Er staat op mijn KPN-nota twee keer €0,16 van een spamnummer 078-7620580. We zijn erg alert op deze spamnummers en gaan ze zeker niet terugbellen. Daarom vinden we het vreemd dat er twee keer €0,16 op de nota staat
Mijn vraag is slechts deze: is het technisch mogelijk dat als je gebeld wordt, en dus niet zelf belt, een spammer geld van je nota kan laten afschrijven?
Ik beschik al over elk denkbaar advies dat KPN, Google en internet kan geven dat waarschuwt tegen spammers en hackers. Die mogen overgeslagen worden, waarvoor dank.
Moet je de ruimte voor Tips niet sparen voor straks als A.I. komt van de techmiljonairs? Want dan gaat internet helemaal propvol lopen met tips en waarschuwingen en advies, want vanaf dan is elk bericht verdacht en onbetrouwbaar. Nu al zijn mensen niet in staat om met zekerheid te zeggen dat de Here Jezus niet in je computer zit. Dus er staat ons wat te wachten.
Gebeld worden zou inderdaad geen kosten moeten opleveren. Ik kan maar één ding bedenken: staat het vaste nummer misschien doorgeschakeld naar een ander (mobiel) nummer? Dan levert niet het binnenkomende gesprek de kosten op, maar de uitgaande doorschakeling wel.
Nee, er is niet doorgeschakeld naar een andere telefoon. Op het tijdstip dat op de nota (13 Jan 09:16u) staat in de belgeschiedenis van het vaste telefoontoestel ook niets. Wel op 29 januari maar de nota daarvan komt pas volgende maand.
Onverklaarbaar. Gebeld worden komen nooit kosten bij kijken.
Wist je trouwens dat je inkomende bellers kunt blokkeren? Individuele nummer of volledig netnummer. Indien dat laatste kan niemand uit dat gebied je nog bereiken.
Op de site van de aanbieder van dat nummer : voipq.nl staat :
Intelligente monitoring tegen misbruik
Dan daar klagen ? (niet over die kosten natuurlijk)
NB Er wordt op sommige nummer terug zoek sites soms wel wat erg snel geroepen dat het om spam gaat maar dan is het soms de loodgieter die een afspraak wil maken, maar in dit geval lijkt het wel echt een verkooppraatje te zijn.
Moet je de ruimte voor Tips niet sparen voor straks als A.I. komt van de techmiljonairs? Want dan gaat internet helemaal propvol lopen met tips en waarschuwingen en advies, want vanaf dan is elk bericht verdacht en onbetrouwbaar. Nu al zijn mensen niet in staat om met zekerheid te zeggen dat de Here Jezus niet in je computer zit. Dus er staat ons wat te wachten.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.