Skip to main content
Beantwoord

Verhuizing naar nieuwe woning gaat niet zoals gehoopt omdat de aansluiting toch niet klaar bleek

• 10 maart 2025
  • 10 reacties
  • 143 keer bekeken

Beste Iedereen,

Wil toch even een topic aanmaken, voor mijn ouders van in de 70 jaar... Die zijn sinds vorige week verhuisd naar een nieuwbouw woning, maar helaas nog geen werkende glasvezel verbinding, en ik vraag me af wat wij niet goed hebben gedaan. Ze zitten bij XS4ALL voor de duidelijk.

In de meterkast hangt dus al sinds de oplevering een Glasvezelkastje (FTU) met glasvezel kabel erin. Dus het fysieke gedeelte lijkt dan in orde. Dan kan je ook op netwerk.kpn.com het postcode invullen en dan staat er dit: “Goed Nieuws. We sluiten je woning aan voordat je de sleutel krijgt.” en: “Ben je al klant van een van de providers op ons netwerk? Geef dan je verhuizing door via je provider.”

3 Februari ingelogd via kpn.com met KPN ID, en de verhuizing doorgegeven. Nou, alles in orde denk je dan, Er staat dan nu ook nog steeds: “Sluit gemakkelijk aan met onze Installatiehulp. Kom je er zelf niet uit, dan kan je snel een belafspraak maken met onze experts” En ook nog: “Je kunt aansluiten!” met een feestmuts erbij… 

Maar, als je dan een week van te voren belt, met hoe staat het ermee, dan krijgen we te horen bij Xs4all dat er nog ‘iets’ niet in orde is met de aansluiting… euh, okay. En ze (de servicedesk van XS4ALL) kunnen niet zien wat er aan de hand is, maar wel een ‘blokkade’ omdat administratief de aansluiting nog niet is afgemeld, of er moet nog een meting gedaan worden etc. ? Ik moest daarvoor Netwerk KPN bellen. 

Ik bellen naar Netwerk KPN, en die zeggen beetje hetzelfde, maar ook zij kunnen niet aangeven WAT er nu dus moet gebeuren. Maar ze zouden het nakijken. Dan bel je een dag (of 2) later terug, en dan moet je ineens (?) een nieuwbouw aanvraag invullen, en dan denk ik van ja…. had dat 3 weken geleden gemeld… Dus nu moet er een monteur komen voor…  Ik weet niet precies wat ? Maar volgens de site van netwerk is alles in orde.

Nu is er door XS4ALL gelukkig een ‘noodpakket’ verstuurd met digitenne, wat niet werkt tegen de Belgische grens, geen signaal helaas… en een 4G wifi router, die gelukkig wel werkt (na eerst gebeld te moeten hebben met xs4all, want beheer wachtwoord was niet gereset). Dus zo streamen we dan maar TV via een laptop. (Gelukkig ben ik systeem / netwerkbeheerder,, dus het was zo gepiept, ook het vastzetten op 4G, want automagisch pakte het 2G…. tsjah...)

Maar…  wel erg teleurstellend dus, dat ik eerst 4 / 5 weken tegen mijn ouders verkondig, zo, na de verhuizing gedaan te hebben, komt het allemaal goed, maar helaas….. het is dus niet goed :-(

Sorry voor langere verhaal, maar moest dit toch even kwijt 

Gino

Beste antwoord door Gino-D

Nou…. om het nog gekker te maken. Ik belde vandaag nog eens met XS4ALL, over de gang van zaken, en hadden het ook al wel door, dat het allemaal niet zo goed verliep, maar zei dat het toch echt heel snel actief moet zijn, waarom het naar de 25ste werd verschoven, wist hij niet, maar hij ging het wel allemaal bij elkaar zetten, en doorgeven dat dit niet de normale gang van zaken was. Tot zover prima. Was op zich en goed gesprek.

Dan, een uur of 2 later, ineens mailtjes en Sms'jes, dat de verbinding actief was, en warempel, mijn vader belde, ‘hee… glas brandt nu’

Dus, nu alles aangesloten, en kan de 'soap’ eindelijk gesloten worden 😎

Bekijk origineel

10 reacties

• Auteur
  • Helper
  • 35 reacties
  • 11 maart 2025

Voor de zekerheid maar even een foto gemaakt van het kastje. Dit ziet er allemaal toch netjes uit. Stroom punt is ook aanwezig. Inmiddels zwarte genexis kastje er ook opgeklikt, helaas, geen glas signaal.

Volgens KPN kan er ook aangesloten worden, maar ja….

