Skip to main content

Zie ook hier. 

 

Stukje uit de tekst:

Redenen

De situatie in andere landen is hiervoor een aanwijzing. In steeds meer landen waar de uitzendrechten voor hoge bedragen zijn verkocht, is het niet meer mogelijk om een nieuw F1 TV Pro-abonnement af te sluiten. Bestaande abonnees kunnen hun lopende abonnement nog wel verlengen, maar nieuwe abonnees worden niet meer toegelaten. Dit is onder meer in Duitsland en Frankrijk het geval. Op deze manier hebben kopers van de uitzendrechten geen concurrentie van het goedkopere F1 TV-abonnement. Een andere aanwijzing voor een mogelijke verandering in Nederland is dat Viaplay voor het begin van het nieuwe Formule 1-seizoen alle abonnees toegang geeft tot streamingdienst F1 TV. Als F1 TV in Nederland van de markt verdwijnt, zorgt dit wellicht voor aanwas van nieuwe abonnees. Meer abonnees betekent meer inkomsten voor Viaplay, en met meer geld in de kas kan Viaplay hoger bieden op de uitzendrechten na het huidige raceseizoen. Een hoger bod van Viaplay lokt wellicht een nog hoger bod uit van andere geïnteresseerden. Het uiteindelijk winnende bod zorgt voor meer inkomsten voor Formule 1-eigenaar FOM. Dus wie van plan is het komende raceseizoen via F1 TV te gaan kijken en op dit moment nog geen abonnee is, doet er misschien wel goed aan om het zekere voor het onzekere te nemen. En dus nu al een jaarabonnement op F1 TV Pro aan te schaffen.

Ik lees dat vanaf vandaag het abonnement fors duurder is geworden.

€ 30,-- per jaar meer.

Was € 64,99, dus nu € 94,99 per jaar.

Wel nog altijd minder dan ViaPlay.


Het aanbod bij ViaPlay en F1TV is niet helemaal vergelijkbaar, daar moet je wel rekening mee houden. Daarnaast is het een hoop gespeculeer in dit artikel bij TotaalTV, het is niet eens echt nieuws te noemen 😉 .


Het gaat mij alleen om de F1, rest keken wij niet bij ViaPlay.


Het gaat mij alleen om de F1, rest keken wij niet bij ViaPlay.

Bij Viaplay kun je in de weekenden rechtstreeks via jouw TV-ontvanger kijken. Lijkt mij ook wel een voordeel. 


@Noordzee 

Dat weet ik, deed ik ook in 2022 en 2023

Maar € 64,99 per jaar (ik heb hem al) of bij ViaPlay € 15,99 per maand en straks meer, vind ik het niet erg om via de app te kijken.

Beeld is goed zag ik bij de specials.😉

 

Maar uiteraard bepaalt iedereen het zelf, ik vermelde het alleen hier.

Maar nu is het geen € 64,99, maar € 94,99 per jaar F1 TV Pro

 

Voor je het gaat doen, zet alle voor- en nadelen voor jezelf op een rij.

 

Zelf kan ik het volgende bedenken:

Abonnement:

F1 TV Pro (NU) € 94,99 (ik had nog geluk beding deze week met € 64,99)

ViaPlay 10 maanden € 159,99 (of misschien zelfs meer)

Met F1 Tv PRO kan je alleen via de app kijken, ViaPlay via KPN kan je op za. en zo. ook op kanaal 225 kijken.

F1 TV Pro alleen F1, F2, F3 en F4.    

Op ViaPlay, F1, voetbal, darts, series en films. 

 

Ik zelf heb voor F1 TV Pro gekozen voor € 64,99 voor 1 jaar, omdat ik de rest op ViaPlay niet keek. 


Goed over nagedacht @joop2011 👍

Zelf heb ik geen interesse om alle Formule-1-races te bekijken. Ik neem daar dan ook geen betaald abonnement op. Als ik wil kan ik zo’n zeven races live volgen via NPO, VRT, RTL Duitsland en Channel 4. Meer dan genoeg voor mij.