Beantwoord
Word gebeld Door ws buitenlands nummer
De laatste tijd word ik regelmatig gebeld Door 004312857714, ik neem niet op maar twijfel toch of mijn bij kpn landtoestel met beantwoorder (uitgezet) maar geeft toch melding
Beste antwoord door PeterG
Ah.
43 is Oostenrijk. Ken je daar iemand of is een familielid daar op vakantie?
Via google geeft dit nummer geen alarmbellen.
Je kunt gerust een keertje opnemen. Een telefoontje beantwoorden kost tenslotte nooit geld. En dan weet je waar je aan toe bent.
Als je je ant.w.app. aan hebt spreekt de persoon mogelijk wat in. Ook dan weet je waar je aan toe bent.
Kleine kans dat het Wangiri fraude is. Al acht ik dat met land Oostenrijk klein. Ze willen dan dat je terugbelt. In feite bel je dan naar een duur buitenlands betaalnummer. Ze houden je minutenlang aan het lijntje en je hebt niet in de gaten dat je betaalt (tot wel € 2,00 p/m). Met gewoon aannemen heb je die kosten uiteraard niet.
Hier kun je zien van welk bedrijf (het lijkt een onderzoeksbureau) het nummer is:
https://www.herold.at/gelbe-seiten/telefon_012857714/?redirectFrom=WP
Bekijk origineel43 is Oostenrijk. Ken je daar iemand of is een familielid daar op vakantie?
Via google geeft dit nummer geen alarmbellen.
Je kunt gerust een keertje opnemen. Een telefoontje beantwoorden kost tenslotte nooit geld. En dan weet je waar je aan toe bent.
Als je je ant.w.app. aan hebt spreekt de persoon mogelijk wat in. Ook dan weet je waar je aan toe bent.
Kleine kans dat het Wangiri fraude is. Al acht ik dat met land Oostenrijk klein. Ze willen dan dat je terugbelt. In feite bel je dan naar een duur buitenlands betaalnummer. Ze houden je minutenlang aan het lijntje en je hebt niet in de gaten dat je betaalt (tot wel € 2,00 p/m). Met gewoon aannemen heb je die kosten uiteraard niet.
Hier kun je zien van welk bedrijf (het lijkt een onderzoeksbureau) het nummer is:
https://www.herold.at/gelbe-seiten/telefon_012857714/?redirectFrom=WP
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.