Skip to main content
Beantwoord

Videodeurbel Nedis werkt niet meer na resetten Box12

• 26 maart 2025
  • 3 reacties
  • 16 keer bekeken

Rosa Van de Wal
Nieuwkomer

Na het resetten van de modem v12 krijg ik mijn Nedis videodeurbel niet meer gepaired.

al met Nedis contact gehad en KPN, van allerhande instellingen gewijzigd op een extra netwerk (2,4ghz) maar niets werkt kan iemand mij helpen? 

Beste antwoord door Rosa Van de Wal

Dank voor de reactie.

alles met KPN, ook it afdeling, en leverancier geprobeerd, niets werkte.

uiteindelijk ergens op een forum gelezen dat iemand met een ander merk videodeurbel een te lang wachtwoord had. Dit heb ik geprobeerd, dus het automatisch gegenereerde wachtwoord van het extra netwerk veranderd in een korter wachtwoord en toen deed hij het. Wellicht hebben andere met hetzelfde probleem hier ook iets aan.

Bekijk origineel

3 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Rosa Van de Wal. Welkom op de community! Vervelend dat je videodeurbel na het resetten van je KPN Box 12 niet meer wil verbinden! Hier zijn een paar dingen die je kunt proberen:

• De deurbel werkt niet met 5GHz. Probeer een apart 2.4GHz-netwerk aan te maken en verbind de deurbel hier handmatig mee.
  • Sommige apparaten werken niet met WPA3. Ga naar 192.168.2.254 en zet de WiFi-beveiliging op WPA2 (AES).
  • De Box 12 schakelt automatisch tussen 2.4GHz en 5GHz, wat problemen kan geven. Zet dit uit via de modeminstellingen.
  • Soms werkt het beter om je WiFi-gegevens handmatig in te voeren in plaats van via een QR-code.

Ik hoop dat dit je verder helpt! 😊

Rosa Van de Wal
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 28 maart 2025

Dank voor de reactie.

alles met KPN, ook it afdeling, en leverancier geprobeerd, niets werkte.

uiteindelijk ergens op een forum gelezen dat iemand met een ander merk videodeurbel een te lang wachtwoord had. Dit heb ik geprobeerd, dus het automatisch gegenereerde wachtwoord van het extra netwerk veranderd in een korter wachtwoord en toen deed hij het. Wellicht hebben andere met hetzelfde probleem hier ook iets aan.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

​@Rosa Van de Wal Bedankt voor het delen van je oplossing! Wat goed dat het aanpassen van het wachtwoord het probleem heeft verholpen. Dit soort inzichten kunnen waardevol zijn voor andere gebruikers met een vergelijkbaar probleem. Hopelijk helpt jouw oplossing anderen verder! 😊

Reageer