bij mij is mijn brandmeldsysteem offline door het niet kunnen scheiden van de 2.4 en 5. Toch een bijzonder gevaarlijk issue!
*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
Brandmeldsysteem offline door niet kunnen scheiden van WiFi netwerk
Beste antwoord door wjb
Het werkt als ik de V10 op 2.4 ghz zet maar zodra ik de experiawifi kastjes aansluit stopt de K1 met connectie maken.
Het lijkt er op dat die Elro de verbinding maakt op basis van de BSSID i.p.v. de SSID en dat is waar het fout gaat. Als dit werkelijk zo is dan vind ik dat persoonlijk een behoorlijke tekortkoming van de Elro. De BSSID is het MAC adres van de wifi zender.
Ik ben bang dat er maar één manier is om dit werkend te krijgen en dat is de telefoon expliciet verbinding te laten maken met de 2.4GHz zender van de Experia WiFi waar ook de Elro op aangesloten moet worden. Als je dus meerdere Experia WiFi's hebt, zet de andere dan even uit.
Op de telefoon zal je dan een app moeten gebruiken waarmee je kunt aangeven dat je met de 2.4GHz verbonden wilt worden. Wellicht dat je hiervoor de WiFi Analyzer app kunt gebruiken.

Op de pagina met de details van de wifi zenders kan je dan, als het goed is, de 2.4GHz wifi van de experia WiFi selecteren en daarmee verbinden.

Overigens kan je nadat de Elro éénmaal gekoppeld is de telefoon rustig weer via 5GHz verbinden.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.