Skip to main content
Beantwoord

Waar vind ik inloggegevens van pfsense? Ftp voor website werkt niet meer

• 6 april 2025
  • 2 reacties
  • 17 keer bekeken

Ik heb kan mijn ftp voor website niet meer gebruiken. Schijnbaar zijn veiligheidseisen verhoogd. Waar vind ik username en login van pfsense om dit te herstellen?

Ofwel hoe krijg ik mijn ftp weer werkend?

Beste antwoord door AriënC

Binnen het netwerk van KPN is er niks aangepast qua beveiliging. Wel zijn de Experia boxen die KPN standaard levert voorzien van een software update die een en ander standaard blokkeert.

Maar jij hebt het over een Pfsense, wat KPN niet zelf levert. Ik kan mij ook niet indenken dat een (automatische) update daarvan zorgt voor een FTP blokkade. 

Maar als je toegang wilt tot jouw Pfsense. Dan zul je jouw inlog moeten resetten. 

https://docs.netgate.com/pfsense/en/latest/troubleshooting/locked-out.html

Als de Pfsense niet In eigen beheer is, of je weet niet hoe het werkt. Raad ik aan om een expert of de beheerder te raadplegen. 

Bekijk origineel

2 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2367 reacties
  • Antwoord
  • 6 april 2025

Binnen het netwerk van KPN is er niks aangepast qua beveiliging. Wel zijn de Experia boxen die KPN standaard levert voorzien van een software update die een en ander standaard blokkeert.

Maar jij hebt het over een Pfsense, wat KPN niet zelf levert. Ik kan mij ook niet indenken dat een (automatische) update daarvan zorgt voor een FTP blokkade. 

Maar als je toegang wilt tot jouw Pfsense. Dan zul je jouw inlog moeten resetten. 

https://docs.netgate.com/pfsense/en/latest/troubleshooting/locked-out.html

Als de Pfsense niet In eigen beheer is, of je weet niet hoe het werkt. Raad ik aan om een expert of de beheerder te raadplegen. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7722 reacties
  • 8 april 2025

Hoi ​@idzinga , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Eigenlijk kan ik me hier enkel aansluiten bij bovenstaand antwoord van ​@AriënC en zodoende heb ik zijn antwoord ook gemarkeerd als 'best answer'. Hopelijk heb je iets gehad aan deze informatie en heeft dit je in ieder geval op weg geholpen! 🙏🏻

Reageer