Skip to main content
Beantwoord

Vertraging bij ontvangst e-mails van ActiveCampaign

• 18 februari 2025
  • 5 reacties
  • 82 keer bekeken

Beste KPN Community,

Ik merk dat e-mails van nieuwsbrieven via ActiveCampaign met flinke vertraging worden afgeleverd op mijn KPN e-mailadres.

Een specifieke nieuwsbrief werd verzonden op 16 februari 2025 om 21:29 UTC, maar pas afgeleverd op 18 februari 2025 om 11:04 CET. Dat is een vertraging van bijna 38 uur.

Andere ontvangers van dezelfde nieuwsbrief (niet bij KPN) krijgen deze wél op tijd. Uit de e-mailheader lijkt het erop dat de vertraging optreedt tussen de verzendende mailserver en de ontvangst op de KPN-mailservers.

Mijn vragen:

1. Worden e-mails van ActiveCampaign door KPN vertraagd of gefilterd?
  2. Zijn er instellingen of een whitelist-optie om dit probleem te voorkomen?
  3. Kan dit onderzocht worden door de technische afdeling?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,
Edwin vd Ende

Beste antwoord door Dennis ABD

Neem even contact op met abuse@kpn.com, inclusief de volledige headers. Wij gaan dan even kijken. De informatie in dit topic is helaas niet voldoende om iets zinnigs te zeggen.

Bekijk origineel

5 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1025 reacties
  • 21 februari 2025

Hoi ​@Edwin vd Ende. Welkom op de KPN Community! Vreemd dat deze specifieke e-mails vertraagd binnen komen. 

Ik heb er geen weet van of deze e-mails van ActiveCampaign door ons vertraagd afgeleverd worden. Eigenlijk heb ik wat vragen voor jou om zo misschien wat meer te weten te komen. Heb je je mailadres ook ingesteld op andere apparaten (telefoon of tablet) en is de mail daar op hetzelfde tijdstip binnengekomen? Heb je ook gekeken in de KPN Webmail of daar hetzelfde tijdstip staat voor ontvangst? En kun je ook vertellen of je je mailaccount als POP of als IMAP hebt ingesteld? En de laatste vraag: Welk mailprogramma gebruik je voor je mail? 

Laat maar weten, dan kunnen we vanuit daar weer verder denken. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 21 februari 2025

Ik heb op deverse apparaten mijn mail opgehaald en deze betreffende mail is overal op hetzelfde tijdstip binnengekomen. Ik gebruik IMAP en op mijn werkplek Outlook.

Ik heb van de laatste 3 mails de koptekst geanalyseerd : delay zit in deze stap

Nr  1  van 09-02 

#    Delay          From *                             To *                                Time received    

0    9 hours    cpxdcdir-mh102    →        cpxdcback-mh114        9-2-2025, 20:01:37 CET

NR 2  Van 17-02
0    25 hours    cpxdcdir-mh101    →        cpxdcback-mh114        17-2-2025, 12:18:19 CET    

Nr 3 van 18-02

0    37 hours    cpxdcdir-mh101    →        cpxdcback-mh114        18-2-2025, 11:04:21 CET

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1025 reacties
  • 24 februari 2025

Dank je voor het beantwoorden van de vragen. Ik weet niet zo goed wat er misgaat hier. Op de Community is ook iemand van de Abuse-afdeling actief en hopelijk weet ​@Raymondt waarom deze mailtjes vertraging hebben. 

Dennis ABD
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Abuse
  • 817 reacties
  • Antwoord
  • 25 februari 2025

Neem even contact op met abuse@kpn.com, inclusief de volledige headers. Wij gaan dan even kijken. De informatie in dit topic is helaas niet voldoende om iets zinnigs te zeggen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1025 reacties
  • 28 februari 2025

Dank ​@Dennis ABD voor je reactie. Is het inmiddels gelukt om met de Abuse-afdeling hierover in contact te treden ​@Edwin vd Ende ? 

Reageer