk op die manier akkoord gegeven voor het in rekening brengen van deze online aankoop op de factuur. Het zijn wel terechte kosten eerlijk gezegd, want het kan niet zonder akkoord op de rekening verschijnen.

Je kunt wel online aankopen laten blokkeren op elk van je 06-nummers. Dan kan het in de toekomst in ieder geval niet meer voorkomen. Je kunt hiervoor een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt. In dit topic vind je nog informatie over hoe je online aankopen kunt stopzetten via de App store of via de Play Store. 

Hopelijk kom je met deze informatie verder :) 

Bekijk origineel

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 992 reacties
  • Antwoord
  • 6 januari 2025

Hey ​@EliaJay83. Logisch dat je op onderzoek uitgaat als je een kostenpost tegenkomt die je niet bekend voorkomt. 

Als ik zo google op ‘PC 1 maand’ met de kosten van €11,99 dan kom ik uit bij de kosten voor ‘PC Game Pass’. Meer informatie vindt je op deze website. Is er misschien een XBOX in huis waar je iCloud account of 06-nummer aan verbonden is? Of wordt er gegamed op een computer waarbij gebruik wordt gemaakt van een XBOX Game Pass? Dan is waarschijnlijk op die manier akkoord gegeven voor het in rekening brengen van deze online aankoop op de factuur. Het zijn wel terechte kosten eerlijk gezegd, want het kan niet zonder akkoord op de rekening verschijnen.

Je kunt wel online aankopen laten blokkeren op elk van je 06-nummers. Dan kan het in de toekomst in ieder geval niet meer voorkomen. Je kunt hiervoor een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt. In dit topic vind je nog informatie over hoe je online aankopen kunt stopzetten via de App store of via de Play Store. 

Hopelijk kom je met deze informatie verder :) 

Reageer