Skip to main content
Beantwoord

Beginpunt van ISRA aansluiting vinden

• 28 januari 2025
  • 2 reacties
  • 94 keer bekeken

Sinds kort hebben wij de mogelijkheid om glasvezel aan te sluiten.

Maar bij ons staat het modem op de eerste etage en niet in de meterkast. Onze meterkast staat namelijk niet centraal op de begane vloer, maar bij de voordeur. De koperen kabel loopt vanuit de woonkamer direct naar boven, richting het modem. 
We zouden de ethernet kabel over de vloer door de woonkamer kunnen trekken, maar dat is uiteraard geen gezicht.

Als ik kan vinden waar de koperen kabel begint, kan ik misschien de ethernet aansluiting door de kruipruimte trekken en dan langs de koperen kabel naar boven te sturen.

Tot slot mijn vraag; Waar kan ik het aansluitpunt vinden van het ISRA kabel.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Tim Bruines. Welkom op de community! Heb je het ISRA-punt inmiddels kunnen vinden? Ik ben benieuwd of het gelukt is om alles goed aan te sluiten.

Het ISRA-punt van de koperen telefoonlijn bevindt zich meestal in de meterkast. Dit is het punt waar de KPN-aansluiting je woning binnenkomt. Omdat jullie meterkast niet centraal ligt, kan het wat lastiger zijn om het aansluitpunt te vinden, maar meestal zit het ISRA-punt ergens aan de muur van de meterkast.

Wat betreft het trekken van de kabel door de kruipruimte: dat kan inderdaad een goede oplossing zijn! Zorg er wel voor dat je de juiste kabels gebruikt en dat je de kabels netjes en veilig installeert, zodat er later geen problemen ontstaan.

Bekijk origineel

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8361 reacties
  • 28 januari 2025

Beste ​@Tim Bruines een IS/RA-punt kan er als onderstaand uitzien en  in de meterkast, huiskamer of elders gepositioneerd zijn:

Diverse soorten IS/RA=punten.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16411 reacties
  • Antwoord
  • 29 januari 2025

Hoi ​@Tim Bruines. Welkom op de community! Heb je het ISRA-punt inmiddels kunnen vinden? Ik ben benieuwd of het gelukt is om alles goed aan te sluiten.

Het ISRA-punt van de koperen telefoonlijn bevindt zich meestal in de meterkast. Dit is het punt waar de KPN-aansluiting je woning binnenkomt. Omdat jullie meterkast niet centraal ligt, kan het wat lastiger zijn om het aansluitpunt te vinden, maar meestal zit het ISRA-punt ergens aan de muur van de meterkast.

Wat betreft het trekken van de kabel door de kruipruimte: dat kan inderdaad een goede oplossing zijn! Zorg er wel voor dat je de juiste kabels gebruikt en dat je de kabels netjes en veilig installeert, zodat er later geen problemen ontstaan.

Reageer