Skip to main content
Vraag

QR code in MijnKPN doet niks

• 23 maart 2025
  • 6 reacties
  • 61 keer bekeken

een pagina op de KPNsite linkt door naar een nog niet vernieuwde pagina. Op een venster staat: scan deze QRcode met de app. De app zegt: Je kunt hier alleen QR-codes van KPN scannen. Zie schermafdruk. En nu?

6 reacties

PeterG
Superuser
  • 61081 reacties
  • 23 maart 2025

Als ik de gewone QR scanner op de telefoon gebruik werkt het wel. Ik kies dan voor ‘openen in browser’, maar kom dan alsnog bij de vaste telefonie in de app zelf. 😏

Het is dus géén specifieke kpn QR code.

Er staat ook “zo open je direct de app….”

Er staat niet “open de app en scan de code”

PS. Zelf gebruik ik alleen nog maar de app.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17569 reacties
  • 23 maart 2025

Hallo ​@Herm56 

Daar staat alleen "Scan de QR-code”, nergens staat dat dat met de app moet. Juist niet !!

Zo open je meteen de app. Heb je 'm nog niet? Dan sturen we je naar de App Store of Google Play.

Je scant die QR-code met de camera app op jouw telefoon. Dan wordt je naar de app-store geleid waar je de MijnKPN app kan openen of eerst installeren (als je dat nog niet gedaan had).

• Auteur
  • 31 reacties
  • 24 maart 2025

zie de tekst linksonder in de foto: ‘Daarom kun je ‘m voor nu alleen in de app bekijken.’ Ik lees daarin dat ik vanuit de app moet scannen, maar jullie blijkbaar niet.

Scannen met camera werkt volgens mij alleen met iPhones, die heb ik niet. En het werkt bij mij ook niet.

Als scannen met een QR-app meteen de KPN-app opent, zie ik niet waarom ik die omweg moet volgen. Ik had de KPN-app al open, daar zit een QRscanbutton. De QRcode staat op een KPN-pagina, en dan zou dat geen QR-code van KPN zijn? Hoe logisch is dat?

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • 323 reacties
  • 24 maart 2025

De QR-code op de website verwijst je door naar de App Store/Google Play store om daar de MijnKPN app te installeren. 

Maar die heb je al reeds geïnstalleerd. De ingebouwde QR-code scanner in de MijnKPN app begrijpt dat vervolgens niet. Omdat deze dus verwijst naar een plek om zichzelf te installeren. 

Dus de QR-code is niet bedoeld om te scannen via de MijnKPN app maar met de standaard camera app op een telefoon, of als dat niet werkt een QR-code scanner app. 

PeterG
Superuser
  • 61081 reacties
  • 24 maart 2025

Met Android zou het zo met de camera moeten kunnen. 

Maar het werkt prima met de in Android geïntegreerde scanner. 

Een van de de (grijze) buttons als je 2 × naar beneden swipet. Even uitgegaan van m'n Samsung uit 2020.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Herm56, door deze QR code te scannen kan je de MijnKPN app openen. En als je 'm nog niet hebt wordt je naar de pagina om het te installeren gestuurd. Het is zoals de anderen al noemen geen specifieke code die je via de app moet scannen. Als je de code in de MijnKPN app scant probeer je de MijnKPN app te openen, maar doordat je daar al in zit gaat dat inderdaad niet 🙂