​​​​

• Auteur
  • Helper
  • 35 reacties
  • 11 maart 2025

Als er geen een lampje brand, is het een stroom / power issue. Als alleen power brandt, dan is het inderdaad een nog niet werkende verbinding (wat bij mijn ouders het geval is op dit moment….). Bij mijn ouders schijnt er nog iets te zijn met de 'aannemer’ ? Maar vervolgens hoor ik ook nog niet hoe en wat, wat best vervelend is.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27465 reacties
  • 12 maart 2025

Hoi ​@Gino-D . Begrijpelijk dat je hier van baalt. Je regelt alles van tevoren en dan krijg je vervolgens al deze onduidelijkheid.

Ik lees iets over een monteur.  Is er ergens een afspraak gepland?  Wat weet je over het vervolg? Wat staat er in de mails die jullie van KPN gehad hebben?

• Auteur
  • Helper
  • 35 reacties
  • 12 maart 2025
Erwin van KPN schreef:

Hoi ​@Gino-D . Begrijpelijk dat je hier van baalt. Je regelt alles van tevoren en dan krijg je vervolgens al deze onduidelijkheid.

Ik lees iets over een monteur.  Is er ergens een afspraak gepland?  Wat weet je over het vervolg? Wat staat er in de mails die jullie van KPN gehad hebben?

Hoi,

nee, laatste status is nu ik net gebeld heb, dat het bij ‘nieuwbouw’ ligt… En daar kan blijkbaar niet veel informatie gedeeld over worden bij KPN netwerk. Kijk, en ik snap dat er zoiets moet aangemaakt worden misschien, maar als niemand dat verteld, ja… en je ziet dat alles eigenlijk ‘in orde’ is, dan verwacht je dat ook niet.

• Auteur
  • Helper
  • 35 reacties
  • 13 maart 2025

Laatste status wat ik ervan weet nu, is omdat ik ook de aannemer en nog via een andere weg info heb gezocht, is dat het een ‘administratieve’ handeling is, die nog niet gedaan was… Hij stond op ‘code 35’ ? en is naar code 2 gegaan, waardoor het nu door de systemen kan gaan.

Maar dit is wel erg teleurstellend om te horen, dat je ouders in een nieuwbouw huis zitten, waarbij de buren al wel glasvezel hebben, en hun niet, om een administratieve reden… ja….. En mijn vader wel 10 x vragen, het komt toch allemaal wel goed, en ik maar zeggen, ja, kijk maar, alles staat op groen en etc… ja…. niet dus...

Maar op dit moment nog steeds geen signaal…. Hopelijk wel snel nu.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27465 reacties
  • 17 maart 2025

Hoi ​@Gino-D .  Ik wil graag even meekijken.

Kun je de gegevens van je ouders in je profiel zetten (doe maar in het vrije veld)  en mij daarna hier een seintje geven?  Postcode+huisnummer, naam en (als je die weet) het klantnummer. 

• Auteur
  • Helper
  • 35 reacties
  • 17 maart 2025

Gedaan, in het ‘prive’ veld bijna onderin zeg maar. Alvast bedankt ook.

• Auteur
  • Helper
  • 35 reacties
  • 18 maart 2025

En ‘zucht'… nog maar eens een email, dat het weer is uitgesteld…. hoe moeilijk kan het zijn, wetende dat buren in dezelfde appartementen complex WEL internet hebben….

We hebben helaas meer tijd nodig. Het kost meer tijd om je bestelling klaar te maken voor gebruik.

• Auteur
  • Helper
  • 35 reacties
  • Antwoord
  • 19 maart 2025

Nou…. om het nog gekker te maken. Ik belde vandaag nog eens met XS4ALL, over de gang van zaken, en hadden het ook al wel door, dat het allemaal niet zo goed verliep, maar zei dat het toch echt heel snel actief moet zijn, waarom het naar de 25ste werd verschoven, wist hij niet, maar hij ging het wel allemaal bij elkaar zetten, en doorgeven dat dit niet de normale gang van zaken was. Tot zover prima. Was op zich en goed gesprek.

Dan, een uur of 2 later, ineens mailtjes en Sms'jes, dat de verbinding actief was, en warempel, mijn vader belde, ‘hee… glas brandt nu’

Dus, nu alles aangesloten, en kan de 'soap’ eindelijk gesloten worden 😎

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27465 reacties
  • 21 maart 2025

We kregen een seintje van een paar techneuten, vandaar mijn vraag om de gegevens. Ik weet niet of zij uiteindelijk hebben bijgedragen aan de oplossing maar ik ben blij dat het nu werkt!!

Reageer