Skip to main content
Vraag

Het geluid van KPN TV+ hapert constant

• 12 maart 2025
  • 3 reacties
  • 34 keer bekeken

rroethof78
Helper
Forum|alt.badge.img

Alles door een KPN monteur laten nakijken, zelfs een ander TV+ kastje laten plaatsen, ook alles door hem opnieuw naar KPN standaarden laten aansluiten om zeker te zijn dat het niet daaraan kan liggen.
De HDMI kabels zijn inmiddels ook al vervangen door de meegeleverde kabels (Monteur had het over een hdmi 2.1 kabel)

We hebben de volgende situaties geprobeerd:
Type TV+box : KPN TV+ Box    DIW7022 
Glasvezel → NT1 → Experiabox 12 → Netgear Prosafe GS1055 (geleverd door KPN) → TVkastje
Glasvezel → NT1 → Experiabox 12 → TVkastje

Verder werkt alles redelijk naar behoren, TV beeld is goed, internet snelheid kan beter, echter dat is grotendeels te danken aan de hoeveelheid wifi AP’s hier in de wijk en wat ouere wifi adapter in de laptop.

Het is ook echt ALLEEN bij gebruik van de KPN TV+ kastjes, als ik b.v. netflix op de TV zelf kijk (smarttv) dan is er geen issue.

3 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12975 reacties
  • 12 maart 2025

Ik denk dat je bedoelt bij de switch: Netgear GS105E

Wat je kan proberen is:

Houd de kpn toets rechtsboven op de op KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.

Meestal helpt dat.

WIFI, uit jouw schema begrip ik dat je met vaste UTP kabels werkt.

Dus is WIFI in dat geval niet van toepassing.

Geluid via de speakers van de tv of soundbar? 

In geval van soundbar, hoe is deze aangesloten?

En is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) met de HDMI ingang op de tv op HDMI 1 aangesloten ?  Dus niet op de HDMI eARC (die is o.a. voor de soundbar).

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 14 maart 2025

Hoi ​@rroethof78 .  Is er al verbetering? Zo niet, zou je de adviezen van ​@joop2011  kunnen opvolgen en eventueel zijn vragen beantwoorden ?  Dan kunnen we verder analyseren. 

rroethof78
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • 30 reacties
  • 15 maart 2025

Houd de kpn toets rechtsboven op de op KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.

Meestal helpt dat.

Dit is meerdere malen gedaan, ook zijn de tv+ boxen fysiek langere periode van het stroom geweest.
Wij hebben meerdere tv+ boxen, beiden hebebn dit probleem, tevens heb ik de KPN monteur de tv+ box nogmaals laten vervangen door een derde, ook geen verbetering.

WIFI, uit jouw schema begrip ik dat je met vaste UTP kabels werkt.

Dus is WIFI in dat geval niet van toepassing.

Klopt en alles in huis is CAT6 fabrieks geknepen en gecontroleerd met een Fluke kabeltester doorgemeten.

Geluid via de speakers van de tv of soundbar? 

In geval van soundbar, hoe is deze aangesloten?

Puur TV, het punt is ook dat de netflix en youtube apps van de TV zelf geen enkel probleem geven, het is puur en alleen TV+

En is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) met de HDMI ingang op de tv op HDMI 1 aangesloten ?  Dus niet op de HDMI eARC (die is o.a. voor de soundbar).

We hebben deze op HDMI1, om te vergelijken hebben we zelfs 2 tv+ kasten getest, 1 op HDMI1 en 1 op HDMI2.. zelfde probleem.. Tevens is dit probleem ook op de andere tv in een andere ruimte (volledig ander merk tv zelfs)

Reageer