Je kunt via het menu in je LG televisie settup topbox, KPN selecteren. Hierdoor kun je de magic remote gebruiken voor je decoder van KPN. Voor degene die door de wirwar aan info duidelijkheid wil hebben 😁
Je kunt via het menu in je LG televisie settup topbox, KPN selecteren. Hierdoor kun je de magic remote gebruiken voor je decoder van KPN. Voor degene die door de wirwar aan info duidelijkheid wil hebben 😁
Beste antwoord door Thijs_
De magic remote werkte bij mij altijd perfect.vandaag de hdmi van de kpndecoder los gehad en nu krijg ik met geen mogelijkheid de afstandsbediening weer werkend. Heeft iemand een oplossing? Misschien mijn decoder terugzetten naar fabriek instellingen?
Koppel je LG tv van internet tijdens de remote setup!
Ik wil hier even reageren omdat ik tot twee keer toe in het verleden dit probleem heb gehad en het na veel uitzoeken heb kunnen oplossen. Dus vooral ook voor mezelf in de toekomst maar misschien ook een ander.
(Om een of andere reden stopt onze LG Magic Remote met werken op het KPN kastje (arris). Volgens mij treed het op als ik rommel met het aan/afkoppelen van andere hdmi apparaten zoals een Xbox.)
Ik merk dat als ik de Universal remote settings opnieuw doorloop en kpn selecteer dat de TV snel door het scherm heen schiet waar je normaal de knoppen moet testen om te checken of je het juiste device hebt. Hij selecteerd gewoon KPN en gaat door. Helaas lijkt het erop dat er op de achtergrond KPN STB settings van de LG server worden geplukt die niet juist zijn.
Mijn oplossing: De televisie van het internet ontkoppelen. Als je dan de remote setup doorloopt kan de tv geen verbinding met de lg server maken. Je moet dus handmatig even op KPN zoeken en doorklikken. In dat geval krijg je wel het 'knoppentestscherm'. Bij mij had hij direct de juiste instellingen en werkte alles weer zoals het hoort. Daarna de TV weer op internet aangesloten.
Hopelijk scheelt dit stappenplan anderen veel tijd en kopzorgen! ✌️
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.