Skip to main content
Beantwoord

TomTom Traffic verbinding met iPhone hotspot valt weg

• 11 maart 2025
  • 7 reacties
  • 74 keer bekeken

Mijn TomTom maakt thuis prima verbinding inclusief Traffic.
Maar onderweg via de HotSpot van mijn iPhone valt na enkele momenten de Traffic weg.

Heb alles al geprobeerd, resetten, hard resetten van TomTom, instellingen in iPhone aangepast naar portalmmm.nl en advanced!,

Bij TomTom servicedeskmedewerker hebben ze ook geen oplossing voor dit drama.

Wie weet het wel……????????

Beste antwoord door Arjan van KPN

Graag gedaan en laat maar weten wat er uit gekomen is :-)

Bekijk origineel

7 reacties

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6587 reacties
  • 11 maart 2025

Hallo ​@Pim Navigator 

Een oplossing die ik wel eens gezien heb is in de instellingen van de TomTom Wifi uit te zetten en verbinding via USB en Bluetooth aan, daarna via Bluetooth verbinden met je iPhone.

Hopelijk kan dat ook op jouw TT en werkt het op die manier wel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 11 maart 2025

Hoi GeSp,

op mijn TomTom Expert kan ik de WiFi niet uitschakelen,

het vreemde is dat het op een andere telefoon ( Odido ) wel gewoon functioneert,

dus ik vermoed dat het echt bij KPN ligt. Ik blijf zoeken.

Gr Pim

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6587 reacties
  • 11 maart 2025

Hoi Pim,

Jammer dat dat niet kan, wat ik nog gevonden heb is dat bij de een dit werkt, lijken mij gewoon de standaard instellingen:

en bij iemand anders werkte dit, dus alleen de Persoonlijk hotspot veranderen:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 12 maart 2025

Zojuist de helpdesk van KPN aan de lijn gehad, het schijnt dus een bekend probleem te zijn, het komt erop neer dat als je een iPhone 15pro Max hebt of nieuwer je geen verbinding kunt maken met je TomTom Proffesional via HotSpot. Dit heeft te maken met IPv4 en IPv5. Toch jammer dat dit niet opgelost kan worden. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 13 maart 2025

Hoi ​@Pim Navigator. Erg lastig dat je niet onderweg gebruik kan maken van je TomTom via je hotspot. 

Je hebt al van alles geprobeerd geef je aan, zelfs andere APN's. Als je een vrij nieuw abonnement hebt, dan kun je helaas niet gebruik maken van andere APN's dan ‘internet’. En dat is nou net een IPv6 only APN. Als je TomTom alleen om kan gaan met IPv4 dan vormt dat het probleem. Het heeft niet zozeer te maken met welk toestel je gebruikt. 

In dit topic, waar gebruikers in zitten die tegen hetzelfde euvel aan lopen, wordt het advies gegeven om een ticket aan te maken bij onze Technische Dienst. Dan kunnen zij het verder onderzoeken en mogelijk in de toekomst met een oplossing komen. Als laatste bericht lees ik ook dat een gebruiker een oplossing heeft gevonden door middel van een VPN aan te zetten op zijn toestel. Misschien is dat ook een oplossing voor jou? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 13 maart 2025

Hallo Arjan,

…dank voor je heldere uitleg, eindelijk een antwoord waar ik verder mee kan en ga!

ik ga een ticket aanmaken bij KPN. Als er ontwikkelingen zijn, meldt ik ze hier!

Nogmaals dank, wordt vervolgd!!!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • Antwoord
  • 17 maart 2025

Graag gedaan en laat maar weten wat er uit gekomen is :-)

Reageer