Beste Iedereen,
Wil toch even een topic aanmaken, voor mijn ouders van in de 70 jaar... Die zijn sinds vorige week verhuisd naar een nieuwbouw woning, maar helaas nog geen werkende glasvezel verbinding, en ik vraag me af wat wij niet goed hebben gedaan. Ze zitten bij XS4ALL voor de duidelijk.
In de meterkast hangt dus al sinds de oplevering een Glasvezelkastje (FTU) met glasvezel kabel erin. Dus het fysieke gedeelte lijkt dan in orde. Dan kan je ook op netwerk.kpn.com het postcode invullen en dan staat er dit: “Goed Nieuws. We sluiten je woning aan voordat je de sleutel krijgt.” en: “Ben je al klant van een van de providers op ons netwerk? Geef dan je verhuizing door via je provider.”
3 Februari ingelogd via kpn.com met KPN ID, en de verhuizing doorgegeven. Nou, alles in orde denk je dan, Er staat dan nu ook nog steeds: “Sluit gemakkelijk aan met onze Installatiehulp. Kom je er zelf niet uit, dan kan je snel een belafspraak maken met onze experts” En ook nog: “Je kunt aansluiten!” met een feestmuts erbij…
Maar, als je dan een week van te voren belt, met hoe staat het ermee, dan krijgen we te horen bij Xs4all dat er nog ‘iets’ niet in orde is met de aansluiting… euh, okay. En ze (de servicedesk van XS4ALL) kunnen niet zien wat er aan de hand is, maar wel een ‘blokkade’ omdat administratief de aansluiting nog niet is afgemeld, of er moet nog een meting gedaan worden etc. ? Ik moest daarvoor Netwerk KPN bellen.
Ik bellen naar Netwerk KPN, en die zeggen beetje hetzelfde, maar ook zij kunnen niet aangeven WAT er nu dus moet gebeuren. Maar ze zouden het nakijken. Dan bel je een dag (of 2) later terug, en dan moet je ineens (?) een nieuwbouw aanvraag invullen, en dan denk ik van ja…. had dat 3 weken geleden gemeld… Dus nu moet er een monteur komen voor… Ik weet niet precies wat ? Maar volgens de site van netwerk is alles in orde.
Nu is er door XS4ALL gelukkig een ‘noodpakket’ verstuurd met digitenne, wat niet werkt tegen de Belgische grens, geen signaal helaas… en een 4G wifi router, die gelukkig wel werkt (na eerst gebeld te moeten hebben met xs4all, want beheer wachtwoord was niet gereset). Dus zo streamen we dan maar TV via een laptop. (Gelukkig ben ik systeem / netwerkbeheerder,, dus het was zo gepiept, ook het vastzetten op 4G, want automagisch pakte het 2G…. tsjah...)
Maar… wel erg teleurstellend dus, dat ik eerst 4 / 5 weken tegen mijn ouders verkondig, zo, na de verhuizing gedaan te hebben, komt het allemaal goed, maar helaas….. het is dus niet goed :-(
Sorry voor langere verhaal, maar moest dit toch even kwijt
Gino